خودروی جیلی ویژن X۳ پرو به ایران می‌آید؟

بررسی مشخصات و تصاویر جیلی ویژن X ۳ پرو در سایت این کمپانی نشان می‌دهد که جیلی در ویژن X۳ پرو نمای جلو، جلوپنجره با پترن متحدالمرکزش را کنار گذاشته و جلوپنجره جدید جیلی که دارای تقسیم‌بندی عمودی است جایگزین آن شده است.

خودروی جیلی ویژن X3 پرو به ایران می آید؟
فرادید؛ نخستین بار سال 92 بود که محصولات کمپانی خودروسازی جیلی در ایران عرضه شد. خودرو‌هایی که به سرعت در میان انتخاب مشتریان ایرانی جای خود را باز کردند. در حال حاضر نیز خبر رسیده که جیلی قصد دارد نسخه تازه کراس اوور کوچک ویژن X 3 پرو را در بازار ایران عرضه کند.

به گزارش فرادید؛ خودرو‌های جیلی ابتدا از سوی جیلران موتور به ایران آمدند، اما پس از مدتی جیلران شکست تجاری خورد و شرکت بم خودرو و آرین خودرو پارس برای مذاکره با جیلی پا پیش گذاشتند. مذاکره‌ای که هر چند موفقیت آمیز بود و منجر به تولید و ورادات مدل‌های مختلف جیلی شد. اما در نهایت تا سال 97 دوام داشت.

در آن سال جیلی به دلیل تحریم‌های آمریکابازار ایران را ترک کرد. اما حالا رسانه‌ها خبر داده اند که شرکت بم خودرو در حال مذاکره با جیلی برای تولید ویژن X 3 پرو است. خبری که هنوز به تایید مسئولان خودروساز بمی نرسیده است. اما با توجه اقتصادی بودن این مدل بعید نیست که برنامه‌ای برای ورود این کراس اوور کوچک به ایران چیده شده باشد.

نسخه ابتدایی جیلی ویژن X 3 ابتدا سال 2017 به بازار عرضه شد. خودرویی که مبتنی بر مدل هاچ بک Englon SC 5-RV ساخته شده است و بین سال‌های 2011 تا 2014 در خطوط تولید شرکت حضور داشت.

حالا جیلی نسخه پرو این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده است.

برند جیلی در اواسط دهه 80 میلادی کارش را شروع کرد، اما ورودش به صنعت خودروسازی در اواخر دهه 90 میلادی اتفاق افتاد. جیلی در سال 2010 ولوو را از فورد خرید و بعد از این بود که علاقه‌اش به تصاحب برندها، بیشتر و بیشتر شد تا جایی‌که سال 2017 موفق به خریداری 51% از سهام لوتوس کارز انگلیس شد و سپس به سراغ مالک لوتوس، یعنی پروتون مالزی، رفت و نیمی از سهام آن را هم در اختیار گرفت.

البته این پایان برندبازی جیلی نبود؛ در همان سال، شرکت آمریکایی Terrafugia را خریداری کرد و رسماً به عرصه طراحی و ساخت خودرو‌های پرنده وارد شد. جیلی همچنین بیش از 8% سهام گروه ولوو (مالک ولوو کارز) را در سال 2017 خرید و عملاً بزرگترین سهام‌دار این هلدینگ سوئدی شد. در سال 2018 نیز جیلی حدود 10% از سهام دایملر-بنز (مالک مرسدس بنز) را در اختیار گرفت.  

خودروی جیلی ویژن X3 پرو به ایران می آید؟
جیلی ویژن X3 پرو از کجا آمد؟

کراس اوور هاچبک کوچک شرکت جیلی که بیشتر تحت عنوان یوانجینگ X3، در بازار خودرو چین شناخته می شود، در گذشته با نام یوانجینگ V3 معروف بود. بااین حال جیلی ویژن X3 خودرویی کاملا جدید نیست؛ اساس این خودرو، جیلی Englon SC5-RV است. این هاچبک چینی، خریداران بسیاری نداشت و در سال‌های 2011 تا 2014 تولید می‌شد.

انگلون بسیار ارزان بود و قیمتش تنها 56300 یوان بود. موتور استفاده شده در آن هم 1.5 لیتری با توان 94 اسب بخار بود. موتور X3 نیز دقیقا همین موتور است که البته با کمی تغییر، توان آن را به 102 اسب بخار رساندند.

گیربکس به‌کار رفته در X3 پنج دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک است. گیربکسی قدیمی با قیمت کم.

حدود قیمت این خودرو از 60 هزار یوان تا 80 هزار یوان است. البته ظاهر داخل خودرو با جیلی‌های گران‌تر برابری می‌کند و در آن از مانیتور 9 اینچی استفاده شده. صندلی‌ها نیز با روکش اسپورت نارنجی رنگ پوشیده شده‌اند که ظاهری جوان پسندانه به خودرو می‌دهد. به طور کلی می‌توان X3 را خودرویی کوچک و زیبا دانست که به دلیل ارزان بودن و زیبایی آن، محبوبیت بسیاری کسب خواهد کرد و آن دسته از کسانی که علاقه‌مند به این خودرو می‌شوند، به مشخصات فنی آن توجه نمی‌کنند.

خودروی جیلی ویژن X3 پرو به ایران می آید؟

جیلی ویژن X3 پرو چه تفاوتی با نمونه قبلی دارد؟

بررسی مشخصات و تصاویر جیلی ویژن X 3 پرو در سایت این کمپانی نشان می‌دهد که جیلی در ویژن X3 پرو نمای جلو، جلوپنجره با پترن متحدالمرکزش را کنار گذاشته و جلوپنجره جدید جیلی که دارای تقسیم‌بندی عمودی است جایگزین آن شده است.

همچنین سپر‌های عقب و جلو و رینگ‌های 16 اینچی نیز از دیگر تغییراتی است که در این خودرو دیده می‌شود. با این حال باید گفت ساختار کلی بدنه جیلی ویژن X3 پرو بدون تغییر باقی مانده است.

نمای داخلی جیلی ویژن X3 پرو به کلی تغییر کرده است. طرح جدید داشبورد با خطوط افقی زیاد و پنل‌های تزیینی بژ که در بالای آن یک نمایشگر 8 اینچی مولتی مدیا که بالای آن قرار گرفته، ساختار کلی کابین را شکل می‌دهد. کلید‌های فیزیک تا جای ممکن حذف شده و حتی کنترل سیستم تهویه مطبوع نیز به نمایشگر مولتی مدیا انتقال یافته است. در عین حال شاهد استفاده از نشانگر‌های عقربه‌ای و نمایشگر تک رنگ پشت فرمان هستیم.

جیلی ویژن X3 دو سال پیش زمانی که قوانین زیست محیطی سختگیرانه‌تری در چین اجرا شد، یک پیشرانه جدید دریافت کرد؛ بنابراین نسخه جدید جیلی ویژن X3 پرو حالا بدون تغییر در قوای محرکه ارائه می‌شود. یک موتور 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی که 109 اسب بخار قدرت دارد با دو نوع جعبه دنده 5 سرعت دستی و CVT نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند. اگرچه یک حالت Eco برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند مصرف سوخت را تا حدی کاهش دهد.

جیلی ویژن X3 پرو قرار است در روز‌های آتی وارد بازار چین شود و حال با حذف جیلی ویژن X1، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور جیلی به شمار می‌رود. با این وجود احتمال می رود که در ماه های آینده چرخ این کراس اوور کوچک به جاده های ایران هم برسد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان