مهم‌ترین سپر دفاعی بدن در مقابل کرونا

کمبود ریزمغذی‌هایی مانند آهن و روی نیز باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود که برای جبران کمبود آن‌ها می‌توان از حبوبات به‌عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات، سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار استفاده کرد.

یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه مناسب، مهمترین سپر دفاعی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا و ابتلا به آن محسوب می‌شود.

سمیرا مرادی اظهار کرد: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد که با تغذیه مناسب تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: عامل ابتلا به این ویروس بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های ریوی، قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است.

مرادی اضافه کرد: کمبود دریافت مواد غذایی و کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه با اشاره به این‌که با مصرف روزانه منابع غذایی دارای ویتامین C مانند سبزی و سالاد همراه با غذایی می‌توان بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله کرونا بیمه کرد، عنوان کرد: میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌هایی مانند انواع کلم، گل‌کلم، شلغم، فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، جعفری، پیازچه، شاهی، گوجه‌فرنگی از منابع غذایی دارای ویتامین C است.

وی ادامه داد: هویج، کدو حلوایی و سبزی‌های سبز تیره مانند اسفناج، برگ‌چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو نیز از منابع خوب ویتامین A محسوب می‌شود.

مرادی با اشاره به این‌که به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها به‌جز سبزی‌های نشاسته‌ای و حداقل دو واحد میوه توصیه می‌شود، افزود: کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، سالمندان و بیمارانی که دارو‌های کورتونی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و لازم است نکات پیشگیرانه را بیشتر رعایت کنند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف روزانه سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه، استفاده از هویج و کدو حلوایی در غذا‌های روزانه، مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا، پرهیز از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست‌فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مانند حبوبات یا تخم‌مرغ ازجمله نکاتی است که این گروه‌های حساس باید رعایت کنند.

وی تصریح کرد: کمبود ریزمغذی‌هایی مانند آهن و روی نیز باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود که برای جبران کمبود آن‌ها می‌توان از حبوبات به‌عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات، سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار استفاده کرد.

مرادی ادامه داد: از خوردن غذا‌هایی که خوب پخته نشده‌اند مانند تخم‌مرغ عسلی، نیمرو، کباب‌های مغز پخت نشده باید خودداری شود و در صورتی‌که علایم سرماخوردگی دارید، از غذا‌های آبکی مانند سوپ و آش همراه با آبلیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

این متخصص تغذیه گفت: از جوانه گندم، ماش و شبدر که حاوی ویتامین C هستند، در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید و مصرف میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند انار، پرتقال خونی، گریپ فروت را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان