در سفر به لهستان کجا بریم؟

لهستان (Poland) یکی از کشورهای شرقی اروپا به شمار می‌رود که در طول قرن‌ها بارها مورد حمله و نابودی قرار گرفته است اما همچنان توانسته پابرجا باقی بماند. امروزه شهرهای لهستان سعی کردند معماری قرون وسطایی خود را حفظ کنند که مطمئنا برای گردشگران بسیار جذاب خواهند بود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی لهستان بپردازیم.

در سفر به لهستان کجا بریم؟

لهستان (Poland) یکی از کشورهای شرقی اروپا به شمار می‌رود که در طول قرن‌ها بارها مورد حمله و نابودی قرار گرفته است اما همچنان توانسته پابرجا باقی بماند. امروزه شهرهای لهستان سعی کردند معماری قرون وسطایی خود را حفظ کنند که مطمئنا برای گردشگران بسیار جذاب خواهند بود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی لهستان بپردازیم.

10. شهر مالبورک

Malbork

Malbork

شهر قرون وسطایی مالبورک (Malbork) بیشتر به نام آلمانی خودش تحت عنوان Marienburg شناخته می‌‎شود و بیشتر شهرتش نیز به دلیل قلعه آن است. قلعه مالبورک در قرن سیزدهم میلادی توسط فرقه شوالیه‌های تتونیک (Knights of the Teutonic Order) به عنوان مرکز فرماندهی‌شان ساخته شد و بزرگترین قلعه گوتیک اروپا به شمار می‌رود. این قلعه از سه قلعه تشکیل شده که آن را به بزرگترین قلعه آجری جهان تبدیل می‌کند و ساخت آن حدود 230 طول کشیده است.

9. شهر لوبلین

Lublin

Lublin

لوبلین (Lublin) در شرق رودخانه ویستولا (Vistula) قرار گرفته و شهری باستانی است که قدمت بازار آن به قرن ششم میلادی باز می‌گردد. از آنجا که این شهر در مرز شرقی لهستان قرار داشته، از گذشته خط مقدم دفاع از این کشور در برابر مهاجمان بوده و به همین دلیل نیز بارها تا مرز نابودی پیش رفته است. این شهر همچنین بیشترین جمعیت یهودیان لهستان را در خود جای داده و گشت و گذار در خیابان‌های سنگ‌فرش و معماری‌های قرون وسطایی بخش قدیمی آن از جمله کارهایی است که باید در آنجا انجام بدهید.

8. جنگل بیاوویسکا

Bialowieza Forest

Bialowieza Forest

جنگل بیاوویسکا (Bialowieza Forest) بخش بسیار بزرگ و باقی مانده‌ای از جنگل‌های اولیه‌ای است که زمانی کل اروپا را فرا گرفته بودند. این جنگل در مرز بین لهستان و جمهوری بلاروس قرار دارد و تنها مکانی است که گاومیش اروپایی در آن آزادانه زندگی می‌کند. گرگ، سیاهگوش، گوزن قرمز، گراز وحشی، گوزن و آهو از جمله دیگر جانورانی هستند که در این جنگل ساکن هستند.

7. شهر تورون

Torun

Torun

شهر تورون (Torun) در کنار رودخانه ویستولا قرار گرفته و بیشتر برای بازار قدیمی و تالار گوتیک خودش شهر دارد. این شهر در زمان بمباران جنگ جهانی دوم در امان بود و به همین دلیل نیز در آن ساختمان‌هایی به چشم می‌خورد که قدمت آن‌ها به زمان قرون وسطی باز می‌گردد. بسیاری از ساختمان‌های این شهر همچون کلیسای جامع اس اس جان اونجلیست (Cathedral of SS. John the Evangelist) در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده‌اند و حتما باید از آن‌ها دیدن کرد.

6. پارک ملی تاترا

Tatra National Park

Tatra National Park

بازدیدکننده‌ها شاهد مناظری بسیار تماشایی و خیره‌کننده در پارک ملی تاترا (Tatra National Park) خواهند بود،‌ پارکی که در مرکز و جنوب لهستان قرار گرفته و در سال 1954 میلادی تاسیس شده است. بیشتر بخش‌های این پارک ملی را جنگل‌ها، مراتع و صخره‌های کوهستان تاترا فرا گرفته‌اند و در میان آن‌ها نیز می‌توان بیش از 650 غار را مشاهده کرد که 6 مورد آن به روی عموم باز هستند. درون این پارک ملی 30 دریاچه کوهستانی و همچنین آبشار ویلکا سیکلاوا (Wielka Siklawa) دیده می‌شود، آبشاری که ارتفاع آن 70 متر است.

5. شهر پوزنان

Poznan

Poznan

شهر پوزنان (Poznan) از دیرباز به عنوان مرکزی دانشگاهی شناخته می‌شود و سومین دانشگاه بزرگ لهستان نیز در همین شهر قرار دارد. سالانه رویدادهای بین‌المللی متعددی همچون فستیوال بین‌المللی تئاتر مالت در این شهر برگزار می‌شوند که گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کنند. بازدید از دریاچه مصنوعی مالت نیز از جمله کارهایی است که علاقه‌مندان به ورزش‌های مختلف همچون اسکی، شنا و … می‌توانند انجام بدهند.

4. شهر وروکلاو

Wroclaw

Wroclaw

شهر وروکلاو (Wroclaw) در کنار رودخانه اودر قرار گرفته و بزرگترین شهر در غرب لهستان به شمار می‌رود که در قرن‌های مختلف تحت سلطه کشورهای مختلفی همچون روسیه، آلمان و بوهم بوده و از سال 1945 میلادی جزو لهستان بوده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای لهستان کمتر شناخته شده اما همچنان سرشار از جاهای دیدنی و جذاب است. از جمله جاذبه‌های این شهر نیز می‌توان به میدان بازار، تالار شهر قدیمی آن، کلیسای سنت الیزابت (St, Elizabeth’s Church) و باغ وحش آن اشاره کرد.

3. شهر گدانسک

Gdansk

Gdansk

شهر گدانسک (Gdansk) که به نام Danzig نیز شناخته می‌شود، بزرگترین شهر در شمال لهستان و بندر اصلی این کشور در دریای بالتیک به شمار می‌رود و از قرن دهم میلادی تا به امروز پا برجا است. این شهر در دوره‌های مختلف تحت مالکیت آلمان و لهستان بوده و به همین دلیل نیز تاثیری از هر دو کشور را می‌توان در آن مشاهده کرد. شهر قدیمی، جاده سلطنتی (Royal Road) و کلیسای سنت مری (St. Mary church) که بزرگترین کلیسای آجری در جهان است، از جمله جاهای دیدنی شهر «گدانسک» محسوب می‌شود.

2. شهر ورشو

Warsaw

Warsaw

شهر ورشو (Warsaw) پایتخت لهستان است که در قرن دوازدهم میلادی تاسیس شده و در جنگ جهانی دوم نیز تقریبا تا مرز نابودی پیش رفت اما مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه به مرکزی فرهنگی و تاریخی تبدیل شده است. این شهر روزگاری به عنوان پاریس شمال شناخته می‌شد و در داخل آن نیز می‌توان جاهای دیدنی مختلف و زیبایی را مشاهده کرد.

1. شهر کراکوف

Krakow

Krakow

شهر کراکوف (Krakow) در قرن هفتم میلادی روستایی بیش نبوده اما امروزه دومین شهر مهم لهستان به شمار می‌رود که به دلیل فعالیت فرهنگی، اقتصادی، دانشگاهی و هنری خود مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد و گردشگران بسیار زیادی به آنجا سفر می‌کنند. این شهر در کنار رودخانه ویستولا قرار دارد و قبلا نیز پایتخت لهستان بوده و از جمله جاهای دیدنی آن می‌توان به شهر قدیمی آن اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان