بهترین زمان سفر به دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود که بیشتر برای تاریخ غنی و همچنین مناظر بسیار زیبای خودش شهرت دارد و در هر موقع از سال نیز می‌توان به آنجا سفر کرد و از جاهای دیدنی آن لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین زمان سفر به دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود که بیشتر برای تاریخ غنی و همچنین مناظر بسیار زیبای خودش شهرت دارد و در هر موقع از سال نیز می‌توان به آنجا سفر کرد و از جاهای دیدنی آن لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید.

با وجود اینکه می‌توان در هر زمانی به دانمارک سفر کرد، اوایل تابستان به خصوص در ماه ژوئن بهترین زمان برای سفر به این کشور به شمار می‌رود. در این موقع از سال، روزها طولانی هستند و آب‌وهوا گرم نیز اجازه می‌دهد تا از فعالیت‌ها و تفریحات مختلف در فضای باز لذت برد. علاوه بر این، آب‌وهوای ماه ژوئن نسبت به آب‌وهوای بارانی در فصل بهار بسیار بهتر است. در صورتی که نمی‌توانید در ماه ژوئن به دانمارک سفر کنید، ماه ژوئیه و اوت نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

آب‌وهوا در دانمارک

دانمارک در مکانی منحصربه‌فرد و در بین چندین منطقه آب‌وهوایی متفاوت قرار گرفته است. همین نیز باعث شده تا آب‌وهوای مناطق مختلف آن با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در بخش غربی این کشور، آب‌وهوای اطلسی به چشم می‌خورد و این در حالی است که بخش‌های شرقی آن، آب‌وهوای متاثر از قاره را تجربه می‌کنند.

میزان بارش سالیانه دانمارک نیز به بخش‌های مختلف آن بستگی دارد. برخی از بخش‌های یوتلاند (Jutland) سالیانه بیش از 35 اینچ بارش را تجربه می‌کنند و این در حالی است که کمربندی بزرگ (Great Belt) بین یوتلاند و شیلند (Zealand) بارش سالیانه‌ای کمتر از 19 اینچ دارند. بیشتر بارش‌ها در دانمارک نیز بین ماه‌های سپتامبر تا مارس رخ می‌دهند و ماه سپتامبر نیز معمولا بیشترین میزان بارندگی را دارد.

بخش جنوبی دانمارک نیز معمولا گرم‌ترین بخش این کشور است و میانگین دمای هوا در آنجا حدود 9 درجه سلسیوس است اما در ماه‌های تابستانی و گرم سال به 18 درجه سلسیوس نیز می‌رسد. ماه ژانویه به عنوان سردترین ماه سال در کل کشور شناخته می‌شود و در این موقع از سال، بارش برف، یخبندان و بادهای سرد بسیار زیاد است. در زمستان، روزها بسیار تاریک و کوتاه هستند اما در طول فصل تابستان، روزها بین 17 تا 20 ساعت به طول می‌انجامند.

اوج فصل گردشگری در دانمارک

معمولا در ماه‌های ژوئیه و اوت گردشگران بسیار زیادی به دانمارک سفر می‌کنند، پس اگر در این موقع از سال به این کشور سفر می‌کنید، باید انتظار شلوغی و جمعیت زیاد را داشته باشید. اگر مایل هستید تا از فصل شلوغ گردشگری دوری کنید، ماه مه زمان بسیار خوبی برای سفر به دانمارک محسوب می‌شود. در این موقع از سال، آب‌وهوا همچنان معتدل است و می‌توانید از انواع تفریحات و فعالیت‌های فضای باز لذت ببرید.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم دانمارک

روز استقلال دانمارک در تاریخ 5 ژوئن هر سال جشن گرفته می‌شود و از آن به عنوان روز قانون اساسی نیز یاد می‌شود چراکه سالروز امضای قانون اساسی سال 1894 میلادی (تبدیل دانمارک به سلطنت مشروطه) و قانون اساسی سال 1953 میلادی است. یکی دیگر از جشن‌ها و رویدادهای مهمی که در دانمارک برگزار می‌شود، فستیوال بسیار بزرگی به نام دیستورشن (Distortion) است که هر ساله در شهر کپنهاگ (Copenhagen) و در ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود.

از جمله دیگر فستیوال‌ها و جشن‌های دانمارک نیز می‌توان به فستیوال وایکینگ (Viking Festival) در دو هفته پایانی تابستان، جشن شب نیمه تابستان (Midsummer’s Night) برای طولانی‌ترین روز سال، فستیوال فیلم CPH:PIX در شهر کپنهاگ در ماه سپتامبر و اکتبر، نمایشگاه کد آرت (Code Art Fair) و همچنین فستیوال‌های موسیقی جاز اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به دانماک کدام است؟

تابستان به عنوان بهترین فصل برای سفر به دانمارک شناخته می‌شود. در این موقع از سال، نه تنها آب‌وهوا گرم و دلنشین است بلکه بسیاری از فستیوال‌ها نیز در این موقع از سال برگزار می‌شوند. علاوه بر این، روزها در فصل تابستان بسیار طولانی هستند و در ماه ژوئن حتی تا ساعت 22 نیز خورشید در آسمان دیده می‌شود.

بهترین ماه برای بازدید از شهر کپنهاگ کدام است؟

ماه ژوئیه بهترین ماه برای بازدید از پایتخت دانمارک یعنی شهر کپنهاگ شناخته می‌شود. با اینکه این ماه به عنوان گرم‌ترین ماه سال شهرت دارد اما دمای هوای آن همچنان دلنشین و خوب است و میانگین دمای آن بین 13 تا 22 درجه سلسیوس است.

سردترین ماه سال در کپنهاگ کدام است؟

فوریه به عنوان سردترین ماه سال در شهر کپنهاگ شناخته می‌شود. در این موقع از سال، میانگین دمای هوا بین 2- تا 3 درجه سلسیوس متغیر است و سفر در این ماه می‌تواند بسیار دشوار باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان