سردار غلامی خبر داد:

اعطای ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نظام اسلامی ایران یک نظامی بر خاسته از متن ارزش های الهی و یک نظام مردمی الهی است. این نظام الهی تحقق اهدافش با حضور مردم امکان پذیر است.

اعطای 2 هزار 600 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامی، با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج سازندگی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال 1379 بعد از ادغام جهادسازندگی با وزارت جهادکشاورزی، برای امتداد حرکت مردمی یا همان آبادانی ایران به دست مردم با یک نگاه جهادی و با ارزش مردمی، بسیج سازندگی را پایه گذاری و تصریح کردند که هدف از تشکیل بسیج سازندگی استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور دراوقات فراغت جوانان است. اوقات فراغت جوانان با توجه به وجود عشق معنوی و انگیزه برای خدمت به محرومین، در قالب یک سازمان به نام بسیج سازندگی شکل می گیرد که به پیشرف کشور کمک می کند. لذا با این نگاه این سازمان شکل گرفت که هم به سازندگی کشور کمک نماید و هم به خودسازی جوانان و کادرسازی برای انقلاب که یک هدف ارزشمند و نورانی است. مقام معظم رهبری با ترسیم روشنی از راه بسیج سازندگی فرمودند که نیرو و سازماندهی نیروها با بسیج و شناسایی عرصه و تامین منابع با دستگاه های دولتی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور یاری رساندن مردم به گروه های جهادی را یکی از اصل های مهم خدمت رسانی به محرومین دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های کشور که در حال خدمت به مردم هستند باید طرح های کوچک را با کمک نیرو و نشاط جوانان جهادی اجرا کنند. این جوانان جهادی از نقاط مختلف کشور دور هم جمع می شوند و برای خدمت رسانی به روستاها می روند. فعالیتهای عمرانی مانند احداث مسجد و مدرسه و شبکه بهداشت، کشاورزی، آبخیزداری، پزشکی و دندانپزشکی از عرصه های فعالیت جهادگران است. البته با توجه به گذر زمان و با توجه به نیازهای ضروری روستاهای محروم فعالیت ها و عرصه های خدمت رسانی توسعه پیدا می کنند و بعضا گروهی جهادی به مدت 5 سال در یک روستا تمرکز و خدمت رسانی دارند. گروه های جهادی ما تخصصی شده اند. در تابستان امسال نزدیک به 140 هزار خدمت پزشکی توسط پزشکان جهادگر انجام شده است. ویژگی کار بسیج سازندگی این است که عمده کار جهادگران متکی بر یاری مردم است و بسیج سازندگی منتظر کمک دولت نمی ماند.

وی افزود: بسیج سازندگی از نظر قانونی مشکلی برای گرفتن پروژه های کوچک ندارد زیرا این قانون به تصویب رسیده است و همچنین به وزارت خانه ها ابلاغ شده است. همچنین بانک ها با فراغ بال با بسیج سازندگی همکاری دارند. محرومیت زدایی یکی از الویت های اصلی و فلسفه تشکیل بسیج سازندگی است در این راستا یکی از ساختارهای برنامه ریزی شده برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به محرومین تشکیل گروه های جهادی است که در حال حاضر 6 هزار و 600 گروه جهادی در کشور به ثبت رسیده اند. جوانان با توجه به علاقه خود برای حضور در اردوهای جهادی در یکی از گروه ها ثبت نام می کنند و به روستاهای محروم اعزام می شوند. در سال گذشته بیشتر از 5412 طرح کوچک در سراسر کشور توسط جهادگران انجام شده است و این خدمت رسانی ها در حال توسعه است. جوانانی که به گروه های جهادی می پیوندند در مسیری نورانی قدم می گذارند و از این گروه ها منقطع نمی شوند. رمز ماندگاری نظام ما در عالم وجود همین ارزش ها است. کاستی های دولت ها را جهادگران با تلاش خود پوشش می دهند. ما وظیفه داریم که نگاه جهادی باید گسترش یابد. حتی ایرانی های خارج کشور در تعطیلات خود برای خدمت رسانی به محرومین به جهادگران می پیوندند. در سال 95 نزدیک به یک میلیون و صد و سی و یک هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان با تاکید بر گسترش و ظرفیت عظیم به امضای تفاهم نامه های متعدد با وزارت خانه ها اشاره کرد و بیان کرد: در بسیاری از عرصه ها با وزارت خانه ها تفاهم نامه امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم بسیج سازندگی امتداد مردمی همه دستگاه های دولتی است. بسیج نیروهای تخصصی بسیاری در همه زمینه ها دارد. سال گذشته با توجه به درخواست سازمان دامپزشکی کشور در 13 استان کشور 14 میلیون قطعه طیور را طی 3 روز واکسینه کردیم. در بیابان زدایی با جهاد و سازمان برنامه بودجه نیز تفاهم نامه داریم. در این راستا در ایام عید با همکاری 14 سپاه استانی توانستیم 4 هزار و 400 هکتار را بیابان زدایی کنیم. بسیج سازندگی به دنبال اراده خدمت رسانی به محرومین و جریان مردمی شکل گرفت. در پایگاه های بسیج واحد بسیج سازندگی داریم که جوانان علاقمند می توانند برای خدمت رسانی به این پایگاه ها مراجعه نمایند. امسال بسیج سازندگی در افزایش خدمات گسترش قابل توجهی خواهد داشت. امسال 150 ناحیه در شهرستانها مجهز خواهند شد. بسیج با توجه به گسترش و ظرفیت عظیم خود برای محقق کردن هر مطالبه ای که مقام معظم رهبری داشته باشند به موضوع ورود پیدا می کند و سعی می کند یک کارنامه درخشان از خود به جای بگذارد. بسیج سازندگی سعی کرده است که از دانش خوبی برخوردار باشد تا خدمت رسانی بهتر انجام می گیرد. در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان علاقمند فعالیت های گسترده ای انجام شده است. از سال 1392 تا سال 1395 در مجموع 131 هزار کارگاه عرصه های اقتصاد مقاومتی راه اندازی کرده ایم و نزدیک به 2 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر