رطوبت گیر کمپرسور هوا چیست؟

طریقه نصب رطوبت گیر پمپ باد چگونه است؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۲:۵۰ ۳۹۰۷۱۱۸

 کار اصلی این فیلتر در دستگاه‌های مختلف کمپرسوری این است که از ورود ذرات و گرد و غبار به ساختار کمپرسور جلوگیری کند و از این طریق عمر این دستگاه‌ها را افزایش دهد. در واقع این فیلتر، یک فیلتر کمکی است که با اتصال به پمپ‌های باد، بهترین عملکرد را از کمپرسورها به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل نصب این فیلترها هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با اطلاعات بالا صورت بگیرد. اگر می‌خواهید در مورد نصب این فیلترها و در مورد ساختار رطوبت گیرهای پمپ باد بیشتر بدانید، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

رطوبت گیر کمپرسور هوا چیست؟

همان طور که‌ گفتیم، رطوبت گیر پمپ باد یا کمپرسور نوعی رطوبت گیر است که از ورود ذرات مختلف به ساختار کمپرسورها جلوگیری می‌کند و عمر این وسیله‌ها را افزایش می‌دهد. این وسیله مکانیزم‌های گوناگونی را در خود جای داده است که از زنگ زدن، پوسیده شدن و ورود رطوبت هوا به ساختار مخزن کمپرسور جلوگیری می‌کند و از این طریق هزینه‌های نگهداری کردن از کمپرسورها را کاهش می‌دهد. این فیلتر دو بخش ورودی و خروجی دارد که از طریق این دو بخش عملکرد کمپرسورهای شما را بهبود می‌دهد.

اجزای تشکیل دهنده رطوبت گیر پمپ باد

در ساختار رطوبت گیرهای کمپرسور اجزای گوناگونی تعبیه شده‌اند که این اجزا دست به دست یکدیگر می‌دهند تا در نهایت یک سیستم واحد را به وجود بیاورند و به کمک این سیستم واحد از ورود رطوبت، خاک و گرد و غبار به ساختار کمپرسور جلوگیری کنند. هر کدام از این اجزا، وظیفه‌ی خاصی دارند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، عمر مفید دستگاه‌های کمپرسور را افزایش می‌دهند. شما برای این که بتوانید با طریقه‌ی نصب این رطوبت گیر آشنایی پیدا کنید، باید پیش از هر چیزی اجزای درونی موجود در ساختار این رطوبت گیرها را بشناسید:

  • نازل خروج آب

  • مانومتر یا گیج

  • واحد روغن

  • بدنه فلزی مستحکم

انواع رطوبت گیر پمپ باد

127 146x300 1

  • رطوبت گیرهای میکرو فیلتر: این نوع از رطوبت گیرها، ابعاد بزرگی دارد و متناسب با این ابعاد، از کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار شده است. به گونه‌ای که شما با به کار گرفتن این نوع از رطوبت گیرها می‌توانید ذرات ورودی مضر به کمپرسورها را تا حد زیادی کاهش دید. اغلب اوقات رطوبت گیرهای میکرو فیلتر را در پیستوله‌های ایر براش مورد استفاده قرار می‌دهند.

  • رطوبت گیرهای دو قلو: این نوع از رطوبت گیرها دارای دو فیلتر مجزا هستند که هر کدام از این فیلترها کارایی خاصی هم دارند. به طور کلی اگر انتخاب شما رطوبت گیر دوقلو است، باید بدانید که این رطوبت گیر هم روغن و هم آب را فیلتر می‌کند. ماندگاری این نوع از رطوبت گیرها نسبت به سایر انواع رطوبت گیر بسیار زیاد است و قیمت آن هم مقرون به صرقه‌تر است. به همین دلیل متداول‌ترین نوع از رطوبت گیرها را نیز همین نوع می‌دانند.

  • رطوبت گیر تک قلو: رطوبت گیرهای تک قلو نیز نوعی رطوبت گیر هستند که تنها یک فیلتر رطوبت را در خود جای داده‌اند و توانایی فیلتر کردن روغن را ندارند. این نوع از رطوبت گیرها در دستگاه‌های کمپرسوری کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و قیمت مناسبی دارند.

نحوه‌ی نصب رطوبت گیر پمپ باد

برای این که شما بتوانید رطوبت گیرها را بر روی کمپرسورهای اسکرو نصب کنید، پیش از هر چیزی باید ابزارهای مورد نیاز برای این کار را فراهم آورید. پس از این که ابزارهای مربوطه آماده شدند، شما باید شیرهای مخصوص کمپرسور را ببندید و از بسته شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در مرحله‌ی بعد، باید از بسته بودن دریچه‌های تخلیه‌ی موجود بر روی کمپرسور هم اطمینان حاصل کنید و سپس یک سمت رطوبت گیر را به این قسمت اتصال دهید. حال که یک طرف این رطوبت گیر بر روی کمپرسور نصب شد، لازم است که شما میزان گاز خروجی و ورودی را با توجه به ساختار این دستگاه‌ها تنظیم کنید. در نهایت هم سمت دیگر این رطوبت گیر را به دستگاه کمپرسور اتصال دهید. این را بدانید که رطوبت گیر با خشک کن یا درایر در ارتباط است. پس اگر قرار است رطوبت گیری را بر روی کمپرسور نصب کنید، باید به خرید درایر نیز بپردازید و این دو را در کنار هم مورد استفاده قرار دهید تا کاربردی منحصر به فرد را از آن‌ها مشاهده کنید.

مزایای استفاده از رطوبت گیر کمپرسور هوا

129 227x300 1

مسلما هر وسیله‌ای که برای زندگی انسان و برای دستگاه‌هایی که در جهت سهولت زندگی انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند مفید باشد، مزایای زیادی را هم با خود به همراه دارد. رطوبت گیر پمپ باد نیز از این قاعده‌ی کلی جدا نیست و دارای مزایای زیادی است.  این مزایا عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود ذرات معلق : یکی از اصلی‌ترین این مزایا، جلوگیری از ورود ذرات معلق به ساختار کمپرسور است. این رطوبت گیرها هر گونه ناخالصی را از مخزن کمپرسور دور می‌کنند و عملکرد کمپرسور را بهبود می‌دهند.

  • جلوگیری از زنگ زدگی یا پوسیدگی: شاید تا کنون برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از مدتی مخزن کمپرسورهای خود را با زنگ زدگی و پوسیدگی مشاهده کنید. این زنگ زدگی و پوسیدگی به دلیل رطوبتی است که بدون اجازه کمپرسور وارد آن می‌شود و با ساختار آن هیچگونه تناسبی ندارد. به همین دلیل است که افراد برای جلوگیری کردن از سوراخ شدن مخزن‌های کمپرسوری از این رطوبت گیرها بهره می‌برند.

  • جلوگیری از ورود رطوبت: همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده کردن از رطوبت گیر همان گونه که از نامش پیدا است، از ورود رطوبت به کمپرسور جلوگیری می‌کند. پس دیگر جای هیچ گونه تردید در نصب این رطوبت گیرها بر روی کمپرسورها نیست.

قیمت رطوبت گیر کمپرسور هوا

چنانچه پیش‌تر ذکر شد، خرید رطوبت گیرهای کمپرسوری یک خرید به صرفه و بافایده است که عمر هر کمپرسوری را افزایش می‌دهد چرا که با توجه به قیمت کمپرسور اسکرو و سایر کمپرسورها که در سطح بالایی قرار گرفته است، دیگر افراد نمی‌توانند‌ مدام این دستگاه‌ها را تعویض کنند و یا آن‌ها را به دست تعمیر بسپارند. شما باید به هنگام خرید رطوبت گیر کیفیت و قیمت این رطوبت گیرها را مورد توجه قرار دهید. بدون شک رطوبت گیرهای باکیفیت با قیمت ارزانی هم به فروش نمی‌رسند. پس اگر کیفیت را می‌خواهید، باید هزینه‌ی بیشتری را هم ‌کنار بگذارید. همواره سعی کنید این رطوبت گیرها را از فروشگاه‌های معتبر و در برندهای معتبر خریداری کنید. همچنین، حجم مخازن کمپرسور را در نظر بگیرید و با توجه به این حجم، ابعادی مناسب را برای این رطوبت گیرها انتخاب کنید. شما می‌توانید اطلاعات تکمیلی در مورد خرید رطوبت گیر و حتی خرید اجزای مرتبط با آن مثل خرید درایر را از کارشناسان ما دریافت کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد نصب رطوبت گیر پمپ باد با شما صحبت کردیم. برای این که بتوانید این وسیله‌ها را بر روی کمپرسورها نصب کنید، ابتدا باید به نکات خرید آن‌ها توجه داشته باشید و اجزای مختلفی که در ساختار رطوبت گیر وجود دارند را بشناسید. سپس به کمک اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، مراحل نصب را طی کنید. لازم به ذکر است که این رطوبت گیرها برای کاهش پوسیدگی، افزایش میزان عمر دستگاه‌های پمپ باد و همچنین کاهش گرد و غبار موجود در ساختار کمپرسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و عملکردی فوق العاده ویژه را از خود به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید جهت خزید این رطوبت گیرها با ما در ارتباط باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان