آیا ننه آشوب سریال جیران واقعا در تاریخ وجود داشته؟

در قسمت ۲۸ سریال جیران ورود ننه آشوب به حرم‌سرای وقایع جدیدی رقم زد

آیا ننه آشوب سریال جیران واقعا در تاریخ وجود داشته؟
خبرآنلاین :  ننه آشوب کاراکتر ساحره‌ای است که از قسمت اول در سریال جیران حضوری کم اما پررنگ و موثر دارد. ساحره‌ای که ابتدا از کابوس خدیجه تجریشی که بعدها همسر ناصرالدین‌شاه شد وارد داستان شد و بعد به جیران راز طلسم مهر و ماه را گفت و در قسمت‌ های اخیر با جیران و گلین همسران ناصرالدین‌شاه که داغ‌دار پسرانشان هستند همراه شده تا راز مرگ آنها را برملا کند.


ننه آشوب در این قسمت به همراه جیران و دیگر همسران پادشاه به اتاق تاج‌السلطنه رفت و به دنبال ردی از او در مرگ فرزند جیران گشت. او البته در این بین اشاره‌ای هم به طالع سعد فرزند در راه شکوه‌السلطنه یکی دیگر از همسران ناصرالدین‌شاه داشت. فرزندی که در قسمت‌های پیشین شکوه‌السلطنه نام او را عنوان کرده بود: مظفرالدین میرزا یا همان مظفرالدین‌شاه قاجار.

کاراکتر ننه آشوب که بهناز نازی نقش آن را ایفا می‌کند و گریم سنگینی دارد در تاریخ به این شکل وجود نداشته اما بسیاری از تاریخ‌نویسان وجود سحر و جادو در دوران قاجار به خصوص در حرمسرای سلطانی را تایید کرده‌اند و اتفاقا در یکی از منابع تاریخی به قلم دکتر تولوزان به ارتباط رمالان و جادوگران با یکی از شاهزاده‌های مورد علاقه ناصرالدین‌شاه اشاره شده است.

در کتاب قبله عالم نوشته حسین لعل آمده است:
ژوزف تولوزان پزشک فرانسوی ناصرالدین‌شاه قاجار در گزارشی درباره مرگ ملک قاسم میرزا محرمانه به وی اشاره می‌کند که طفل بی‌گناه براثر داروهای سمی و آلوده که توسط دعانویس‌ها تجویزشده مسمومیت شدید پیداکرده و از دنیا رفته است. سیل نامه‌ها و هدایای بی‌شمار که طی چند روز بعد از این واقعه از اندرونی شاه به خانه رمالان و فال‌گیران و دعانویس‌ها سرازیر شد، مدعای دکتر تولوزان را تأیید می‌کرد؛ این هدایا از طرف زنانی بود که با کمک جادوگران و رمالان، ملک قاسم میرزا را نابود کرده بودند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان