وبلاگ مشرق

درباره فرماندهان کت و شلواری اغتشاش/ دین مردم به گشت ارشاد مربوط نیست آقای کواکبیان!

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اخیرا برای کاهش تورم و نقدینگی؛ ۲ راهبرد جدید را مد نظر قرار داد.

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

درباره فرماندهان کت و شلواری اغتشاش

درباره فرماندهان کت و شلواری اغتشاش/ دین مردم به گشت ارشاد مربوط نیست آقای کواکبیان!

فردی به نام مهدی حجتی، تحت عنوان وکیل دادگستری اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وقایع اخیر و گشت ارشاد اظهار کرده است:

"مردم از حضور گشت‌های ارشاد در کوچه و خیابان دچار احساس ناامنی برای خویش و فرزندانشان می‌شوند. اصرار بر تداوم آن غیر منطقی و نتیجتاً منجر به رویارویی پلیس با مردم و بیشتر شدن شکاف بین ملت و حکومت می‌شود و با مؤلفه‌های حکمرانی مطلوب در تعارض قرار می‌گیرد که باید از این اقدامات پرهیز کرد! "[1]

*ما این قضاوت را بر عهده مردم و مخاطبان محترم می گذاریم که حضور نیروی پلیس و گشت ارشاد در کوچه و خیابان موجب احساس ناامنی مردم متدین ایران است یا موجب احساس ناامنی برای افراد بی قید و هنجار شکن؟

مسئله دیگری که باید به آن پرداخت انجام عملیات پشتیبانی و آتش تهیه برای اغتشاشات خیابانی اخیر از سوی عده ای کت و شلواری و افراد پشت میز نشین است که در ظاهر امر، نقاب و چوب و سنگ ندارند اما عملا به مثابه فرماندهان اغتشاش، مشغول اجرای آتش تهیه برای آشوبگران هستند و در قالب فعال سیاسی و وکیل و حزب و کنشگر رسانه‌ای قصد دارند با وادار کردن نظام اسلامی و نیروی انتظامی به عقب نشینی از رفتارهای عقلانی حاکمیتی؛ شکست نظام در پی اغتشاشات اخیر را رقم بزنند.

در بحث حکمرانی مطلوب نیز باید دانست که حکمرانی مطلوب یک مسئله سیّال و مطابق پسند افراد خاص و مسئله‌دار نیست که شاهدیم برخی افرادی که می خواهند به مطامع خود برسند؛ برچسب "حکمرانی خوب" را بر بالای سخنان خود الصاق می کنند!

بلکه حکمرانی خوب یا همان "حکمرانی اسلامی" در عمل به معنی عقلانیت و التزام به همه شئون عقلانیت است و هرکس که از این فهم اصولی بری است اصولا نمی تواند درباره حکمرانی خوب سخن درستی داشته باشد.

*** 

دین مردم به گشت ارشاد مربوط نیست آقای کواکبیان!

درباره فرماندهان کت و شلواری اغتشاش/ دین مردم به گشت ارشاد مربوط نیست آقای کواکبیان!

مصطفی کواکبیان، فعال اصلاح طلب و دبیر حزب مردمسالاری طی اظهاراتی که ایسنا آنها را منتشر کرد، گفته است:

"این‌که امام هشتم را امام رضا (ع) نامیدند به خاطر آن بود که مردم از ایشان راضی بودند. پس جلب رضایت مردم بسیار مهم است و با زور و بگیر و ببند و امثال گشت ارشاد نمی‌توانیم دینداری مردم را تضمین و مشکلات را حل کنیم. "[2]

*گشت ارشاد قرار نیست دینداری مردم را تضمین کند بلکه وظیفه دارد در فرایندی عقلانی، بعنوان ابزار اجرای تصمیم حکومت اسلامی برای تعظیم شعائر الهی عمل کند و مانع ترویج بی حجابی در جامعه شود.

اینکه مردم در چاردیواری های خانه خود چه دینی دارند یا به کدامین اعتقاد عمل می کنند هیچ ربطی به نیروهای اجرایی حکومت اسلامی یا غیر اسلامی ندارد.

ایضا حتی افراد بی دین و یا پیروان ادیان غیر از اسلام نیز موظف‌اند اگر در اراضی حکومت اسلامی زیست می کنند؛ رعایت حجاب را داشته باشند زیرا کشف‌حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران "جرم مشهود" است.

در واقع آقای کواکبیان و دوستان ایشان نه به وظایف یک حکومت اسلامی آشنا هستند و نه الزام عقلانیت حکومتی برای تنظیم ساختار اجتماعی رفتارهای علنی را خوب درک کرده اند!

در بحث حضرت ثامن الائمه(ع) و لقب "رضا" هم بر اساس آنچه از روایات به ما رسیده است؛ از دلایلی که آن امام همام را رضا نامیده اند این است که دوست و دشمن از آن حضرت بدی ندیده بودند. اما این هرگز به این معنی نبوده و نیست که آن حضرت اهل تنازل از شعائر الهی بودند و یا اگر حکومتی تشکیل می دادند حکم بی پوششی را امضا می کردند!

*** 

تصمیمات تازه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای کاهش تورم و نقدینگی

درباره فرماندهان کت و شلواری اغتشاش/ دین مردم به گشت ارشاد مربوط نیست آقای کواکبیان!

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اخیرا تشکیل جلسه داده و در  بحث کنترل تورم و کنترل نقدینگی به 2 راهکار رسیده است.

به گزارش ایسنا،  اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کردند کمیته رصد تورم به منظور رصد و کنترل رشد تورم تشکیل شود و سیاست‌های مقتضی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به خصوص در بخش کالاهای مصرفی خانوار را به ستاد هماهنگی اقتصادی پیشنهاد کند.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین مقرر کرد به منظور جلوگیری از رشد نقدینگی بانک مرکزی نهایت دقت و جدیت را به عمل آورده و کلیه دستگاه‌های اجرایی با بانک مرکزی در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشند. [3]

*تلاش برای موفقیت هر دولتی در عرصه اقتصاد و... وظیفه همه شهروندان است. وظیفه ای که در حین استقرار دولت بایستی با دعا، انتقاد یا ارائه راهکار از طرق دموکراتیک، به آن عمل شود...

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1281690

2_isna.ir/xdMvqN

3_isna.ir/xdMvpz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان