راهنمای بازدید از قلعه لیدز انگلیس

قلعه لیدز (Leeds Castle) یکی از جاذبه‌های برجسته در انگلیس به شمار می‌رود که در گذشته یک قلعه نرماندی بوده و در طول تاریخ نیز محل سکونت ملکه‌های مختلفی بوده است. امروزه نیز یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی در انگلیس محسوب می‌شود. همراه با ما باشید.

راهنمای بازدید از قلعه لیدز انگلیس

قلعه لیدز (Leeds Castle) یکی از جاذبه‌های برجسته در انگلیس به شمار می‌رود که در گذشته یک قلعه نرماندی بوده و در طول تاریخ نیز محل سکونت ملکه‌های مختلفی بوده است. امروزه نیز یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی در انگلیس محسوب می‌شود. همراه با ما باشید.

قلعه لیدز کجاست؟

قلعه لیدز در میدستون در کنت انگلیس قرار دارد. سفر به این قلعه از مقصد لندن و در جاده M20 حدود یک ساعت زمان می‌برد و از سمت تونل مانش نیز حدود 30 دقیقه رانندگی فاصله دارد. این قلعه توسط مردمان نرماندی ساخته شده و در طول عمرش نیز برای اهداف مختلفی از آن استفاده شده است. برای مدتی، این قلعه محل زندگی هنری هشتم و اولین همسرش کاترین از آراگون بوده و علاوه بر آن، ملک خصوصی شش ملکه قرون وسطایی انگلیس بوده است. امروزه نیز به لطف باغ‌های بسیار زیبا و اتاق‌های دلنشین خودش، جاذبه‌ای تماشایی به شمار می‌رود که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

این قلعه با وجود اینکه تاریخچه طولانی مدتی دارد اما نسبتا مدرن است و در آنجا می‌توان رستوران‌های خوب و همچنین فروشگاه‌های مختلفی را مشاهده کرد. باغ‌های قلعه لیدز به خصوص به هنگام بهار و تابستان بسیار تماشایی و زیبا هستند و گشت و گذار به هنگام شب در آن‌ها می‌توان خاطره‌انگیز باشد.

جاهای دیدنی و تفریحات قلعه لیدز انگلیس

از نمایشگاه‌های تاریخی گرفته تا شکار با شاهین و فعالیت‌های متناسب خانواده، در قلعه لیدز می‌توان فعالیت‌ها و تفریحات مختلفی را انجام داد. بازدید از قلعه لیدز از نمایشگاه گیت‌هاوس (The Gatehouse Exhibition) شروع می‌شود که در آنجا، تاریخچه 900 ساله قلعه مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این نمایشگاه می‌توان عتیقه‎‌های اصلی، نقاشی‌ها و همچنین فیلم‌هایی در مورد گذشته قلعه را مشاهده کرد. در این میان نیز می‌توان از چندین اتاق قلعه لیدز بازدید کرد که در میان آن‌ها می‌توان اتاق‌های بانو بیلی که آخرین مالک خصوصی قلعه بوده را نیز مشاهده کرد. بانو بیلی در سال 1926 میلادی مالکیت این قلعه را بدست آورده بود.

در خارج از قلعه نیز می‌توان از زمین گلف، هزارتو و همچنین زمین‌بازی قلعه شوالیه‌ها را مشاهده کرد که برای تمام سنین مناسب هستند. پیرامون قلعه را نیز بیش از 500 هکتار باغ و پارک فرا گرفته‌اند که شامل باغ کالپپر (Culpeper Garden) و باغ‌های شاهزاده اسکندر (Princess Alexandra Gardens) نیز می‌شود.

در بازدید خود از قلعه لیدز حتما از مرکز پرندگان شکاری (Birds of Prey Centre) نیز دیدن کنید تا بتوانید در مورد شکار با شاهین و همچنین پرواز شاهین‌ها اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. البته برای تجربه و رویارویی نزدیک با شاهین یا جغدها در این مرکز باید هزینه بیشتری بپردازید.

علاوه بر اینکه می‌توانید در مسیرهای مشخص شده داخل قلعه و زمین‌های اطراف آن قدم بزنید، می‎‌توانید با استفاده از کشتی تفریحی قلعه به نام Black Swan Ferry در میان رودخانه و مراتع گسترده اطراف گردش و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. باشگاه گلف قلعه لیدز نیز می‌تواند برای علاقه‌مندان به گلف‌بازی جالب‌توجه باشد. این باشگاه در سال 1931 میلادی توسط سر گای کمپبل ساخته شده است.

اقامت در قلعه لیدز

بازدیدکننده‌های قلعه لیدز می‌توانند شب را در محوطه خود قلعه و در کلبه‌‌ها یا چادرها در اردوگاه شوالیه (Knight’s Glamping) سپری کنند. حتما قبل از سفر خود یکی از کلبه‌ها یا اتاق‌های اجاره‌ای یا چادرها را اجاره کنید تا بتوانید تجربه‌ای تازه و جالب‌توجه از اقامت در قلعه لیدز انگلیس را بدست بیاورید.

باتل هال (Battel Hall) نیز با امکانات لوکس خودش، اقامتگاه بسیار خوبی برای گروه‌های بزرگ و خانواده‌ها است. هتل چیلستون پارک (Chilston Park Hotel) در لنهام نیز هتلی چهار ستاره به شمار می‌رود که به ریزه‌کاری‌های تاریخی و چای بعدازظهری خودش بسیار دلنشین و دنج به نظر می‌رسد و می‌تواند اقامت خوبی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان