بهترین زمان سفر به ژاپن

تغییرات آب‌وهوایی،‌ فصل طوفان و فستیوال‌های شلوغ همگی دلیلی بر آن هستند که قبل از سفر به ژاپن حتما همه جوانب را بسنجید تا در سفر خود با مشکلی روبه‌رو نشوید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی زمان مناسب برای سفر به ژاپن بپردازیم.

بهترین زمان سفر به ژاپن

تغییرات آب‌وهوایی،‌ فصل طوفان و فستیوال‌های شلوغ همگی دلیلی بر آن هستند که قبل از سفر به ژاپن حتما همه جوانب را بسنجید تا در سفر خود با مشکلی روبه‌رو نشوید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی زمان مناسب برای سفر به ژاپن بپردازیم.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن در اوایل بهار است، درست زمانی که شکوفه‌های گیلاس مناظری بسیار زیبا و تماشایی را خلق می‌کنند. البته باید توجه داشت که در این موقع از سال، تعطیلات هفته طلایی (Golden Week) برگزار می‌شوند و ممکن است در بازدید خود با شلوغی جمعیت روبه‌رو شوید.

اجتناب کردن از آب‌وهوای بد معمولا هدف هر سفری است و باید توجه داشت که در شرق آسیا، روزهای آفتابی جمعیت گردشگران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. در اوج فصل گردشگری در ژاپن، وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین جاذبه‌های گردشگری بسیار شلوغ هستند و به سختی می‌توان هتل‌هایی با قیمت‌های مناسب را پیدا کرد.

آب‌وهوای ژاپن

ژاپن مجمع‌الجزایری است که از 7000 جزیره مختلف تشکیل می‌شود و این جزیره‌ها از شمال تا جنوب اقیانوس آرام پراکنده هستند. همین نیز باعث می‌شود تا آب‌وهوای ژاپن در مناطق مختلف آن کاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال، زمانی که آب‌وهوای توکیو (Tokyo) بسیار سرد است، مردم جنوب ژاپن از آب‌وهوایی گرم و معتدل بهره می‌برند.

بیشتر مناطق ژاپن چهار فصل متمایز را در طول سال تجربه می‌کنند و در فصل زمستان نیز شاهد بارش برف هستند. با این حال، اوکیناوا (Okinawa) و جزایر جنوبی ژاپن در طول سال گرم باقی می‌مانند. بخش‌های شمالی ژاپن نیز شاهد بارش‌های سنگین برف هستند که در طول بهار به سرعت آب می‌شوند. البته باید توجه داشت که در خود شهر توکیو معمولا بارش‌های برف زیادی مشاهده نمی‌شود.

فصل بارانی در ژاپن

حتی بدون طوفان‌های سهمگین و بزرگ، ژاپن کشوری پر از باران است که سطح رطوبت در آن بالا است و بارش باران به دفعات بسیار زیاد در آن رخ می‌دهد. فصل بارانی در ژاپن معمولا در ماه‌های تابستان و از میانه ماه ژوئن تا میانه ماه ژوئیه ادامه دارد. در توکیو، ماه ژوئن به عنوان ماهی طوفانی شناخته می‌شود.

بنابر اسناد تاریخی، بارش باران در اواخر ماه ژوئیه و اوت اندکی کاهش پیدا می‌کند و سپس در ماه سپتامبر شدت بیشتری می‌گیرد. در میان این بارش‌های باران بسیار زیاد نیز باید تهدید طوفان‌های بزرگ را نیز در نظر داشت. معمولا بیشتر طوفان‌ها که باعث ایجاد مشکل در ژاپن می‌شوند، در ماه مه و اکتبر رخ می‌دهند.

فصل خشک در ژاپن

فصل خشک یا کم باران در ژاپن، زمانی است که بیشتر گردشگران تصمیم می‌گیرند تا از کشور ژاپن دیدن کنند. البته باید توجه داشت که بارش باران در طول روز، حتی در فصل خشک در ژاپن کاملا طبیعی است و از همین رو، همیشه باید انتظار باران را داشته باشید و گول روزهای آفتابی را نخورید.

ماه‌هایی که معمولا بارش کمتری دارند شامل ماه دسامبر، ژانویه و فوریه می‌شود. نوامبر و مارس نیز ماه‌های قبل و بعد از فصل خشک سال محسوب می‌شوند که زمان ایدئالی برای سفر به ژاپن محسوب می‌شوند چراکه در عین داشتن آب‌وهوای خوب، جمعیت کمتری از گردشگران در این موقع از سال دیده می‌شوند و قیمت‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه هستند.

فصل طوفان در ژاپن

در اقیانوس آرام، فصل طوفان از ماه مه تا اکتبر جریان دارد اما باید توجه داشت که طبیعت هیچ گاه بر اساس تقویم عمل نمی‌کند و این امکان وجود دارد که طوفان‌هایی قبل یا بعد از این فصل نیز رخ بدهند. ماه‌های اوت و سپتامبر نیز معمولا اوج فصل طوفان در ژاپن محسوب می‌شوند. حتی اگر این طوفان‌ها در بیرون از ژاپن نیز رخ بدهند، باعث ایجاد تاخیر و شلوغی در پروازها می‌شوند.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم در ژاپن

سفر به ژاپن و شرکت در فستیوال‌ها و رویدادهای مهم آن می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند و در عین حال، شما را بیشتر با فرهنگ این کشور آشنا کند. اما از سوی دیگر، شما با شلوغی جمعیت در جاذبه‌های گردشگری روبه‌رو می‌شوید و قیمت‌های هتل‌ها و رستوران‌ها نیز در این مواقع بالاتر از حد معمول هستند. پس بهتر است قبل از سفر به ژاپن، حتما از زمان برگزاری فستیوال‌های بزرگ آن اطلاع داشته باشید.

کریسمس و همچنین سال نوی ژاپنی یا شوگاتسو (Shogatsu) از جمله رویدادهای بسیار مهم ژاپن به شمار می‌روند که قبل از کریسمس و اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شوند. در این موقع از سال، وسایل حمل و نقل عمومی و فروشگاه‌ها بسیار شلوغ هستند. البته این موقع از سال فرصتی نادر را فراهم می‌کند تا مردم بتوانند داخل کاخ امپراتوری (Imperial Palace) را مشاهده کنند.

جشنواره فانوس (Obon) نیز یکی دیگر از فستیوال‌های مهم ژاپن محسوب می‌شود که تاریخی دقیقی ندارد و بسته به مناطق مختلف، تاریخ آن متفاوت است. در این موقع از سال، معابد برای سه روز جشنی را برپا می‌کنند که مطمئنا شرکت در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دلنشین باشد.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن کدام است؟

در ماه مارس و آوریل شما می‌توانید شاهد شکوفا شدن شکوفه‌های گیلاس باشید و در عین حال، از آب‌وهوایی آفتابی لذت ببرید.

فصل بارانی در ژاپن چه زمانی است؟

فصل بارانی در ژاپن در ماه‌های تابستانی است و بیشترین بارش باران نیز در ماه ژوئن و ژوئیه رخ می‌دهد. در اواخر ماه ژوئیه و اوت اندکی بارش باران کاهش پیدا می‌کند اما در ماه سپتامبر بار دیگر شدت می‌گیرد.

فصل طوفان در ژاپن چه زمانی است؟

فصل طوفان معمولا بین ماه مه و اکتبر است و بیشترین طوفان‌ها نیز در ماه اوت و سپتامبر رخ می‌دهند. البته باید در نظر داشت که احتمال رخ دادن طوفان در خارج از این ماه‌ها نیز وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان