در سفر به فرانسه کجا بریم؟

برای بیش از دو دهه است که فرانسه به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود و سالیانه بیش از ۸۲ میلیون گردشگر خارجی را به خود جلب می‌کند

در سفر به فرانسه کجا بریم؟

برای بیش از دو دهه است که فرانسه به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود و سالیانه بیش از 82 میلیون گردشگر خارجی را به خود جلب می‌کند. گردشگران از سراسر جهان به فرانسه سفر می‌کنند تا شاهد فرهنگ تماشایی،‌ غذاهای خوشمزه، قلعه‌های زیبا و مناظر طبیعی خیره‌کننده آن باشند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی جاهای دیدنی فرانسه بپردازیم که باید از آن‌ها دیدن کنید.

10. شهر مارسی

Marseille

Marseille

مارسی (Marseille) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا و دومین شهر پرجمعیت فرانسه شناخته می‌شود. این بندر در خط ساحلی جنوب شرقی فرانسه و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و از آب‌وهوایی دلنشین بهره می‌برد که درون آن چندین دانشگاه و همچنین صنایع مختلف دیده می‌شود. در مرکز شهر نیز بندر قدیمی آن به نام ویو پورت (Vieux Port) قرار دارد که در آنجا کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلفی را می‌توان مشاهده کرد. گشت و گذار در خیابان‌های شهر مارسی و همچنین تماشای قایق‌های تفریحی و ماهیگری در اسکله آن مطمئنا می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

9. شهر لیون

Lyon

Lyon

لیون (Lyon) در مرکز و شرق فرانسه قرار گرفته و از تاریخچه‌ای بسیار طولانی برخوردار است و سومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود که برای معماری تاریخی، فرهنگ متنوع و غذاهای خوشمزه خودش شهرت دارد. ویو لیون (Vieux Lyon) به عنوان مرکز تاریخی شهر شناخته می‌شود و در آنجا می‌توان در خیابان‌های سنگ‌فرش و باریک قدم زد و معماری‌های رنسانس و مکان‌های تماشایی‌ای همچون کلیسای جامع سنت جین (St. Jean Cathedral) را مشاهده کرد. در این منطقه می‌توان فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلفی را پیدا کرد.

8. شهر استراسبورگ

Strasbourg

Strasbourg

استراسبورگ (Strasbourg) در مرز میان فرانسه و آلمان قرار دارد و پارلمان اروپا نیز در میان دیگر موسسات اروپایی همچون دیوان حقوق بشری اروپا و شواری اروپا در این شهر قرار گرفته است. مرکز تاریخی شهر نیز به نام گرانده ایل (Grande Ile) از جمله جاذبه‌های برجسته شهر استراسبورگ به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کنید. این شهر ترکیبی از معماری آلمانی و فرانسوی را در خود دارد که بسیار جالب‌توجه و تماشایی به نظر می‌رسد.

7. دره لوآر

Loire Valley

Loire Valley

دره لوآر (Loire Valley) به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب فرانسه شناخته می‌شود که در مرکز این کشور قرار دارد و بیشتر برای مناظر خیره‌کننده، قلعه‌های تماشایی و روستاهای تاریخی خودش مشهور است. این دره بیش از 175 مایل طول دارد و در میان آن نیز می‌توان رودخانه لوآر را مشاهده کرد که از میان برخی از زیباترین روستاهای فرانسه عبور می‌کند. مجموعه قلعه‌های موجود در این دره یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های آن به شمار می‌رود و از جمله برخی از مشهورترین این قلعه‌ها نیز می‌توان به چینون (Chinon)، ریوائو (Rivau)، چمبورد (Chambord) و … اشاره کرد.

6. شهر بوردو

Bordeaux

Bordeaux

شهر بوردو (Bordeaux) در جنوب غربی فرانسه قرار گرفته است و بیشتر برای تاکستان‌های بسیار گسترده خود شهرت دارد. این شهر در نزدیکی رودخانه گارون (River Garonne) است و فقط نیم ساعت تا اقیانس اطلس فاصله دارد. معماری بسیار خوب، بناهای تاریخی و همچنین موزه‌ها و آثار هنری برجسته شهر بوردو فضایی آرامش‌بخش و دلنشین ایجاد کرده‌اند که مطمئنا توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کنند. در مرکز شهر نیز بیش از 350 سازه تاریخی به چشم می‎‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان کلیساهای قرون وسطایی، یک آمفی تئاتر رومی و پل‌های قدیمی را نام برد.

5. منطقه لوبرن

Luberon

Luberon

منطقه لوبرن (Luberon) در جنوب فرانسه مکانی بسیار جذاب و تماشایی به شمار می‌رود که گشت و گذار در آن می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. جنگل‌های سرسبز، مزارع اسطوخودوس، بازارهای محلی و خانه‌های رنگارنگ همگی باعث شدند تا این منطقه بسیار دلنشین باشد و افراد بسیار زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کند. یکی از سوغاتی‌های بسیار خوب این منطقه نیز سفال‌های روستای اوپده لو ویو (Oppede le Vieux) به شمار می‌رود، روستایی که همچنان فضای قرون وسطایی خودش را حفظ کرده است.

4. جزیره مون سن میشل

Mont Saint-Michel

Mont Saint-Michel

جزیره مون سن میشل (Mont Saint-Michel) جزیره‌ای صخره‌ای به شمار می‌رود که در فاصله کوتاهی از خط ساحلی شمال غربی نورماندی و در میان پهنه‌ای گسترده از گل و لای قرار دارد. به هنگام جزر آب دریا، می‌توان به صورت پیاده نیز به این جزیره دسترسی داشت و از جمله محبوب‌ترین جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود و دلیل آن نیز سازه‌های قرون وسطایی است که در میان می‌توان به صومعه مون سن میشل نیز اشاره کرد. این صومعه شگفت‌انگیز در سال 708 میلادی ساخته شده است و در بالای جزیره خودنمایی می‌کند.

3. شهر دوردون

Dordogne

Dordogne

دوردون (Dordogne) شهر و منطقه بسیار زیبا و تماشایی در جنوب غربی فرانسه است که جاهای دیدنی و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد و بازدید از همه آن‌ها ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها به طول بیانجامد. روستاهای بسیار زیبا و قلعه‌های خیره‌کننده از جمله جاذبه‌های اصلی این منطقه به شمار می‌روند که در میان آن‌ها می‌توان به قلعه شاتو د باینک (Chateau de Baynac) اشاره کرد. رودخانه دوردون نیز در میان این منطقه جریان دارد و باعث گسترش حیات در این منطقه شده است.

2. ریویرای فرانسه

French Riviera

French Riviera

ریویرای فرانسه (French Riviera) که به نام کوت دازور نیز شناخته می‌شود در ساحل فرانسه در دریای مدیترانه قرار دارد و محل تفریح افراد ثروتمند و مشهور به شمار می‌رود. ریویرای فرانسه محدوده خاصی ندارد و شهرهای مختلفی را در بر می‌گیرد اما از جمله برجسته‌ترین مکان‌های آن نیز می‌توان به سن تروپه (St. Tropez)، موناکو (Monaco) و … اشاره کرد. این منطقه از آب‌وهوایی گرم و مدیترانه‌ای در تمام طول سال بهره می‌برد و همین نیز باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی از آنجا دیدن کنند.

1. شهر پاریس

Paris

Paris

پاریس (Paris) سالیانه بیش از 45 میلیون بازدیدکننده را به خودش جلب می‌کند و به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌شود. پاریس که به عنوان شهر نور، شهر عشق و پایتخت مُد نیز شهرت دارد، پایتخت فرانسه است و بیشتر برای آثار هنری، غذاهای لذیذ و مکان‌های عاشقانه خود شناخته می‌شود. پاریس متشکل از 20 منطقه است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و جاذبه‌های خاصی دارند. از جمله جاهای دیدنی برجسته شهر نیز می‌توان برج ایفل (Eiffel Tower)، طاق پیروزی (Arc de Triomphe)، کاخ ورسای (Versailles Palace) و کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral) را نام برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان