ماهان شبکه ایرانیان

بهترین انیمه‌های سریالی اوریجینال

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های سریالی بر اساس مانگا ساخته شده‌اند اما در این میان آثاری نیز وجود دارند که کاملا اوریجینال محسوب می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های سریالی بپردازیم که بر اساس ایده‌ها و داستان‌های اوریجینال ساخته شده‌اند.

بهترین انیمه‌های سریالی اوریجینال

برخی از محبوب‌ترین انیمه‌های سریالی بر اساس مانگا ساخته شده‌اند اما در این میان آثاری نیز وجود دارند که کاملا اوریجینال محسوب می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های سریالی بپردازیم که بر اساس ایده‌ها و داستان‌های اوریجینال ساخته شده‌اند.

10. انیمه متظاهر بزرگ

Great Pretender

Great Pretender

استودیو ویت (Wit Studio) بیشتر برای ساخت سه فصل ابتدایی انیمه سریالی حمله به تایتان (Attack on Titan) و همچنین فصل اول انیمه سریالی حماسه وینلند (Vinland Saga) شناخته می‌شود اما پروژه‌های کوچک‌تری نیز تولید کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به انیمه سریالی متظاهر بزرگ (Great Pretender) اشاره کرد که محصولی اوریجینال از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود. این اثر سرشار از انیمیشن‌های رنگارنگ و پر جنب‌وجوش و کاراکترهای متنوع است که همگی آن‌ها باعث خلق داستان‌های جذابی شده‌اند. خود داستان‌ها نیز با سلیقه بسیار خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند و توانستند به خوبی بیننده را به خود جلب کنند.

9. انیمه کابوی بیباپ

Cowboy Bebop

Cowboy Bebop

کسانی که به خوبی از دنیای انیمه آگاهی دارند بر این باور هستند که انیمه سریالی کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) ساخته شینیچیرو واتانابه (Shinichirō Watanabe) که از هیچ منبعی اقتباس نشده، یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌رود. این اثر ترکیبی از ژانرهای علمی-تخیلی، وسترن، نوآر و جنایی را در خود جای داده است و داستان گروهی از جایزه‌بگیرها در آینده‌ای پادآرمانی را دنبال می‌کند که در آن، انسان‌ها در سیارات پیرامون ساکن شده‌اند و سیاره زمین نیز به مکانی بایر و غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

8. انیمه گورن لاگان

Gurren Lagann

Gurren Lagann

انیمه سریالی گورن لاگان (Gurren Lagann) اثری از استودیو Gainax به شمار می‌رود و سرشار از جلوه‌های بصری تماشایی است که شامل اکشن رباتی می‌شود. البته این اکشن‌ها در میان داستانی جذاب قرار گرفته‌اند، داستانی که سایمون جوان و دوستش به نام کامینا را دنبال می‌کند. آن‌ها در روستایی زیرزمینی و طاقت‌فرسا زندگی می‌کنند و این در حالی است که در جهان بالا اسپیرال کینگ حکمرانی می‌کند. مقیاس داستان‌سرایی و جهان گسترده انیمه سریالی «گورن لاگان» توسعه پیدا می‌کند و به اثری احساسی و تماشایی تبدیل می‌شود که مطمئنا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

7. انیمه سامورایی چامپلو

Samurai Champloo

Samurai Champloo

انیمه سریالی سامورایی چامپلو (Samurai Champloo) یکی دیگر از انیمه‌های ساخت شینیچیرو واتانابه به شمار می‌رود که حتما باید به تماشای آن بنشینید. اتفاقات این اثر در محیطی کاملا متفاوت با انیمه «کابوی بیباپ» جریان دارد اما ظرافت و سبک آن همانند انیمه «کابوی بیباپ» احساس می‌شود، هر چند ویژگی‌ها و شایستگی خاص خودش را نیز دارد. انیمه «سامورایی چامپلو» ساختار داستانی قسمت به قسمت دارد و در آن، داستان سه نفر به نام جین، موجن و فوو دنبال می‌شود که با موضوعات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

6. انیمه نئون جنسیس اونگلیون

Neon Genesis Evangelion

Neon Genesis Evangelion

انیمه نئون جنسیس اونگلیون (Neon Genesis Evangelion) یکی دیگر از انیمه‌های سریالی و کلاسیک دهه 90 میلادی به شمار می‌رود که از آن به عنوان یکی از محزون‌ترین انیمه‌ها یاد می‌شود. این انیمه شبیه به انیمه سریالی «گورن لاگان» سرشار از اکشن‌های رباتی مهیج است و توانسته به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کند اما نسبت به آن، داستانی تاریک‌تر و فلسفی‌تری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انیمه «نئون جنسیس اونگلیون» داستان شینجی ایکاری و دیگر نوجوانان را روایت می‌کند که در سازمان مرموزی به نام نِرو استخدام می‌شوند و در آنجا نیز آموزش می‌بینند تا با ربات‌هایی علیه نژادهای بیگانه‌ای به نام انجل‌ها مبارزه کنند. این انیمه در داستان خود به انتقاد از جنگ و ترس و وحشت‌های ناشی از آن می‌پردازد و نگاهی به آسیب‌های روحی نیز دارد.

5. انیمه مگالو بوکس

Megalobox

Megalobox

با اینکه انیمه هاجیمه نو ایپو (Hajime no Ippo) به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی شناخته می‌شود و توانسته به خوبی به ورزش بوکس بپردازد اما انیمه مگالو بوکس (Megalobox) نیز توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد. این انیمه سریالی برداشتی آینده‌محور و علمی-تخیلی نسبت به ورزش و به خصوص بوکس داشته است و داستان شخصی به نام جو را دنبال می‌کند که از مسابقات بوکس زیرزمینی وارد بزرگترین مسابقات بوکس جهان به نام مگالو بوکس می‌شود. این انیمه توانسته برداشتی تازه‌ای از داستان‌های ورزشی را برای مخاطبان به تصویر بکشد که واقعا جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

4. انیمه کیل لا کیل

Kill La Kill

Kill La Kill

انیمه تریگر (Studio Trigger) اخیرا برای ساخت انیمه سریالی سایبرپانک: اج‌رانرز (Cyberpunk: Edgerunners) توانسته تحسین بسیار زیادی را برای خود بدست بیاورد اما باید گفت که انیمه سریالی کیل لا کیل (Kill La Kill) همچنان یکی از بهترین انیمه‌های این استودیو به شمار می‌رود.

انیمه «کیل لا کیل» داستان دانش‌آموز دختری به نام ریوکو ماتوی را دنبال می‌کند که در مسیری انتقام‌جویانه به دنبال پیدا کردن قاتل پدرش است اما با مدیر شورای دانش‌آموزی و مادرش روبه‌رو می‌شود که رئیس یک امپراتوری مُد است. اکشن بسیار زیبا در کنار لباس‌های درخشان و خیره‌کننده کاراکترها باعث جذاب‌تر داستان این انیمه نیز شده‌اند.

3. انیمه کد گیاس: لولوش شورشی

Code Geass: Lelouch Of The Rebellion

Code Geass: Lelouch Of The Rebellion

انیمه کد گیاس: لولوش شورشی (Code Geass: Lelouch Of The Rebellion) به عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های اوریجینال مدرن شناخته می‌شود که داستانی فانتزی و علمی-تخیلی را بازگو می‌کند. این انیمه سریالی بر محوریت شخصیت شاهزاده لولوش است که قدرت شاهان را در اختیار دارد و با آن، تیمی از افراد را گردهم می‌آورد تا علیه امپراتوری بریتانیای مقدس مبارزه کند. این اثر توانست به خاطر اکشن جذاب، داستان دلنشین و همچنین پرداختن به موضوعات مهم تحسین بیننده‌ها را برانگیزد.

2. انیمه 91 روز

91 Days

91 Days

انیمه 91 روز (91 Days) یک اثر درخشان به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و مطمئنا علاقه‌مندان به درام‌های جنایی و نوآر می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند. اتفاقات این انیمه سریالی در دهه 30 میلادی در آمریکا و در دوره ممنوعیت جریان دارد و داستان جوانی به نام آنجلو لاگوسا را دنبال می‌کند که خانواده‌اش در نزاع مافیای ایتالیایی کشته می‌شوند و حالا عطش انتقام گرفتن از خانواده قدرتمند زانتی را در خود دارد.

1. انیمه تیره‌تر از سیاهی

Darker Than Black

Darker Than Black

انیمه تیره‌تر از سیاهی (Darker Than Black) داستانی مدرن را بازگو می‌کند که در آن عناصری از ژانرهای علمی-تخیلی، رازآلود و فراطبیعی به چشم می‌خورد. داستان این انیمه سریالی بر محوریت پدیده فراطبیعی مرموزی به نام دروازه بهشت است که در آمریکای جنوبی دیده شده است. دروازه جهنم نیز پدیده اسرارآمیز دیگری است که در توکیو به چشم می‌خورد.

حالا گروهی از افراد که به نام پیمانکاران شناخته می‌شود و توانایی‌های خاص و فرابشری دارند، به خدمت گرفته می‌شوند تا به بررسی و تحقیق در مورد این پدیده مرموز بپردازند. طراحی شیک کاراکترها و انیمیشن‌سازی روان در کنار داستان مرموز باعث شده تا بیننده از تماشای انیمه سریالی «تیره‌تر از تاریکی» لذت ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان