رونمایی از اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید

فراری می‌گوید استفاده از موتور شش سیلندر و موتور الکتریکی در مدل ۲۹۶ نه‌تنها تاثیری منفی بر ماشین نداشته، بلکه باعث شده در بسیاری جنبه‌ها ماشینی بهتر باشد. فراری حتی به طرفداران سنتی خود اطمینان داده که صدای موتور ۲۹۶ به صدای موتور‌های هشت و دوازده سیلندرش شبیه است.

فراری با موتور شش سیلندر هیبرید
 

همگام با تغییر روند بازار خودرو به سمت ماشین‌های الکتریکی، فراری جدیدترین مدل خود را با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می‌کند. فراری 296 جی‌تی‌بی، که هفته گذشته رونمایی شد، دومین مدل کارخانه با موتور الکتریکی و اولین فراری با موتور شش سیلندر است.

برای فراری که موتور‌های دوازده و هشت سیلندر بخشی از هویتش را شکل داده، استفاده از موتور شش سیلندر تغییری بزرگ و جنجالی است. خودروساز ایتالیایی در دهه شصت و هفتاد میلادی مدل‌هایی ارزان‌تر را با موتور شش سیلندر تولید کرد، اما آن زمان هم برای حفظ اعتبار نام فراری، این ماشین‌ها با نام "دینو" به بازار عرضه شد.


اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید
فراری می‌گوید استفاده از موتور شش سیلندر و موتور الکتریکی در مدل 296 نه‌تن‌ها تاثیری منفی بر ماشین نداشته، بلکه باعث شده در بسیاری جنبه‌ها ماشینی بهتر باشد. فراری حتی به طرفداران سنتی خود اطمینان داده که صدای موتور 296 به صدای موتور‌های هشت و دوازده سیلندرش شبیه است.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 2.9 ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 330 کیلومتر در ساعت است. مجموع قوای محرکه ماشین 830 اسب بخار است. قیمت پایه ماشین در ایتالیا 269 هزار یورو (حدود 320 هزار دلار) است. یک مدل قوی‌تر از این ماشین هم با قیمت پایه 302 هزار یورو فروخته می‌شود.
 
 فراری با موتور شش سیلندر هیبرید
قوانین مبارزه با آلودگی هوا فراری و رقیبانش مانند لامبورگینی و مک‌لارن را ناگزیر کرده تا از موتور‌های هیبرید در محصولاتشان استفاده کنند.

فراری اعلام کرده که اولین مدل کاملا الکتریکی خود را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد کرد. این کارخانه قرار است سال آینده اولین مدل شاسی‌بلندش را به بازار عرضه کند که به احتمال زیاد از قوای محرکه هیبریدی مشابه با مدل 296 استفاده خواهد کرد.
 
جگوار
I-Pace تنها مدل جگوار است که تولیدش پس از سال 2025 ادامه خواهد یافت

تعریف تازه از جگوار

مدیر جگوار می‌گوید مدل‌های الکتریکی آینده این کارخانه با قیمتی گران‌تر به بازار عرضه خواهد شد. تیری بولور (Theirry Bollore) که از تابستان گذشته مدیریت جگوار-لندروور را برعهده گرفته، برنامه مفصلی برای تحول کارخانه آغاز کرده که در نتیجه آن، همه محصولات جگوار بعد از سال 2025 الکتریکی خواهد بود.

بخش دیگر برنامه آقای بولور برای جگوار، تبدیل این کارخانه به خودروسازی لوکس‌تر است. جگوار در حال حاضر خود را رقیبی برای بنز و ب‌ام‌و می‌بیند، اما محصولات آینده این شرکت برای رقابت با شرکت‌هایی نظیر پورشه و بنتلی طراحی خواهند شد.

آقای بولور در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اتواکسپرس گفت: "مشکل این است که مشتریان ماشین‌های ما را می‌بینند، تست می‌کنند و خوششان می‌آید، اما باز می‌روند آئودی و ب‌ام‌و می‌خرند. مردم دوست دارد جنس اصل بخرند. ما اصل نیستیم. ما جگوار را اصیل‌تر، گران‌تر و متفاوت از آن‌ها [آئودی و ب‌ام‌و]معرفی نکردیم. "

آقای بولور می‌گوید قیمت محصولات آینده جگوار از صد هزار پوند (140 هزار دلار) به بالا خواهد بود. او همچنین بدون ارائه جزییات گفته که طرح مدل‌های جدید نهایی شده است. اتواکسپرس می‌گوید این مدل‌ها شامل دو شاسی‌بلند و یک مدل اسپرت دونفره است.
 
اینفینیتی
اینفینیتی QX60 پرفروش‌ترین مدل کارخانه است

شانس دوباره برای اینفینیتی

اینفینیتی نسل جدیدی از پرفروش‌ترین مدل خود را به بازار عرضه کرده و مدیر ایرانی‌تبار این شرکت امیدوار است این مدل بتواند سرنوشت کارخانه را تغییر دهد.

خودروساز لوکس ژاپنی که زیرمجموعه نیسان است، چند سالی است که با مشکلات مالی و کاهش فروش دست و پنجه نرم می‌کند. فروش شرکت در سال گذشته میلادی 35 درصد در سراسر جهان کاهش یافت و وضعیتش در آمریکا، بزرگ‌ترین بازار این کارخانه، چندان تعریفی ندارد.

اما این وضعیت بد ممکن است با موفقیت نسل جدید مدل QX60 تغییر کند. پرفروش‌ترین مدل کارخانه علاوه بر چهره‌ای تازه، به فن‌آوری‌های روز مجهز شده و پیمان کارگر، مدیر کارخانه معتقد است با آمدنش فروش اینفینیتی تا پایان سال افزایش چشمگیری خواهد یافت.
 
اتاق اینفینیتی
اتاق نسل جدید QX 60 لوکس‌تر شده است

مهم‌ترین تغییر در جلوپنجره خودرو است که به گفته طراحان اینفینیتی با الهام از اوریگامی (هنر ژاپنی کاغذ و تا) طراحی شده است. چراغ‌های جلو نازک‌تر شده و بدنه عضلانی‌تر است تا ماشین اسپرت‌تر به نظر آید. داخل ماشین هم از قبل لوکس‌تر است. داشبورد کاملا با چرم پوشانده شده و علاوه بر نمایشگر 12.3 اینچی روبروی راننده، یک نمایشگر 12.3 اینجی هم به صورت استاندارد در وسط داشبورد قرار دارد.

فروش نسل جدید QX60 قرار است از پاییز امسال در آمریکا آغاز شود. مدلی از این ماشین هم سال آینده میلادی با همکاری کارخانه دانگ‌فنگ در چین تولید خواهد شد.
 
آئودی الکتریکی
پس از سال 2033 همه محصولات آئودی الکتریکی خواهد بود

آئودی الکتریکی

آئودی اعلام کرده که تولید ماشین‌های بنزینی و دیزل را در سال 2033 متوقف می‌کند و پس از آن همه محصولاتش الکتریکی خواهد بود. مارکوس دوزمان، مدیر آئودی برنامه تازه کارخانه را در همایشی درباره محیط زیست در برلین اعلام کرد. او همچنین گفت که آئودی تا سال 2025 بیست مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

طبق برنامه اعلام شده، آخرین نسل از محصولات بنزینی و دیزل آئودی تا سال 2026 به بازار عرضه می‌شود و تا سال 2033 فروخته خواهد شد. آئودی اعلام کرده که پس از آن تنها برخی مدل‌های بنزینی و دیزل در کارخانه شرکایش در چین تولید خواهد شد. رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که آخرین مدل بنزینی آئودی، شاسی‌بلند بزرگ Q8 خواهد بود که در سال 2026 به بازار خواهد آمد.

همزمان فولکس‌واگن اعلام کرده که از سال 2035 تنها ماشین‌های الکتریکی در بازار اروپا عرضه خواهد کرد. کلاوس زلمر، مدیر فولکس‌واگن به یک مجله آلمانی گفته که عرضه ماشین‌های بنزینی و دیزل در بازار‌های آمریکا و چین هم بعدا متوقف خواهد شد.

آقای زلمر در گفتگو با ماهنامه مرکور گفته که در آمریکای جنوبی و آفریقا به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و نبودن انگیزه سیاسی برای استفاده از ماشین‌های الکتریکی، فروش ماشین‌های بنزینی و دیزل برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

بنتلی، عضو دیگر گروه فولکس‌واگن هم ماه گذشته اعلام کرد که از سال 2030 به بعد تنها ماشین‌های الکتریکی خواهد ساخت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان