زیباترین پارک‌های ملی نروژ

مناظر خیره‌کننده و حیات وحش تماشایی نروژ همیشه مورد توجه گردشگران قرار دارند و برخی از زیباترین مناظر این کشور درون آبدره‌های معروف و همچنین پارک‌های ملی آن دیده می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین پارک‌های ملی نروژ بپردازیم.

زیباترین پارک‌های ملی نروژ

مناظر خیره‌کننده و حیات وحش تماشایی نروژ همیشه مورد توجه گردشگران قرار دارند و برخی از زیباترین مناظر این کشور درون آبدره‌های معروف و همچنین پارک‌های ملی آن دیده می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین پارک‌های ملی نروژ بپردازیم.

10. پارک ملی بریمن

Breheimen National Park

Breheimen National Park

پارک ملی بریمن (Breheimen National Park) سرشار از مناظر همیشه در حال تغییر است. این پارک ملی به دلیل رشته کوهی که درون آن دیده می‌شود، به این نام مشهور شده است و در آنجا می‌توان مناظر مختلف و لذت‌بخشی را مشاهده کرد که مطمئنا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های در هم تنیده، دره‌های عمیق و رودخانه‌ها و دریاچه‌های یخ‌زده در نقاط مختلف این پارک ملی به چشم می‌خورند و مکان بسیار خوبی برای انجام کوهنوردی و اسکی‌سواری هستند.

9. پارک ملی دورهفیل ساندلزفیلا

Dovrefjell-Sunndalsfjella National Park

Dovrefjell-Sunndalsfjella National Park

پارک ملی دورهفیل ساندلزفیلا (Dovrefjell-Sunndalsfjella National Park) برای حفاظت از اکوسیستم کوهستانی و زیبای این منطقه دست‌نخورده و وحشی تاسیس شده است و مکان ایدئالی برای گشت و گذار در طبیعت و تماشای جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود. کوهستان‌های پراکنده در داخل پارک ملی مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی و پیاده‌روی به شمار می‌روند و حس آرامش‌بخش و دلنشینی را به شما منتقل خواهند کرد. از جمله حیواناتی که در این پارک ملی زندگی می‌کنند نیز می‌توان به گوزن شمالی،‌ گاو مشک و ولورین‌ها اشاره کرد.

8. پارک ملی سور اسپیتسبرگن

Sor-Spitsbergen National Park

Sor-Spitsbergen National Park

پارک ملی سور اسپیتسبرگن (Sor-Spitsbergen National Park) عمدتا در شمال نروژ و در مجمع‌الجزایر سوالبارد (Svalbard) قرار گرفته است. این پارک ملی فضایی بسیار بزرگ را در بر می‌گیرد که عمدتا شامل یخچال‌های طبیعی و پهنه‌های یخی است و تا چشم کار می‌کند، ادامه دارند. تماشای این پهنه سفید رنگ واقعا هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد و زیبایی خاصی دارد که مطمئنا سفر به آنجا را ارزشمند می‌کند. تنها برخی از سرسخت‌ترین پرندگان را می‌توان در این منطقه بسیار دشوار و بایر مشاهده کرد.

7. پارک ملی هاردانگرویدا

Hardangervidda National Park

Hardangervidda National Park

پارک ملی هاردانگرویدا (Hardangervidda National Park) به عنوان بزرگترین پارک ملی در نروژ شناخته می‌شود که در داخل آن، مجموعه متنوعی از جاذبه‌ها و فعالیت‌ها برای متحیر و خشنود کردن هر بازدیدکننده‎‌ای وجود دارد. کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری در میان طبیعت وحشی مطمئنا می‌تواند حس بسیار خوبی را به شما منتقل کنند. در اینجا می‌توان به تماشای گوزن‌های شمالی نیز نشست و از مناظر بایر برفی و یخی لذت برد. کایاک‌سواری یا قایقرانی در میان تالاب‌ها و رودخانه‌های این پارک ملی زیبا نیز می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

6. پارک ملی روندانه

Rondane National Park

Rondane National Park

اگر به قله‌های مرتفع، کوه‌های رام‌نشدنی و فلات‌های وسیع علاقه دارید، پس بهتر است از پارک ملی روندانه (Rondane National Park) دیدن کنید. درون این پارک ملی بیش از 10 قله وجود دارد که ارتفاع آن‌ها بیش از 2000 متر است و همین نیز باعث می‌شود تا مکان بسیار ایدئالی برای کوهنوردی و تماشای مناظر کوهستانی و خیره‌کننده باشد. در میان این کوه‌های مرتفع نیز دره‌های بزرگ و کوچکی پوشیده از جنگل‌ها و بوته‌زارها قرار دارند که می‌توانند گردش شما را مهیج‌تر کنند.

5. پارک ملی فورلندت

Forlandet National Park

Forlandet National Park

پارک ملی فورلندت (Forlandet National Park) در ساحل غربی مجمع‌الجزایر سوالبارد قرار دارد و بخش‌های عظیمی از دریا و همچنین کل جزیره پرینس کارلز فورلند (Prins Karls Forland Island) را در بر می‌گیرد. مناظر خیره‌کننده و تماشایی از جمله کوهستان‌های مرتفع و یخچال‌های طبیعی عظیم این پارک ملی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند و سواحل آن نیز مکان بسیار خوبی برای گشت و گذار به شمار می‌روند. درون این پارک ملی جمعیتی از فک‌های سنگی و پنگوئن‌های منقار باریک دیده می‌شوند که در مقایسه با دیگر حیوانات تا این نقطه از شمال پیش رفته‌اند.

4. پارک ملی فیمندزمارک

Femundsmarka National Park

Femundsmarka National Park

پارک ملی فیمندزمارک (Femundsmarka National Park) طبیعتی تماشایی و وحشی دارد که گشت و گذار در میان آن می‌توان حس دلنشینی را به شما منتقل کند. مناظر دست‌نخورده و رام‌نشدنی درون این پارک ملی حس آرامش‌بخش دارند و زیبایی‌های خاص آن نیز شما را به هیجان در می‌آورند. جنگل‌‎های متراکم بسیار زیادی در پیرامون دریاچه‌ها و آب‌راه‌های بیشمار این پارک ملی دیده می‌شوند که به زیبایی این مناطق افزوده‌اند. تپه‌ها و کوهستان‌ها در پس زمینه نیز حس خارق‌العاده بودن این پارک ملی را دو چندان کرده‌اند.

3. پارک ملی یوستدالسبرین

Jostedalsbreen National Park

Jostedalsbreen National Park

پارک ملی یوستدالسبرین (Jostedalsbreen National Park) بزرگترین یخچال طبیعی در سراسر اروپا را درون خود جای داده و همین نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده است. کوهستان‌های صخره‌ای و خاکستری رنگ نیز در کنار آسمان آبی رنگ و آب‌های عمیق دریاچه‌ها و رودخانه‌ها مناظری تماشایی را ایجاد کرده‌اند که هر بازدیدکننده‌ای را انگشت به دهان می‌گذارد. در این پارک ملی دره‌های سرسبز و دامنه‌های پوشیده از مراتع نیز تنوع اکوسیستم این منطقه را بیشتر و گشت و گذار در این پارک ملی را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند.

2. پارک ملی فولگفونا

Folgefonna National Park

Folgefonna National Park

پارک ملی فولگفونا (Folgefonna National Park) در شبه جزیره‌ای به همین نام قرار دارد و چندین جاذبه طبیعی خارق‌العاده در آن دیده می‌شود که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهند کرد. سه یخچال طبیعی بسیار بزرگ در این پارک ملی وجود دارند که ضخامت برخی از نقاط آن به بیش از 400 متر نیز می‌رسد. مناطق کوهستانی نیز که همیشه جزو زیبایی‌های نروژ محسوب می‌شوند، در این پارک ملی به چشم می‌خورند و قله‌ها نیز سر به فلک کشیده‌اند. در فصل تابستان، این کوهستان‌های پوشیده از برف به مناظری سرسبز و رنگانگ تبدیل می‌شوند و محیطی دلنشین و جذاب برای زندگی گیاهان و جانوران مختلف فراهم می‌کنند.

1. پارک ملی یوتونهیمن

Jotunheimen National Park

Jotunheimen National Park

پارک ملی یوتونهیمن (Jotunheimen National Park) مکانی پر از کوه‌های سر به فلک کشیده است. در اینجا بیش از 250 قله وجود دارد که ارتفاع آن‌ها بیش از 1900 متر است. همین نیز جذابیت این پارک ملی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی دو چندان می‌کند. مرتفع‌ترین قله‌های این پارک ملی نیز به نام گالدهوپیگن (Galdhopiggen) و گلیترتیند (Glittertind) نام دارند و دو ویژگی برجسته و بسیار زیبای اینجا محسوب می‌شوند. دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ در کنار یخچال‌های طبیعی نیز مناظری خیره‌کننده و تماشایی را رقم زده‌اند که مطمئنا سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان