جذاب‌ترین آبشارهای پرو

کوهستان‌های مرتفع پرو (Peru) ابرهای تشکیل شده روی اقیانوس آرام را به دام می‌اندازند و باعث بارش باران‌های بسیار زیادی از ماه نوامبر تا آوریل در این کشور می‌شوند

جذاب‌ترین آبشارهای پرو

کوهستان‌های مرتفع پرو (Peru) ابرهای تشکیل شده روی اقیانوس آرام را به دام می‌اندازند و باعث بارش باران‌های بسیار زیادی از ماه نوامبر تا آوریل در این کشور می‌شوند. این باران‌ها نیز شبکه‌ای از رودخانه‌ها را به جریان می‌اندازد که از کوه‌های بلند به پایین می‌ریزند و آبشارهای بسیار زیبایی را شکل می‌دهند. با گشت و گذار در میان طبیعت بسیار زیبا و تماشایی کشور پرو می‌توان علاوه بر تماشای مناظر خیره‌کننده، شاهد آبشارهای زیبایی نیز بود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی جذاب‌ترین آبشارهای پرو بپردازیم.

7. آبشار بایوز

Catarata Bayoz

Catarata Bayoz

آبشار بایوز (Catarata Bayoz) در بین شهرهای لا مرسد (La Merced) و ساتیپو (Satipo) قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا به 520 متر می‌رسد. برای دسترسی آسان و راحت به این منطقه دورافتاده و آبشار زیبای آن نیز بهتر است در شهر لیما (Lima) سوار اتوبوس شوید و با خیالی آسوده و راحت به ساتیپو بیایید.

آبشار بایوز مجموعه‌ای از آبشارها به شمار می‌رود که هر کدام از آن‌ها در پای خود استخری را دارند که شنا کردن در آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. جنگل اطراف آبشار همیشه گرم است و از ماه نوامبر تا آوریل نیز امکان بارش باران در آنجا وجود دارد. با این حال، رطوبت زیاد اینجا باعث می‌شود تا اندکی باران حس خوشایندی داشته باشد.

6. آبشار پوکایاکوییلو

Catarata de Pucayaquillo

Catarata de Pucayaquillo

آبشار پوکایاکوییلو (Catarata de Pucayaquillo) آبشاری پلکانی و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که از فراز برآمدگی‎‌های صخره‌ای به پایین سرازیر می‌شود. در پایین آبشار نیز استخری طبیعی شکل گرفته که شنا کردن در آن می‌تواند جالب توجه باشد. آبشار در فاصله 23 کیلومتری از شهر تاراپوتو (Tarapoto) قرار دارد و علاقه‌مندان به آبشار و طبیعت‌گردی نیز می‌توانند در یک پیاده‌روی راحت در میان جنگل به این منطقه بسیار زیبا و دیدنی برسند. علاقه‌مندان به ورزش‌های مهیج و همچنین کوهنوردان و صخره‌نوردان ماهر نیز می‌توانند از صعود در میان صخره‌های این اطرف لذت ببرند.

5. آبشار دل تیرول

Catarata del Tirol

Catarata del Tirol

آبشار دل تیرول (Catarata del Tirol) در فاصله 10 دقیقه رانندگی از شهر سن رامون (San Ramon) قرار دارد و برای ورود به محوطه آبشار نیز باید هزینه‌ای پرداخت کرد. پس از ورود به منطقه باید به مدت 45 دقیقه پیاده در سواحل رودخانه پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. در میان سفر خود نیز می‌توانید در بین راه توقف کنید و در میان استخرهای طبیعی و صخره‌ای شکل گرفته به شنا مشغول شوید. هر چند، بهتر است که شنا کردن را در استخر بسیار عظیم پای آبشار تجربه کنید. در پایین آبشار نیز اتاق‌هایی برای تعویض لباس و همچنین سرویس بهداشتی وجود دارند که گشت و گذار در اینجا را بهتر می‌کنند.

4. آبشار چیناتا

Catarata de Chinata

Catarata de Chinata

آبشار چیناتا (Catarata de Chinata) 580 متر ارتفاع دارد که به صورت پلکانی و در سه طبقه به پایین سرازیر می‌شود و در نهایت نیز جریان آب آن در میان جنگل ناپدید می‌گردد. برای اینکه بتوانید به راحتی در میان جنگل گردش کنید و آبشار را بیابید، بهتر است از روستاهای این منطقه فردی را به عنوان راهنمای خود برگزینید. علاوه بر تماشای این آبشار تماشایی و خیره‌کننده می‌توانید در این منطقه از ویرانه‌های باستانی کوئلپ نیز دیدن کنید.

3. آبشار اهواشیاکو

Ahuashiyacu Waterfall

Ahuashiyacu Waterfall

آبشار اهواشیاکو (Ahuashiyacu Waterfall) در زبان محلی به معنای آب آوازخوان است و دلیل این نام‌گذاری نیز این است که آب‌های آبشار از ارتفاع 40 متری به درون استخر طبیعی کوچکی سرازیر می‌شوند و صدایی دلنشینی را ایجاد می‌کنند که در میان صخره‌های این منطقه نیز پژواک پیدا می‌کنند. این آبشار تنها چند دقیقه از شهر تاراپوتو فاصله دارد و استخر پایین آبشار نیز برای شنا کردن تمام اعضای خانواده مناسب است و عمق کم آن نیز باعث می‌شود تا خطری بچه‌ها را تهدید نکند. البته برای اینکه بتوانید خودروی خود را در نزدیکی آبشار پارک کنید باید هزینه اندکی را بپردازید و سپس از پارکینگ برای رسیدن به آبشار باید از مسیری بسیار خوب و پلکان‌هایی خوش ساخت 10 دقیقه پیاده‌روی کنید.

2. آبشار یومبیلا

Yumbilla Falls

Yumbilla Falls

در شمال کشور پرو، در میان جنگل‌های آمازون و در نزدیکی شهر کویسپس (Cuispes)، آبشار یومبیلا (Yumbilla Falls) قرار دارد که احتمالا تماشایی‌ترین آبشار در این فهرست به شمار می‌رود. آبشار یومبیلا به عنوان پنجاهمین آبشار مرتفع جهان شناخته می‌شود و از بالای صخره‌ای ماسه‌سنگی نزدیک به 900 متر به پایین و در میان صخره‌ای کاسه‌ای شکل و پوشیده از گیاهان و درختان مختلف سرازیر می‎شود. راه‌های مختلفی برای رسیدن به بالا یا پایین آبشار وجود دارد و بهتر است قبل از اینکه پیاده‌روی 4 مایلی خود را شروع کنید، از تجربیات فردی کاربلد و محلی بهره ببرید.

1. آبشار گوکتا کاتاراکس

Gocta Cataracts

Gocta Cataracts

آبشار گوکتا کاتاراکس (Gocta Cataracts) در فاصله 700 کیلومتری از شمال شرق لیما و در اعماق جنگل‌های آمازون قرار گرفته است و همین نیز سبب شده تا این آبشار تا سال 2005 میلادی کشف نشود. ساکنین محلی برای قرن‌ها از رودخانه کوکاهوایکو (Cocahuayco River) استفاده کرده‌اند، رودخانه‌ای که منبع آب این آبشار به شمار می‌رود. آب‌ها از ارتفاع 706 متری و در دو طبقه به پایین سقوط می‌کنند و مناظری بسیار خیره‌کننده و تماشایی را شکل می‌دهند. نام آبشار نیز بر گرفته از روستایی کوچک در همان نزدیکی است. مردمان این روستا بسیار تلاش کردند تا وجود این آبشار را مخفی نگه دارند چراکه از پری دریایی اسرارآمیز و بلوند ساکن این آبشار هراس داشتند. امروزه امکانات رفاهی و گردشگری‌ای همچون یک هتل کوچک در نزدیکی این آبشار ساخته شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان