شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟ از تاریخچه تا خرید، شیبا بهتر است یا دوج کوین؟

در آگوست سال ۲۰۲۰ ریوشی که یکی از فعالان و نوابغ عرصه ارزهای دیجیتال بود، ارزی را تحت عنوان شیبا اینو به بازار ارزهای دیجیتال عرضه کرد.

دنیای ارزهای دیجیتال یکی از متنوع‌ترین بازارهای اقتصادی است که وجود ارزهای مختلف در آن، باعث شده که بسیاری از مردم به سرمایه‌گذاری در این بازار علاقه‌مند شوند. اما برای سرمایه‌گذاری در این بازار تنها علاقه کافی نیست! این بازار همانظور که دارای هیجان‌ها و نوسان‌ها و تغییرات مختلفی است، نیازمند اطلاعات و دانشی است که بتواند در مواقع و شرایط حساس به کاربران این بازار کمک کند.

اما به نظر شما چرا می‌گوییم که مردم برای ورود به این بازار به اطلاعات و دانش نیاز دارند؟ خب پاسخ بسیار روشن است، تصور کنید قصد دارید وارد حرفه‌ایی شوید که تاکنون آن را انجام نداده‌اید یا می‌خواهید در کلاسی ثبت نام کنید که تاکنون تجربه‌ایی درمورد آن نداشته‌اید! خب اولین قدمی که برمیدارید چیست؟ قطعا اولین کاری که می‌کنید این است که درمورد حرفه یا کلاس مدنظر خود اطلاعاتی کسب کنید و ببینید که اصلا توانایی شرکت و ورود به آن را دارید یا نه؟

پس کاربران برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید ارز، نیازمند اطلاعات مهمی هستند. زیرا آنها در بدو ورود به این بازار با ارزهای بسیار مختلف و متنوعی روبرو خواهند شد. همچنین یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود کاربران تفاوت میان دو ارز را تشخیص دهند، برررسی تاریخچه و ویژگی‌های ارزها است. به همین جهت در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین که دو مورد از برترین ارزهای دیجیتال هستند می‌پردازیم:

شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا اینو

در آگوست سال 2020 ریوشی که یکی از فعالان و نوابغ عرصه ارزهای دیجیتال بود، ارزی را تحت عنوان شیبا اینو به بازار ارزهای دیجیتال عرضه کرد. این ارز با استفاده از قابلیت‌ها و کارکردهای خوبی که داشت، توانست در مدت زمان کمی محبوبیت زیادی در بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال پیدا کند.

هرچند که این ارز به دلیل قیمت نسبتا زیادی که داشت، نتوانست در سال‌های ابتدایی عرضه خود، چندان بودجه چشمگیری را برای خود ایجاد کند. اما بعدها با کاهش میزان هزینه‌های مربوط به معامله این ارز و هزینه‌های کارمزد، تمایل کاربران نسبت به خرید این ارز بیشتر شد و در نتیجه روند صعودی بسیار خوبی پیدا کرد.

قابلیت های ارز دیجیتال شیبا اینو

اصلی‌ترین نکته‌ایی که در زمان خلق و ارائه ارز شیبا اینو مدنظر بود، رفع نیازها و ایجاد سطح بالاتری از قابلیت‌های کاربردی برای کاربران بود. به زبان ساده‌تر، برخی از ارزهای دیجیتالی که در بازار ارزها وجود داشتند پس از مدتی فعالیت و معامله، ویژگی‌های اصلی‌شان کاهش پیدا کرده و مانند قبل کارکرد نداشتند. به همین دلیل ارز شیبا اینو با بکارگیری تمام قابلیت‌‌های مدنظر کاربران ارائه شد.

این قابلیت‌ها شامل سرعت بالای انجام تراکنش‌ها، انتقال سریع و آسان، امنیت بسیار بالا، قابلیت دسترسی آسان، پشتیبانی کیف پول‌های مختلف از آن و میزان کارمزد کم بود. هرچند که میزان کارمزد توسط صرافی‌ها تعیین می‌شود. اما همچنان جزو اولویت‌هایی بود که مدنظر طراحان این ارز قرار گرفت.

امنیت ارز دیجیتال شیبا اینو

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران درمورد هر ارز، میزان امنیت آن است. طراحان ارز دیجیتال شیبا اینو این ارز را با استفاده از یک سیستم امنیتی درونی خلق کرده‌اند. همچنین از آنجایی که این ارز برپایه بلاک چین اتریوم فعالیت دارد، از میزان امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توسط نودهای موجود در شبکه اتریوم محافظت می‌شود.

همچنین وجود کیف پول‌های دیجیتال، یکی دیگر از عواملی است که از این ارز نگه‌داری می‌کند. برنامه‌نویسان بازار ارزهای دیجیتال برای مراقبت بیشتر از این ارز، کیف پول‌های دیجیتالی را در دو قالب نرم افزار و سخت افزار طراحی کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند، کاربران می‌توانند از این کیف پول‌ها در نسخه موبایل، دسکتاپ و وب استفاده کنند.

شیبا و دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال در کنار تمام جدیت‌هایی که شامل می‌شد، یک نکته جالب و حتی بامزه هم دارد، در سال‌های گذشته ارز دیجیتال دوج کوین فقط به عنوان یک شوخی یا سرگرمی بود که توسط دو شخص مطرح شد. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که طراحی و ظاهر بامزه این ارز باعث شد که بزرگ‌ترین سرمایه‌دار آمریکایی، این شوخی را به یک واقعیت تبدیل کند.

بله درست خواندید! ارز دیجیتال دوج کوین در دسامبر 2014 و توسط پالمر و مارکوس، تنها به عنوان یک امتحان یا شوخی ارائه شد. شوخیی که حتی خودشان هم پس از مدتی فراموش کردنند و حتی در زمان ارائه هم فقط به خاظر شکل بامزه‌ایی که داشت مورد توجه قرار گرفت.

این ارز که با نماد یک سگ ژاپنی شناخته شده بود، ابتدا در بسیاری از جوک‌ها و میم‌های موجود در فضای مجازی استفاده می‌شد. اما کمی بعد با حمایت‌های ایلان ماسک به یکی از معروف‌ترین و البته پرسودترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

کارکرد دوج کوین!

ارز دیجیتال دوجی کوین نسبت به سیبا اینو قدمت بیشتری دارد. درواقع این ارز همان کارکردهای شیبا اینو را داشته و به همان صورت کار می‌کند. سرعت بالای انجام تراکنش‌ها، انتقال سریع و آسان، امنیت بسیار بالا، قابلیت دسترسی آسان و پشتیبانی کیف پول‌های مختلف از آن از جمله ویژگی‌هایی است که در این ارز هم وجود دارد.

اما یکی از قابلیت‌های دوج کوین که آن را از شیبا اینو هم متمایز کرده، میزان کارمزد اندک آن است. درواقع شیبا اینو از ابتدا هم دارای کارمزد زیادی بود و پس از مدتی، باتوجه به عدم معامله کاربران با این ارز، میزان کارمزدهای آن کاهش یافت. اما دوج کوین از ابتدا دارای کارمزد بسیار اندکی بود و همین امر آن را در میان کاربران محبوب کرد.

شیبا دوج

تفاوت های دوج کوین و شیبا اینو

دوج کوین و شیبا اینو از لحاظ زیادی به یکدیگر شباهت دارند، اما از آنجایی که تمام ارزهای دیجیتال با هدف‌ها و قابلیت‌های مختلفی خلق می‌شوند، هیچگاه نمی‌توان آنها را کاملا شبیه هم دانست. در قسمت زیر به بیان برخی از این تفاوت‌ها می پردازیم:

توکن یا کوین!

ارزهای دیجیتال به صورت کلی به دو دسته توکن و کوین تقسیم می‌شوند. کوین‌ها دارای بلاک چین مستقل بوده و توکن‌ها فاقد شبکه بلاک چین هستند. ارز شیبا اینو برپایه بلاک چین اتریوم فعالیت دارد، به همین جهت نتیجه می‌گیریم که این ارز یک کوین نیست و به صورت توکن فعالیت دارد. اما دوج کوین دارای شبکه بلاک چین مستقلی است که آن را به یک کوین واقعی تبدیل کرده است.

عرضه محدود و نامحدود!

یکی دیگر از تفاوت‌های شیبا و ئوج کوین در عرضه آنها است. دوج کوین به صورت نامحدود به بازارهای ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود. اما ارز شیبا اینو به دلیل فعالیت‌های اتریومی، به صورت محدود در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

خرید ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از مهم ترین دغدغه‌های کاربران است. اما راهکار آن بسیار ساده است، درواقع خرید شیبا از (تبدیل) و صرافی‌های معتبر امکان پذیر بوده و کاربران می‌توانند بسیاری از ارزهای دیگر، مانند دوج کوین یا اتریوم یا هر ارز دیگیری را از طریق صرافی معامله کنند.

کلام پایانی

بررسی اطلاعات و تاریخچه و قابلیت‌های هر ارز به کاربران کمک می‌کند که خرید و فروش‌های بهتری داشته باشند. پس یکی از اصولی‌ترین کارها برای ورود به این بازار کسب اطلاعات درست است. با اشتراک‌گذاری این مقاله، دوستان خود را در کسب اطلاعات درست یاری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان