بهترین زمان سفر به استرالیا

استرالیا (Australia) یکی از کشورهای بزرگ جهان به شمار می‌رود که مساحت آن اندکی از آمریکا کمتر است و ۴۸ ایالت دارد که مساحتی حدود ۲

بهترین زمان سفر به استرالیا

استرالیا (Australia) یکی از کشورهای بزرگ جهان به شمار می‌رود که مساحت آن اندکی از آمریکا کمتر است و 48 ایالت دارد که مساحتی حدود 2.9 میلیون مایل مربع را در بر می‌گیرد. آب‌وهوا در مناطق جنوبی و شمالی این کشور با یکدیگر بسیار متفاوت است و این موضوع در مورد بخش‌های میانی با مناطق ساحلی نیز دیده می‌شود. از همین رو، بهتر است همیشه زمان مناسبی را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بهترین زمان سفر به استرالیا بپردازیم.

به طور کلی،‌ بهترین زمان سفر به استرالیا در فصل بهار یا پاییز است. البته باید توجه داشت که قرار گرفتن این کشور در نیم‌کره جنوبی سبب شده تا ماه‌های تابستان و زمستانی آن با نیمه‌کره شمالی متفاوت باشد. به عنوان مثال، دسامبر تا فوریه به عنوان تابستان و ژوئن تا اوت به عنوان زمستان شناخته می‌شود. البته باید توجه داشت که بهترین زمان سفر به استرالیا بستگی به هدف شما برای سفر به این کشور نیز دارد.

آب‌وهوا در استرالیا

استرالیا به عنوان کشوری خشک و گرم شناخته می‌شود و این موضوع نسبتا حقیقت دارد، البته در برخی موارد این گونه نیست. به طور کلی، مرکز استرالیا نسبت به مناطق سواحلی آن بسیار گرم‌تر است و مناطق جنوبی نسبت به شمالی سردتر هستند. علاوه بر این، در مناطقی همچون آلپ‌های استرالیایی در جنوب غربی کشور نیز می‌توان انتظار بارش برف در زمستان را داشت.

بیشتر بخش‌های مرکزی و جنوبی استرالیا دارای چهار فصل متفاوت هستند و میانگین دمای هوا در تابستان بین 20 تا 35 درجه سلسیوس و میانگین دمای هوا در فصل زمستان 3 تا 20 درجه سلسیوس است. شهرهایی همچون سیدنی (Sydney)، ملبورن (Melbourne)، بریسبین (Brisbane) و پرث (Perth) جزو همین دسته محسوب می‌شوند و در تمام سال می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

با این حال، بخش‌های شمالی استرالیا آب‌وهوایی گرمسیری دارند و فصل بارانی از نوامبر تا مارس و فصل خشک از آوریل تا اکتبر جریان دارد. مناطقی همچون کنز (Cairns)، دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) و داروین (Darwin) جزو همین مناطق گرمسیری به شمار می‌روند و بهترین زمان برای سفر به آنجا در فصل خشک است.

در سفر خود به استرالیا حتما توجه داشته باشید که حتی در شهرهای جنوبی همچون سیدنی نیز دمای هوا در تابستان به 37 درجه سلسیوس می‌رسد که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. پس اگر در دسامبر یا ژانویه به استرالیا سفر می‌کنید، حتما انتظار آب‌وهوایی گرم و سوزان را داشته باشید.

اوج فصل گردشگری در استرالیا

مساحت بسیار زیاد و جمعیت کم استرالیا سبب شده تا این کشور به ندرت شلوغ باشد، به طوریکه میزان تراکم جمعیت این کشور تنها 9 نفر در هر مایل مربع است. از سوی دیگر، تعداد گردشگرها در طول سال و در بخش‌های مختلف کشور متفاوت است؛ بیشتر گردشگران داخلی در تابستان به سفر می‌روند اما گردشگران خارجی در زمستان به استرالیا می‌آیند.

شهرهای بزرگی همچون سیدنی و ملبورن به هنگام تعطیلاتی همچون سال نوی میلادی و رویدادها و فستیوال‌های خاص بسیار شلوغ هستند. سفر به «دیواره بزرگ مرجانی» به هنگام تعطیلات عید پاک و در ژوئیه هر سال بسیار محبوبیت دارد. در ژوئن و ژوئیه نیز به دلیل تعطیلات مدارس استرالیا و آب‌وهوای معتدل، الورو (Uluru) بسیار شلوغ است. با وجود تمام این موارد باید توجه داشت که در سفر به استرالیا به راحتی می‌توانید مکان‌های خلوت و خوبی را پیدا کنید.

رویدادها و فستیوال‌های محبوب استرالیا

بسیاری از رویدادهای ورزشی و فرهنگی استرالیا در ماه‌های سرد سال همچون آوریل و اکتبر برگزار می‌شوند و این موضوع در بخش‌های شمالی کشور بیشتر دیده می‌شود. فستیوال‌های موسیقی نیز بیشتر در فصل تابستان دایر می‌شوند. اگر قصد سفر به استرالیا و اقامت در شهرهای بزرگی همچون بریسبین، سیدنی و ملبورن به هنگام برگزاری فستیوال‌های بزرگ را دارید، حتما از قبل اقدام به رزرو هتل کنید. تفرجگاه‌ها و هتل‌ها در شهرهای ساحلی کوچک و نزدیک جاذبه‌های طبیعی به هنگام اوج فصل گردشگری نیز به سرعت پر می‌شوند.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای سواحل‌گردی

اگر به دنبال آن هستید تا در سفر به استرالیا بیشتر وقت خود را در سواحل بگذرانید، پس پیشنهاد می‌شود که در ماه نوامبر و مه از سیدنی دیدن کنید. در این موقع از سال،‌ دمای آب‌های اقیانوس حدود 20 درجه سلسیوس است که برای شنا بسیار عالی خواهد بود. دیگر مقاصد گردشگری ساحلی همچون ساحل طلایی (Gold Coast)، خلیج بایرون (Byron Bay) و پرث نیز در تمام سال همیشه گرم و آفتابی هستند.

در بخش‌های شمالی استرالیا نیز بدون توجه به فصلی که به آنجا سفر می‌کنید، می‌توانید به راحتی در آب‌های اقیانوس شنا کنید اما حتما مراقب عروس‌های دریایی باشید. نیش عروس دریایی باکس و ایروکاندجی می‌توانند برای انسان‌ها کشنده باشند و بیشتر در ماه نوامبر تا مه در مناطق شمالی استرالیا همچون کوئینزلند دیده می‌شوند.

بهترین زمان سفر به استرالیا کدام است؟

بهار یا پاییز بهترین فصل برای سفر به استرالیا به شمار می‌روند و دلیل آن نیز دمای گرم و بارش‌های کافی است که نسبت به ماه‌های تابستانی و زمستانی از شدت کمتری برخوردار هستند.

فصل تابستان در استرالیا در چه ماه‌هایی است؟

از آنجا که استرالیا به طور کامل در نیم‌کره جنوبی قرار گرفته است، فصل تابستان از ماه دسامبر شروع می‌شود تا فوریه ادامه دارد.

اوج فصل گردشگری در استرالیا چه زمانی است؟

بستگی به مقصد شما در استرالیا، اوج فصل گردشگری متفاوت است. در شهرهای بزرگی همچون سیدنی و ملبورن، اوج فصل گردشگری و شلوغی در تعطیلات ماه دسامبر است و در هنگام تعطیلات عید پاک نیز «دیواره بزرگ مرجانی» از همه جا شلوغ‌تر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان