بهترین زمان سفر به مالت

مالت (Malta) کشوری جزیره‌ای است که در جنوب دریای مدیترانه و سیسیلی قرار گرفته و در تمام فصول سال نیز گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند

بهترین زمان سفر به مالت

مالت (Malta) کشوری جزیره‌ای است که در جنوب دریای مدیترانه و سیسیلی قرار گرفته و در تمام فصول سال نیز گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. آب‌وهوای مالت در بیشتر روزهای سال آفتابی است و همین نیز باعث شده تا افراد بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود به آنجا سفر کنند. در تابستان،‌ دمای هوا نسبتا بالا است و جمعیت بسیار زیادی نیز در جاهای دیدنی مالت دیده می‌شوند و این در حالی است که زمستان‌ها سرد و پر از باد هستند. برای کسانی که ترکیبی از آب‌وهوای گرم و جمعیت اندک را می‌خواهند، سفر در ماه‌های مه، سپتامبر و اکتبر پیشنهاد می‌شود.

آب‌وهوا در مالت

تابستان‌ها در کشور مالت آفتابی هستند و بسته به میزان تحمل شما نسبت به گرمی، دمای هوا در تابستان‌ها گرم و گاهی اوقات سوزان هستند که به 27 درجه سلسیوس و حتی بالاتر نیز می‌رسد. کسانی که هدف اصلی‌شان از سفر به کشور مالت، ساحل‌گردی و شنا در آب‌های دریای مدیترانه است، تابستان فصل بسیار خوبی برای بازدید از این کشور محسوب می‌شود.

در این موقع از سال و ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت، جزیره‌های مالت پر از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود که برای گذراندن تعطیلات خود به آنجا سفر کرده‌اند. در اواخر پاییز و همچنین زمستان، هوا سرد می‌شود و میانگین دمای هوا بین 10 تا 15 درجه سلسیوس است. ماه‌های نوامبر،‌ دسامبر و ژانویه نیز به عنوان بارانی‌ترین ماه‌های سال شناخته می‌شوند، هر چند بارش باران در کشور مالت در کل اندک است.

در اوایل فصل بهار نیز هوا اندکی خنک است و آب‌های دریای مدیترانه نیز برای شنا کردن سرد هستند. هر چند، اواخر بهار و ماه مه و همچنین ماه سپتامبر و اکتبر، آفتابی و گرم هستند اما برای شنا کردن در ماه مه باید اندکی سرمای آب را تحمل کنید. البته در ماه اکتبر، آب‌های مدیترانه همچنان گرمای تابستانی خود را حفظ کرده‌اند که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تنی به آب بزنید.

جمعیت گردشگران در مالت

اگر در اواخر ماه‌های تابستانی به کشور مالت سفر کنید، شاهد جمعیت بسیار زیادی در مناطق ساحلی و همچنین تفرجگاه‌ها خواهید بود. حتی تالاب آبی (Blue Lagoon) نیز که منطقه بسیار مشهوری برای شنا در کمینو (Comino) محسوب می‌شود و تنها با قایق می‎‌توان به آن دسترسی داشت در اواخر فصل تابستان شلوغ است.

خیابان‌های پایتخت مالت یعنی شهر والتا (Valletta) نیز در فصل تابستان پر از گردشگرانی است که در حال خرید، گشت و گذار و غذا خوردن هستند. به هنگام شب نیز بسیاری از افراد در بارهای مرکز تاریخی شهر دیده می‌شوند. به خاطر همین موارد نیز سفر به مالت در هنگام اواخر بهار یا اوایل پاییز می‌تواند بسیار بهتر باشد. در این موقع از سال، هوا به اندازه کافی گرم است تا بتوان از آب‌های بسیار زیبای پیرامون جزیره‌ها لذت برد اما نسبت به فصل تابستان، جمعیت کمتری در مناطق ساحلی و شهری دیده می‌شوند.

قیمت‌ها در مالت

نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، مالت مقصد گردشگری مقرون‌به‌صرفه و خوبی به شمار می‌رود. اما به هنگام تابستان‌ها، اجاره هتل‌ها، هزینه پروازها و همچنین اجاره ماشین افزایش قابل توجهی دارند. اگر به دنبال آن هستید تا سفری مقرون‌به‌صرفه به مالت داشته باشید، بهتر است قبل یا بعد از فصل تابستان به آنجا سفر کنید.

تعطیلات و رویدادهای مهم در مالت

به هنگام تعطیلات و رویدادهای مهم نیز همانند فصل تابستان، جاهای دیدنی مالت بسیار شلوغ می‌شوند. از جمله تعطیلات مهم این کشور نیز می‌توان به کریسمس و همچنین عید پاک اشاره کرد. مالت به عنوان کشوری کاتولیک شناخته می‌شود و این دو تعطیلات نیز جزو مهم‌ترین تعطیلات کشور هستند. در این موقع از سال، علاوه بر اینکه جمعیت گردشگران زیادتر می‌شود، احتمال بسته شدن جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها نیز وجود دارد.

جشن عروج یا جشن مریم مقدس نیز یکی دیگر از تعطیلات عمومی در مالت به شمار می‌رود که هر ساله در تاریخ 15 اوت برگزار می‌شود. این جشن همچنین یادبود کاروانی از جنگ جهانی دوم است که در پایان جنگ مردم مالت را نجات داده است. بسیاری از جاذبه‌ها، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها در این تعطیلات بسته هستند اما رستوران‌ها و هتل‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بهترین زمان سفر به مالت کدام است؟

بهترین فصل برای سفر به کشور مالت، خارج از فصل اوج گردشگری و در ماه‌های مه، سپتامبر و اکتبر است. در این موقع از سال، آب‌وهوای مالت همچنان گرم است اما در عوض، جمعیت کمتری از گردشگران به چشم می‌خورند.

بارانی‌ترین فصل در مالت کدام است؟

کشور مالت از آب‌وهوایی مدیترانه‌ای بهره می‌برد و به همین دلیل نیز در آنجا در فصل بهار و تابستان باران به ندرت می‌بارد. بیشترین احتمال ریزش باران نیز در بین ماه‌های نوامبر تا فوریه است و در این میان،‌ ژانویه با میانگین 95 میلیمتر بیشترین بارندگی را تجربه می‌کند.

زبان مردم مالت چیست؟

مردم کشور مالت به زبان مالتی صحبت می‌کنند که به نوعی گویشی لاتین شده از زبان عربی تاریخی و گفتاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان