سکه وارد کانال ۱۵ شد

تغییر دوم کانال دلار

شماره روزنامه: ۵۵۶۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ...

2

 این در حالی است که روز گذشته مجددا زمزمه‌هایی از احتمال آزاد‌سازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشور‌های خارجی مطرح شد که انتظار می‌رفت در فرآیند بازار تهران تاثیر داشته باشد. سخنگوی بانک مرکزی در همین راستا گفت: پیگیری‌های مستمر برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان با همکاری نزدیک دستگاه دیپلماسی در حال انجام است. طی هفته‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این خصوص حاصل شده، برخی ملاحظات بانکی همچنان باقی است،‌ اما در تعامل با طرف‌های مقابل برای رسیدن به نتیجه، در حال پیگیری است. روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز پس از نوسانات قیمتی دلار حدود 5 پله افزایش یافت و وارد سطوح قیمتی کانال 15 میلیون تومانی شد.

دیروز یکشنبه 10 مهر ماه روند نرخ دلار در معاملات بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این ارز در نخستین معاملات ابتدایی روز گذشته با حدود 150 تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 32 هزار و 600 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. اما در ادامه معاملات روز روند نرخ این ارز معکوس شد و در مسیر افزایشی قرار گرفت. این روند افزایشی در نهایت تا معامله دلار در مرز 2 کانال 32 و 33 هزار تومانی به طول انجامید. کارشناسان بر این باورند که روند افزایشی جدید ناشی از کم رنگ شدن سیگنال‌های مثبت نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین رخ داده است. با این حال در روز گذشته سیگنال‌های مثبت جدیدی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که حاکی از احتمال آزاد‌سازی دارایی‌های ارزی بلوکه شده در کشور‌های خارجی بود. پس از انتشار این اخبار احتمال می‌رفت که روند افزایشی نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی متوقف شود که شروع کاهشی نرخ دلار آزاد نیز بیانگر همین موضوع بود. اما از سوی دیگر برخی از فعالان بازار تهران بر این باورند که به دلیل انتشار مجدد خبر دارایی‌های بلوکه شده ارزی تا زمان وقوع قطعی این اتفاق تغییرات ملموسی در روند بازار رخ نخواهد داد. در نهایت گزارش‌های حاصل شده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که از سرعت روند افزایشی نرخ ارز کاسته شده و حجم معاملات بازار نیز کاهش یافته است.

انعکاس نوسان دلار در سکه

روز گذشته با افزایش 250 تومانی نرخ دلار غیررسمی قیمت سکه طلا نیز که از حاصل‌ضرب 3 عامل نرخ دلار غیررسمی در بهای جهانی اونس طلا و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه تشکیل می‌شود، افزایش یافت. بر این اساس نرخ هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روز گذشته با حدود 490 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 15 میلیون و 42 هزار تومان رسید. گفتنی است که نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها که اختلاف میان ارزش ذاتی آن با بهای تمام شده در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز در کانال قیمتی 2 میلیون و 300 هزار تومانی محاسبه شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان