ماهان شبکه ایرانیان

بهترین انیمه‌های نوآر

انیمه چینسا من (Chainsaw Man) و انیمه موب سایکو ۱۰۰ (Mob Psycho ۱۰۰) در پاییز سال جاری میلادی پخش خواهند شد که طیف انیمه‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۲ میلادی را گسترش خواهند داد. در کنار این موارد نیز می‌توان به تماشای بهترین انیمه‌های نوآر پرداخت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین انیمه‌های نوآر

انیمه چینسا من (Chainsaw Man) و انیمه موب سایکو 100 (Mob Psycho 100) در پاییز سال جاری میلادی پخش خواهند شد که طیف انیمه‌های منتشر شده در سال 2022 میلادی را گسترش خواهند داد. در کنار این موارد نیز می‌توان به تماشای بهترین انیمه‌های نوآر پرداخت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. انیمه گانگریو

Gungrave

انیمه گانگریو (Gungrave) داستان زندگی برندون هیت و هری مک‌داول را دنبال می‌کند که دو کودک خیابانی بی‌خیال در دنیایی شنیع هستند و برای دستیابی به شهرت،‌ ثروت و قدرت در سازمان مجرمانه میلنیون فعالیت می‌کنند. با این حال، پس از اینکه به قدرت بسیار زیادی دست پیدا می‌کنند،‌ فاسد می‌شوند و همین نیز باعث درگیری بین آن‌ها می‌گردد. انیمه «گانگریو» داستانی کلاسیک و گنگستری را روایت می‌کند که سرشار از اکشن شیک و عناصری از ژانر جنایی و نوآر است.

9. انیمه 91 روز

91 Days

91 Days

انیمه 91 روز (91 Days) نمونه بسیار عالی از انیمه‌ای است که از بهترین عناصر ژانر نوآر بهره گرفته است و همچنین یکی از بهترین انیمه‌های جنایی و نوآر به شمار می‌رود که اتفاقات آن در دهه سی میلادی در آمریکا و در دوره ممنوعیت جریان دارد. این انیمه تنها 12 قسمت دارد و به راحتی می‌توان به تماشای آن نشست. لازم به ذکر است که انیمه «91 روز» با وجود جذابیتش، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

8. انیمه ارگو پراکسی

Ergo Proxy

Ergo Proxy

با اینکه انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) خودش را به عنوان برجسته‌ترین انیمه سایبرپانک و نئونوآر به طرفداران شناسانده است اما انیمه ارگو پراکسی‌(Ergo Proxy) نیز برداشت مدرن و تحسین‌برانگیزی در این زیرژانر به شمار می‌رود. این انیمه آینده‌ای علمی-تخیلی را به نمایش در می‌آورد که در آن، انسان‌ها و ربات‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند تا اینکه ویروسی باعث خودآگاهی ماشین‌های آتوریو می‌شود و آن‌ها حالا به دنبال کشتار هستند. در این میان نیز شخصیت اصلی داستان به نام ری ال به دنبال آن است تا دلیل این طغیان را پیدا کند. داستان پیچیده و تاریک این انیمه باعث جذاب‌تر شدن آن شده و به خوبی توانسته بیننده‌ها را به فکر فرو ببرد.

7. انیمه سایکو پاس

Psycho-Pass

Psycho-Pass

ژانر علمی-تخیلی مکمل بسیار خوبی برای ژانر نوآر در دنیای انیمه به شمار می‌رود و انیمه سایکو پاس (Psycho-Pass) نیز بدون شک یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین انیمه‌های سریالی مدرن در این ژانر به شمار می‌رود. این انیمه داستانی ترکیب شده از عناصر سایبرپانک و روانشناختی را بازگو می‌کند و اتفاقات آن نیز در آینده‌ای غم‌افزا و پادآرمانی رخ می‌دهند. البته بر خلاف فصل اول که بسیار تماشایی و بالغ بوده، کیفیت دو فصل بعدی رو به کاهش رفته است.

6. انیمه تیره‌تر از سیاهی

Darker Than Black

Darker Than Black

همانطور که از نام این انیمه می‌توان حدس زد، انیمه تیره‎‌تر از سیاهی (Darker Than Black) اثری نوآر به شمار می‌رود که عناصر علمی-تخیلی را با فراطبیعی ترکیب کرده است و داستان آن نیز در مورد دو پدیده‌ای که به طور ناگهانی در جهان رخ داده‌اند و این دو پدیده نیز به نام دروازه بهشت در آسمان آمریکای جنوبی و دروازه جهنم در آسمان بالای شهر توکیو شکل گرفته‌اند. حالا گروهی از افراد با قدرت فرابشری به خدمت گرفته شده‌اند تا به بررسی دروازه جهنم بپردازند.

5. انیمه بلک لاگون

Black Lagoon

Black Lagoon

انیمه بلک لاگون (Black Lagoon) با اینکه در زمینه به تصویر کشیدن خشونت بیش از حد و وحشیانه عمل کرده اما برای طرفداران آثار جنایی اثری جذاب به شمار می‌رود. این انیمه داستان کارگری 25 ساله را دنبال می‌کند که در یک معامله سلاح‌های هسته‌ای به عنوان وثیقه‌ای انسانی گرو گذاشته می‌شود و پس از آن نیز تصمیم می‌گیرد تا در گروه مزدوری به نام بلک لاگون باقی بماند. این انیمه در کنار اکشن‌های بزرگ و طنزهای پرخاشگرانه توانسته انتقادهایی نیز نسبت به ابهامات اخلاقی و انسانی در بین دسیسه‌های پنهان دولت‌های جهانی داشته باشد.

4. انیمه باکانو

Baccano

Baccano

ممکن است انیمه باکانو (Baccano) همان درون مایه مورد انتظار از اثری در ژانر نوآر را داشته باشد اما از داستان جنایی هوشمندانه‌ای بهره می‌برد که اتفاقات آن در دهه 1930 شیکاگو و در دوره ممنوعیت جریان دارد. داستان این انیمه شبیه به انیمه «91 روز» است اما رویکردی شیک‌تر در پیش گرفته و از مسائل فراطبیعی نیز بهره می‌برد. انیمه «باکانو» برای سرعت بسیار خوب، قوس‌های داستانی بسیار عالی برای کاراکترها و همچنین اکشن شیک خود تحسین شده است.

3. انیمه شبح درون پوسته: پدیده پیچیده خودکفا

Ghost In The Shell: Stand Alone Complex

Ghost In The Shell: Stand Alone Complex

انیمه «شبح درون پوسته» محصول سال 1995 میلادی توانست توجه مخاطبان جهانی را نسبت به دنیای انیمه جلب کند و سبک علمی-تخیلی و نئونوآر این انیمه نیز در آثار سایبرپانک دیگری همچون فیلم بلید رانر (Blade Runner) ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott) مورد استفاده قرار گرفتند. با اینکه انیمه اصلی راه را برای این فرنچایز هموار کرد اما انیمه سریالی شبح درون پوسته: پدیده پیچیده خودکفا (Ghost In The Shell: Stand Alone Complex) بدون شک یکی از بهترین آثار این فرنچایز محسوب می‌شود.

2. انیمه هیولا

Monster

Monster

انیمه هیولا (Monster) اثری جنایی و درام و پر از تنش به شمار می‌رود که بدون شک می‌تواند طرفداران این ژانر را به هیجان در بیاورد. این انیمه سریالی که 74 قسمت دارد، داستان دکتر سابقی از ژاپن به نام کنزو تنما را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد به جای یک سیاستمدار، جان بچه‌ای به شدت زخمی را نجات دهد و همین نیز باعث می‌شود زندگی او در آلمان دگرگون شود. این اثر سرشار از موضوعات روانشناختی تامل‌برانگیز است و به موضوعات بسیار برجسته و مهمی می‌پردازد.

1. انیمه کابوی بیباپ

Cowboy Bebop

Cowboy Bebop

انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) یکی از بهترین آثار در ژانر نئو نوآر به شمار می‌رود که توانسته خودش را در بین مخاطبان بسیار زیادی به شهرت برساند. این اثر ترکیبی فوق‌العاده از عناصر علمی-تخیلی، وسترن و جنایی به شمار می‌رود که همگی آن‌ها در کنار یکدیگر داستانی 26 قسمته و عالی را شکل داده‌اند. با اینکه انیمه سریالی «کابوی بیباپ» به صورت آنتولوژی ساخته شده و هر قسمت آن نیز روی داستانی متفاوت تمرکز دارد اما در میان این قسمت‌ها نیز به انگیزه‌ها و توسعه کاراکترهای خود می‌پردازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان