در سفر به اسکاتلند کجا بریم؟

در نگاه اول سرزمین اسکاتلند خشن به نظر می‌رسد اما با نگاهی عمیق‌تر به بخش‌های مختلف آن می‌توان به سرعت متوجه شد که زیبایی‌های خاص خودش را دارد

در سفر به اسکاتلند کجا بریم؟

در نگاه اول سرزمین اسکاتلند خشن به نظر می‌رسد اما با نگاهی عمیق‌تر به بخش‌های مختلف آن می‌توان به سرعت متوجه شد که زیبایی‌های خاص خودش را دارد. این ارتفاعات خیره‌کننده و مهیج در کنار خطوط ساحلی ناهموار برای کوهنوردی و گشت و گذار فوق‌العاده هستند و یادبودهای تاریخی نیز همگی یادآور نبردهای طولانی هستند و این در حالی است که رودها و دریاچه‌های آبی رنگ این کشور مکانی ایدئال برای ماهیگیری به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید.

10. جزایر اورکنی

Orkney

Orkney

جزایر اورکنی (Orkney) که در خارج از خط ساحلی شمالی اسکاتلند قرار گرفته، شامل هفتاد جزیره است که 20 عدد از آن مسکونی هستند. مجمع الجزایر اورکنی که زمانی جزو نروژ بوده، از هزاران سال پیش و قبل از رومی‌ها انسان‌ها را درون خود جای داده‌اند و از همین رو می‌توان در آنجا برخی از بهترین و قدیمی‌ترین مکان‌های نوسنگی در سراسر اروپا را مشاهده کرد. حلقه برودگار (Ring of Brodgar) دایره‌ای از اشکال سنگی و ماقبل تاریخی است که باید از آن دیدن کنید.

9. شهر گلاسگو

Glasgow

Glasgow

گلاسگو (Glasgow) امروزه به عنوان بزرگترین شهر اسکاتلند شناخته می‌شود و از دوران ماقبل تاریخی در کنار رودخانه کلاید (River Clyde) وجود داشته است. این شهر که بزرگترین بندر در بریتانیا است، زمانی مرکز مهمی برای کشتی‌سازی و تجارت با قاره آمریکا به شمار می‌رفت. علاوه بر ساختمان‌های قرون وسطایی و تاریخی که می‌توانند برای شما جالب توجه باشند، هر هفته بیش از صد رویداد موسیقی در این شهر برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

8. شهر سنت اندروز

St Andrews

St Andrews

سنت اندروز (St Andrews) شهری در شمال شرقی شهر ادینبورگ (Edinburgh) پایتخت اسکاتلند است که به دلایل مختلفی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. برخی برای بازدید از دانشگاه این شهر که سومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در جهان است به آنجا سفر می‌کنند و برخی دیگر سودای گلف‌بازی در آنجا را در سر دارند. استراحت در تفرجگاه‌های ساحلی این شهر و همچنین بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن همچون قلعه سنت اندروز (St. Andrews Castle) از جمله دیگر کارهایی است که باید در سفر به این شهر انجام بدهید.

7. شهر اینورنس

Inverness

Inverness

اینورنس (Inverness) شمالی‌ترین شهر در بریتانیا به شمار می‌رود که دروازه ورود به ارتفاعات اسکاتلند نیز است. این شهر در انتهای شمالی لاخ نس (Loch Ness) و مکان بسیار خوبی برای شروع کوهنوردی به شمار می‌رود. گشت و گذار در کنار رودخانه نس و همچنین جزایر نس، بازدید از کانال کالدونین (Caledonian Canal) و تماشای کلیساهای کنار رودخانه از جمله کارهایی هستند که می‌توانید در شهر اینورنس انجام بدهید. قلعه قرن نوزدهمی این شهر و همچنین بخش قدیمی آن از جمله دیگر جاذبه‌های تاریخی آن محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها دیدن کنید.

6. پارک ملی دریاچه لوموند و تروساچس

Loch Lomond and the Trossachs

Loch Lomond and the Trossachs

دریاچه لوموند (Loch Lomond) دریاچه آب شیرین بسیار زیبا و دیدنی‌ای است که بزرگترین دریاچه در بریتانیا به شمار می‌رود و بیش از 30 جزیره نیز درون خود دارد که بزرگترین جزیره آن نیز به نام اینچمورین (Inchmurrin) شناخته می‌شود. در سال 2002 میلادی، این دریاچه در کنار دره جنگلی و کوهستانی تروساچس (Trossachs) به عنوان پارک ملی دریاچه لوموند و تروساچس نام‌گذاری شدند که درون آن می‌تواند هفت آبشار واقعا زیبا و خیره‌کننده را مشاهده کرد.

5. شهر استیرلینگ

Stirling

Stirling

استیرلینگ (Stirling) شهری در مرکز اسکاتلند است که مکان بسیار خوبی برای بازدید از شهری قرون وسطایی و اسکاتلندی به شمار می‎‌رود. این شهر دارای دژی باشکوه،‌ قلعه‌ای قرن دوازدهمی و همچنین کلیسایی است که در سال 1557 میلادی شاه جیمز ششم در آن تاج‌گذاری کرده است. کلیسای هولی رود (Church of the Holy Rude) نیز از جمله جاهای دیدنی این شهر به شمار می‎‌رود، کلیسایی که همچنان به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

4. دره گلنکو

Glencoe

Glencoe

گلنکو (Glencoe) به عنوان یکی از مشهورترین دره‌های اسکاتلند شناخته می‌شود که بسیار زیبا و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. این دره در فاصله 26 کیلومتری از جنوب فورت ویلیام (Fort William) قرار گرفته و در پیرامون آن نیز می‌توان تپه‌ها و کوهستان‌های زیبایی را مشاهده کرد. از جمله این کوه‎‌ها نیز می‌توان به Buachaille Etive Mor اشاره کرد که ظاهری شبیه به هرم دارد. در میان گشت و گذار خود در میان دره گلنکو احتمالا شاهد یادبود قتل عام گلنکو در سال 1692 میلادی نیز خواهید بود.

3. جزایر هبریدز

Hebrides

Hebrides

جزایر هبریدز (Hebrides) مکان بسیار خوبی برای درک بهتر موسیقی و ادبیات گالیک اسکاتلندی است. این مجمع الجزایر در خارج از ساحل غربی اسکاتلند قرار گرفته و بیشتر برای فرهنگ خود شناخته می‌شود. در اینجا بیش از 50 جزیره وجود دارد که شامل جزیره اسکای (Isle of Skye) نیز می‌شود. هر کدام از این جزیره‌ها نیز دارای سواحلی بسیار زیبا هستند که می‌توان فک‌ها و پرندگان دریایی را در آنجا مشاهده کرد.

2. شهر ادینبورگ

Edinburgh

Edinburgh

ادینبورگ در خور فورث (Firth of Forth) قرار گرفته و به عنوان پایتخت اسکاتلند شناخته می‌شود و از قرن پانزدهم میلادی نیز پارلمان این کشور در آنجا قرار داشته است. در کل بریتانیا، این شهر پس از لندن محبوب‌ترین مقصد گردشگری شناخته می‌شود و دارای جاذبه‌های مختلفی همچون بخش تاریخی، قلعه مشهور ادینبورگ و خیابان رویال مایل (Royal Mile) است. این شهر برای فستیوال‌های بسیار زیاد خود نیز شهرت دارد که شامل جشنواره فرینج (Royal Mile) می‌شود، فستیوالی که به عنوان بزرگترین فستیوال بین‌المللی هنری در سراسر جهان شهرت دارد.

1. دریاچه نس

Loch Ness

Loch Ness

دریاچه نس یا لاخ نس، دریاچه‌ای بسیار زیبا و تماشایی در اسکاتلند است که بیشتر به خاطر افسانه خودش شهرت دارد. بر طبق این افسانه، هیولایی درون این دریاچه زندگی می‌کند که نام نِسی را بر روی آن گذاشته‌اند. این دریاچه بسیار عمیق است و در برخی از نقاط، عمق آن به 230 متر می‌رسد و علاوه بر این عمق زیادش، بسیار بزرگ است و منبع عظیمی از آب شیرین را درون خودش جای می‌دهد. گشت و گذار در اطراف این دریاچه و همچنین روستاهای اطراف آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان