راهنمای بازدید از قلعه ادینبورگ

شهر ادینبرو (Edinburgh) به عنوان پایتخت اسکاتلند شناخته می‌شود و پر از جاهای دیدنی تاریخی است که از جمله برجسته‌ترین و نمادین‌ترین جاذبه تاریخی این شهر نیز می‌توان به قلعه ادینبرو یا ادینبورگ (Edinburgh Castle) اشاره کرد. این سازه سنگی و مرتفع که در بالای تپه‌ای قرار گرفته هر ساله افراد بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید.

راهنمای بازدید از قلعه ادینبورگ

شهر ادینبرو (Edinburgh) به عنوان پایتخت اسکاتلند شناخته می‌شود و پر از جاهای دیدنی تاریخی است که از جمله برجسته‌ترین و نمادین‌ترین جاذبه تاریخی این شهر نیز می‌توان به قلعه ادینبرو یا ادینبورگ (Edinburgh Castle) اشاره کرد. این سازه سنگی و مرتفع که در بالای تپه‌ای قرار گرفته هر ساله افراد بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید.

قلعه ادینبورگ به عنوان پر بازدیدترین سازه تاریخی در تمام اسکاتلند شناخته می‌شود و قدمت آن به عصر آهن و 9000 سال قبل باز می‌گردد. این قلعه چه به عنوان پایگاهی نظامی و چه به عنوان سکونتگاهی سلطنتی تاریخچه‌ای طولانی دارد و امروزه بسیاری از این تاریخچه نیز در اتاق‌های درون قلعه به نمایش گذاشته شده‌اند. کسانی که برای اولین بار به شهر ادینبورگ سفر می‌کنند، حتما باید از این قلعه بازدید کنند.

تاریخچه قلعه ادینبورگ

قلعه «ادینبورگ» که به عنوان قدیمی‌ترین استحکامات نظامی در سراسر اروپا نیز شناخته می‌شود، تاریخچه‌ای طولانی دارد و علاوه بر اینکه امروزه جاذبه‌ای محبوب محسوب می‌شود، همچنان ارتش از آن استفاده می‌کند. این قلعه در بالای تپه‌ای ساخته شده که به عنوان تپه قلعه شناخته می‌شود و برای اولین بار در عصر آهن به عنوان یک دژ سرپا شده است.

با گذشت سال‌ها، این قلعه به عنوان استحکاماتی نظامی اهمیت بسیار زیاد پیدا کرد، هر چند، چندین بار نیز به تصرف در آمده است. در هر صورت، قلعه در گذر سال‌ها تکامل پیدا کرده و بخش‌های کلیدی به آن اضافه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مونس مگ (Mons Meg) و توپخانه نیم هلال (Half Moon Battery) اشاره کرد. مونس مگ یک توپ قرون وسطایی بود که در سال 1457 میلادی به پادشاه جیمز دوم داده شد و توپخانه نیم هلال نیز پس از محاصره لانگ در سال 1573 میلادی ساخته شد.

قلعه «ادینبورگ» در طول تاریخ خودش میزبان افراد سلطنتی و اشرافی مختلفی بوده است. ملکه مارگارت در سال 1093 میلادی در این قلعه از دنیا رفت و به افتخار او نیز کلیسای سنت مارگارت در داخل قلعه ساخته شد. مری ملکه اسکاتلند‌ها نیز در کاخ سلطنتی این قلعه در سال 1566 میلادی جیمز ششم را به دنیا آورد.

این قلعه به لطف میراث سلطنتی خودش، امروزه قدیمی‌ترین جواهرات تاج در بریتانیا یعنی افتخارات اسکاتلند (Honours of Scotland) را درون خودش جای داده است، جواهراتی که در زمان سلطنت جیمز چهارم و پنجم ساخته شدند. سنگ سرنوشت (Stone of Destiny) از جمله جواهراتی است که در اتاق تاج (Crown Room) در داخل قلعه باید از آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی قلعه ادینبورگ

قلعه «ادینبورگ» بسیار گسترده است و در داخل اتاق‌های بیشمار آن نیز نمایشگاه‌ها و گالری‌های مختلفی برپا شده‌اند. از جمله برجسته‌ترین دیدنی‌های این قلعه نیز می‌توان به تالار بزرگ (Great Hall)، کاخ سلطنتی (Royal Palace)، جواهر سنگ سرنوشت، توپ جنگی مونس مگ، جواهرات افتخارات اسکاتلند، توپخانه نیم هلال و نمایشگاه نبرد برای قلعه (Fight for the Castle) اشاره کرد.

بسته به علاقه‌های شما و همچنین مدت زمانی که می‎‌خواهید درون قلعه «ادینبورگ» کاوش کنید، برنامه‌های گردشی پیشنهادی و مختلفی برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته شده است. اگر زمان شما محدود است، می‌توانید برنامه یک ساعته را انتخاب کنید اما بهتر است زمان بیشتری را برای گشت و گذار درون این قلعه صرف کنید تا به خوبی از جاهای آن دیدن کنید و تاریخچه آن را متوجه بشوید.

پس از اینکه گشت و گذار درون قلعه را به پایان رساندید، می‌توانید برای لذت بردن از نوشیدنی‌های خوشمزه به کافه ردکوت (Redcoat Café) بروید. در آنجا سه فروشگاه نیز وجود دارد که شامل فروشگاه هدیه تاج (Crown Gift Shop)، فروشگاه ویسکی و غذا (Whisky and Finest Food Shop) و همچنین فروشگاه پورتکولیس (Portcullis Shop) است. در این فروشگاه‌ها می‌توانید از انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های اسکاتلند خریداری و غذاهای خوشمزه اسکاتلندی را امتحان کنید.

دسترسی به قلعه ادینبورگ

قلعه «ادینبورگ» در پایتخت اسکاتلند قرار دارد و به راحتی نیز از تمام نقاط شما دیده می‌شود. در قلعه هیچ پارکینگی وجود دارد، پس بهتر است که با پای پیاده یا حمل و نقل عمومی به آنجا بروید. در حقیقت، از ایستگاه قطار ویورلی تا خود قلعه فاصله کوتاه است و علاوه بر آن نیز می‌توان از این ایستگاه به وسیله اتوبوس به سمت قلعه رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان