بهترین جاهای دیدنی نروژ

نروژ (Norway) کشوری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که شهرهای قرون وسطایی و آرام آن پر از امکانات مدرن هستند و گشت و گذار در میان آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی نروژ بپردازیم.

بهترین جاهای دیدنی نروژ

نروژ (Norway) کشوری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که شهرهای قرون وسطایی و آرام آن پر از امکانات مدرن هستند و گشت و گذار در میان آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی نروژ بپردازیم.

10. روروس

Roros

Roros

روروس (Roros) شهری با دو هزار خانه چوبی است که همچنان وضعیت سیاه رنگ خود را حفظ گرفته‌اند و ظاهری قدیمی و جالب‌توجه به این مکان داده‌اند. این شهر مکان بسیار خوبی برای کسب اطلاعات در مورد معدن‌کاری مس به شمار می‌رود. استخراج مس در این شهر از قرن هفدهم میلادی شروع شده بود و برای بیش از سیصد سال و تا سال 1977 میلادی ادامه داشت. خود شهر روروس نیز در سال 1646 میلادی توسط کارخانه مس روروس تاسیس شده و امروزه مردم از رودخانه‌ها و دریاچه‌های یخ‌زده آن برای حمل و نقل کالا استفاده می‌کنند.

9. کلیسای چوبی اورنس

Urnes Stave Church

Urnes Stave Church

کلیسای چوبی اورنس (Urnes Stave Church) به عنوان کلیسایی قرون وسطایی شناخته می‌شود که چندین سبک معماری در آن به چشم می‌خورد و برای بیش از 900 سال است که همچنان پابرجا باقی مانده است. با اینکه معمولا کلیساها از سنگ ساخته می‌شدند اما برای ساخت این کلیسا از چوب استفاده شده است. این کلیسا در ساحل غربی نروژ و با اقتدار در میان درختان ایستاده است و یکی از 28 کلیسای چوبی در نروژ به شمار می‌رود که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلیساها نیز شناخته می‌شود.

8. آبشار ورینگفوسن

Voringfossen

Voringfossen

آبشار ورینگفوسن (Voringfossen) مشهورترین آبشار نروژ است که ارتفاع آن به 180 متر می‌رسد و در رده 83 ام بلندترین آبشارهای نروژ قرار دارد. این آبشار در دره باریکی بین شهر اسلو (Oslo) و برگن (Bergen) به نام مابودلن (Mabodelen) قرار گرفته و برای بیش از 200 سال است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در حقیقت در سال 1880 میلادی هتلی در بالای این صخره‌ها ساخته شده است و مهمانان برای رسیدن به آن باید 1500 پله را پشت سر بگذرانند.

7. کلیسای جامع نیداروس

Nidaros Cathedral

Nidaros Cathedral

در حالی که ویلیام فاتح در حال حمله به بریتانیای بزرگ در سال 1066 میلادی بود، وایکینگ‌ها مشغول ساخت کلیسای جامع نیداروس (Nidaros Cathedral) در شهر تروندهایم (Trondheim) بودند. حالا هزار سال پس از آن، این کلیسای جامع به مهم‌ترین کلیسای نروژ و بزرگترین سازه قرون وسطایی اسکاندیناوی تبدیل شده است. این کلیسا به یادبود شاه و قدیسی به نام اولاف ساخته شده که در سال 1030 میلادی در نبردی در نزدیکی شهر تروندهایم کشته شده است. نوه او در سال 1066 میلادی ساخت این کلیسا را شروع کرد و در سال 1090 میلادی نیز ساخت این بنا تکمیل شد. البته برخی تغییرات در آن تا قرن چهاردهم میلادی نیز ادامه داشتند.

6. نردکپ

Nordkapp

Nordkapp

نردکپ (Nordkapp) مکان بسیار خوبی برای کسانی است که دوست دارند خورشید نیمه‌شب را ببینند. از تاریخ 14 مه تا 29 ژوئیه، خورشید هیچ گاه در این مکان غروب نمی‌کند. این شهر به عنوان شمالی‌ترین نقطه اروپا شناخته می‌شود که به شبکه ریلی بین‌المللی متصل است. ارتفاع این شهر حدود 300 متر بالاتر از اقیانوس شمال است و سالیانه بیش از 200000 نفر را به خود جلب می‌کند.

5. یخچال یوستدالزبرین

Jostedalsbreen Glacier

Jostedalsbreen Glacier

یخچال طبیعی یوستدالزبرین (Jostedalsbreen Glacier) بزرگترین یخچال طبیعی در سراسر اروپا به شمار می‌رود که سرشار از مناظر برفی و یخی است. این یخچال در شمال نروژ قرار گرفته و پیرامون آن نیز پارک ملی‌ای به همین نام قرار دارد. سال‌های بسیار قبل، انسان‌ها می‌توانستند به راحتی بر روی این یخچال سفر کنند اما امروزه این امکان وجود ندارد چراکه این یخچال به طرز قابل توجهی کوچک شده و کوهنوردی و یخ‌نوردی در داخل آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

4. موزه کشتی وایکینگ

Viking Ship Museum

Viking Ship Museum

قرن‌ها قبل وایکینگ‌ها با کشتی‌های مخوف خود در دریاهای شمال دریانوردی می‌کردند و ترس و وحشت را در قلب اهالی این مناطق قرار می‌دادند. امروزه نیز می‌توان در موزه کشتی وایکینگ (Viking Ship Museum) در شهر اسلو به تماشای این وسیله‌های جالب‌توجه و تماشایی نشست. از جمله کشتی‌های به نمایش در آمده در این موزه می‌توان به کشتی گوکستاد (Gokstad)، اوسیبرگ (Oseberg) و تون (Tune) اشاره کرد که از جمله بهترین کشتی‌های چوبی از آن دوران به شمار می‌روند. این موزه همچنین وسایل، اشیاء و ابزارهای کشف شده در مقبره‌های وایکینگی را به نمایش می‌گذارد.

3. کلیسای چوبی هدال

Heddal Stave Church

Heddal Stave Church

کلیسای چوبی هدال (Heddal Stave Church) به عنوان بزرگترین کلیسای چوبی نروژ شناخته می‌شود که کاملا از چوب و در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. بنابر گفته افسانه‌های محلی، این کلیسا توسط پنج کشاورز و در طی سه روز بنا شده است. در قرن نوزدهم و بیستم میلادی بازسازی‌هایی روی این کلیسای چوبی انجام شد و امروزه نیز از آن برای برگزاری مراسم‌های عروسی و دیگر رویدادها استفاده می‌شود.

2. بریگن

Bryggen

Bryggen

شهر بریگن (Bryggen) و به خصوص اسکله آن بسیار تماشایی و خارق‌العاده به نظر می‌رسد و همانند موزه‌ای زنده است. ساختمان‌های سنتی با رنگ‌های بسیار زیبا در کنار اسکله قرار گرفته‌‌اند و تنها چند قدم تا قایق‌ها و آب فاصله دارند. این شهر برای بیش از 400 سال در دوره قرون وسطی مرکزی تجاری بسیار مهمی بوده و رونق بسیار زیادی داشته است. امروزه نیز گردشگران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از این زیبایی‌ها، به گشت و گذار در میان خیابان‌های باریک و فروشگاه‌ها و بوتیک‌های آن مشغول شوند.

1. آب‌دره گیرانگر

Geirangerfjord

Geirangerfjord

مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در نروژ به احتمال بسیار زیاد آب‌دره‌های آن است و یکی از زیباترین آب‌دره‌های این کشور نیز آب‌دره گیرانگر (Geirangerfjord) نامیده می‌شود که در جنوب غربی نروژ و در نزدیکی شهر ساحلی السوند (Ålesund) قرار دارد. این آبدره برای بیش از 15 کیلومتر ادامه دارد و در آنجا، آب‌های عمیق و بسیار زیبا توسط صخره‌های خارق‌العاده و کوهستان‌های سرسبز احاطه شده‌اند و مناظری تماشایی را خلق کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان