به جا مانده از اردوی اتریش

بدون زوج سردار- طارمی؟

شماره روزنامه: ۵۵۵۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۷/۷ ...

  با تشکر از دروازه‌بان‌ها  

وجه مشترک هر دو بازی تیم ملی در اتریش عملکرد خوب دروازه‌بانان تیم ملی بود. در مسابقه نخست علیرضا بیرانوند در ترکیب اصلی قرار گرفت و تا زمان حضور در زمین با چند واکنش خوب مانع از گلزنی حریف شد، در خلال نیمه دوم هم امیر عابدزاده جانشین بیرو شد که او هم روز خوبی داشت و یکی، دو موقعیت مهم بازیکنان حریف را مهار کرد. ستاره اصلی ایران در این تورنمنت اما حسین حسینی بود؛ دروازه‌بان استقلال که در بازی با سنگال فیکس شد و با انواع و اقسام واکنش‌های تماشایی دروازه تیم ملی را نجات داد.

در روزی که موقعیت‌های بی‌شماری به تیم حریف دادیم، حسینی بارها درخشید و چنان عملکرد خوبی داشت که برخی حتی مدعی شدند می‌تواند در مرحله نهایی جام‌جهانی هم در ترکیب اصلی به میدان برود. فارغ از اینکه بابت درخشش گلرهای‌مان خوشحال هستیم، نکته نگران‌کننده این است که تیم ملی در هر دو بازی و مخصوصا برابر سنگال فرصت‌های متعدد گلزنی در اختیار تیم حریف قرار داد. اگرچه در مجموع 180 دقیقه فقط یک گل خوردیم که آن هم گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی بود، اما این حجم از موقعیت دادن به رقبا می‌تواند خطرناک باشد و در جام‌جهانی برای تیم کشورمان گران تمام شود.

   برنده‌ها و بازنده‌های اردو

تیم ملی در اردوی اتریش چند چهره خوب و موفق داشت و البته برخی هم «بازنده» لقب گرفتند. غیر از دروازه‌بان‌ها که به درخشش آنها اشاره کردیم، مهدی طارمی در بازی برابر اروگوئه عملکرد خوبی داشت. او در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و توانست بعد از طراحی یک حرکت خوب، با یک ضربه تماشایی تک گل تیم کشورمان را به ثمر برساند. در این بازی کریم انصاری‌فرد هم دیگر بازیکن ذخیره تیم ملی بود که به میدان آمد و پاس گل طارمی را داد. هر دو بازیکن به پاس این درخشش در بازی با سنگال فیکس شدند، اما آنجا نتوانستند عملکرد خوب‌شان را تکرار کنند.

در بازی با اروگوئه شجاع خلیل‌زاده هم از خوب‌های تیم ملی بود، هرچند او به دلیل مصدومیت حضور در بازی با سنگال را از دست داد. در دیدار دوم، حتما باید به درخشش احسان حاج‌صفی هم اشاره کرد؛ کاپیتان تیم ملی کشورمان که علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی و چند نوبت نجات دروازه، پایه‌گذار گل تساوی‌بخش تیم ملی کشورمان هم شد. این گل توسط سردار آزمون به ثمر رسید. از جمله بازنده‌های اردو اما باید به مرتضی پورعلی‌گنجی اشاره کرد که در بازی با سنگال فیکس شد و گل به خودی زد تا شاید بختش برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام‌جهانی کاهش بیابد. همچنین رامین رضاییان هم با وجود علاقه کارلوس کی‌روش به او موفق به دریافت به موقع ویزای اتریش نشد و این دو بازی دوستانه بسیار مهم را از دست داد. امید نورافکن هم شرایط مشابهی داشت و نتوانست در اردو حاضر شود.

   زوجی که تشکیل نشد

به‌طور قطع نقطه قوت مهم تیم ملی از نظر تئوریسین‌ها، خط حمله آتشین آن با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون است. با این حال دست‌کم در اردوی مهم اتریش این زوج هرگز تشکیل نشد. در بازی با اروگوئه آزمون فیکس بود و طارمی به جای او آمد، در بازی با سنگال هم اتفاق برعکس رخ داد. به این ترتیب شاید کارلوس کی‌روش دارد نشان می‌دهد که در جام‌جهانی قصد استفاده همزمان از این دو بازیکن را ندارد؛ مهاجمانی که این اواخر اصطکاک‌هایی هم با یکدیگر داشته‌اند و دست ندادن آنها موقع تعویض در دیدار با سنگال، حسابی خبرساز شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان