زیباترین جزایر نروژ

با اینکه نروژ بیشتر برای آبدره‌های بسیار خارق‌العاده و شفق‌های قطبی‌اش شناخته می‌شود اما جزیره‌های بسیار زیبایی نیز در این کشور وجود دارند که گشت و گذار در آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. لازم به ذکر است که نروژ بیش از ۲۳۰۰۰۰ جزیره دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین جزایر نروژ بپردازیم.

زیباترین جزایر نروژ

با اینکه نروژ بیشتر برای آبدره‌های بسیار خارق‌العاده و شفق‌های قطبی‌اش شناخته می‌شود اما جزیره‌های بسیار زیبایی نیز در این کشور وجود دارند که گشت و گذار در آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. لازم به ذکر است که نروژ بیش از 230000 جزیره دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین جزایر نروژ بپردازیم.

10. جزیره سنیا

Senja

Senja

جزیره سنیا (Senja) در شمال غربی نروژ قرار دارد و بسیار زیبا و دورافتاده به نظر می‌رسد. از این جزیره به عنوان دومین جزیره بزرگ کل نروژ یاد می‌کنند و در آن، جنگل‌های بسیار گسترده و آبدره‌های خارق‌العاده‎‌‌ای به چشم می‌خورد. خط ساحلی جزیره نیز پر از پرتگاه‌ها و صخره‌های مرتفع است که مناظری خیره‌کننده را شکل داده‌اند. جدا از مناظر تماشایی، جزیره سنیا چندین روستای ماهیگیری بسیار زیبا و دلنشین دارد که گشت و گذار در میان آن‌ها می‌توان بسیار لذت‌بخش باشد.

9. جزیره واگسوی

Vagsoy

Vagsoy

جزیره واگسوی (Vagsoy) صدها کیلومتر دورتر از جزیره سنیا و در غرب کشور نروژ و در بخش شمالی دهانه آبدره نورفیورد (Nordfjorden) قرار گرفته است. این آبدره به عنوان یکی از طولانی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین آبدره‌های کل نروژ شناخته می‌شود. جزیره واگسوی در میان اقیانوس اطلس قرار گرفته و برخورد موج‌های خروشان به ساحل صخره‌ای آن نیز اشکال بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای را ایجاد کرده است. عکاسی از فانوس‌های دریایی این جزیره که در بالای صخره‌ها و مشرف به اقیانوس قرار گرفته‌اند نیز از جمله کارهایی است که می‌توانید در اینجا انجام بدهید.

8. جزیره ترومسویا

Tromsoya

Tromsoya

یکی از بهترین مکان‌ها در سراسر جهان برای تماشای شفق‌های قطبی یا گشت و گذار در میان سرزمین‌های یخی قطب شمال، شهر ترومسو (Tromso) است که در شمال نروژ قرار دارد. بیشتر این شهر در جزیره کوچکی به نام ترومسویا (Tromsøya) قرار دارد که در پشت آن می‌توان کوهستان‌های پر از برف را مشاهده کرد. جدا از اینکه این شهر شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار در میان سرزمین‌های برفی اطراف است، داخل آن نیز پر از خانه‌های تاریخی بسیار زیبا و همچنین موزه‌های خارق‌العاده است و از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به کلیسای جامع شمالگان (Arctic Cathedral) اشاره کرد.

7. جزیره یان ماین

Jan Mayen

Jan Mayen

یان ماین (Jan Mayen) جزیره‌ای یخی، بسیار دورافتاده و بایر است که پیرامون آن را آب‌های بسیار سرد و یخ‌زده اقیانوس شمالگان در بر دارد و تنها تعدادی از اعضای سرسخت نیروهای مسلح نروژ در این جزیره سکونت دارند. امروزه این جزیره به عنوان منطقه‌ای تحت حفاظت شناخته می‌شود و در آنجا، حیوانات و گیاهان مختلفی زندگی می‌کنند. این جزیره در فاصله بسیار زیادی از نروژ قرار دارد و دسترسی به آن بسیار دشوار است.

6. جزیره کوالویا

Kvaloya

Kvaloya

جزیره کوالویا (Kvaloya) در نقاط دور دست شمال نروژ و در مدار شمالگان قرار دارد و درون خود نیز شهری به نام همرفست (Hammerfest) را جای داده است که از آن به عنوان شمالی‌ترین شهر در سراسر جهان یاد می‌شود. با اینکه این شهر قرن‌ها قبل تاسیس شده اما بناهای تاریخی زیادی در آن به جز چند کلیسا و موزه پیدا نمی‌شود و همین آثار تاریخی باقی مانده نیز چندین بار تخریب و بازسازی شده‌اند. فستیوال‌های سرگرم‌کننده‌ای در این شهر در طول سال به چشم می‌خورند و در آنجا می‌توانید بیشتر با فرهنگ مردم آن آشنا شوید.

5. جزیره هیدرا

Hidra

Hidra

جزیره هیدرا (Hidra) درست در جنوب کشور نروژ و در ورودی آبدره فلکیفیورد (Flekkefjord) قرار گرفته است و برای هزاران سال است که انسان‌ها در آن سکونت دارند. خط ساحلی این جزیره بسیار ناهموار و صخره‌ای است و داخل آن نیز پوشیده از جنگل‌های سرسبز و مزارع حاصلخیز است. آبدره راسواگفیوردن (Rasvagfjorden) این جزیره را به دو بخش تقسیم کرده و از داخل آن نیز کانال آیی (Eie Canal) جریان دارد. قلعه هاگاسن (Hagasen Fort) در جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها ساخته شده و از آنجا می‌توان شاهد مناظری بسیار زیبا از خود جزیره و همچنین اقیانوس و جزایر اطراف بود.

4. جزیره ماگرویا

Mageroya

Mageroya

در نقاط دور دست شمال نروژ جزیره ماگرویا (Mageroya) به چشم می‌خورد که درون دریای بارنتز (Barents Sea) و در نزدیکی شبه جزیره پورسانگر (Porsanger Peninsula) و آبدره کنار آن قرار دارد. این جزیره بیشتر برای نردکپ (Nordkapp) شهرت دارد که از آن به عنوان شمالی‌ترین نقطه سرزمین اصلی اروپا یاد می‌کنند. ایستادن در بالای صخره‌های ساحلی مرتفع و شیبدار جزیره ماگرویا حسی لذت‌بخش دارد و تماشای آب‌های خروشان دریای شمالگان نیز می‌تواند اوقات بسیار دلنشین را برای شما رقم بزند.

3. جزایر وسترولن

Vesteralen Islands

Vesteralen Islands

مجمع الجزایر وسترولن (Vesteralen Islands) سرشار از مناظری بسیار تماشایی و حیات وحشی خارق‌العاده هستند و در شمال لوفوتن (Lofoten) قرار دارند. با اینکه این جزایر همانند جزیره‌های اطراف کوهستان‌های مرتفع و ساحل‌های بسیار خیره‌کننده دارند اما اغلب اوقات از نگاه گردشگران به دور مانده و همین نیز سبب شده تا طبیعت آن‌ها بسیار بکر و آرامش‌بخش باقی بماند. در این مجمع‌الجزایر 10 جزیره دیده می‌شود که در میان آبدره‌های خارق‌العاده و خلیج‌های منزوی جای گرفته‌اند. روستاهای آرام ماهگیری این جزیره‌ها مکان‌های بسیار خوبی برای شروع سفر دریایی و تماشای نهنگ‌ها به شمار می‌روند.

2. جزایر سوالبارد

Svalbard

Svalbard

مجمع‌الجزایر سوالبارد (Svalbard) اغلب از یخچال‌های درخشان و زیبا و همچنین کوهستان‌های خارق‌العاده و آبدره‌های زیبا تشکیل شده است. این جزیره‌ها در نقاط شمالی مدار شمالگان و در میانه راه نروژ به قطب شمال قرار دارند. در این مجمع‌الجزایر بیشترین جمعیت خرس‌های قطبی ساکن هستند و یکی از بهترین مکان‌ها در سراسر جهان برای تماشای این حیوانات به شمار می‌رود. اکثر این جزایر غیر قابل سکونت هستند و دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار و گاهی اوقات ناممکن است و در میان آن‌ها تنها جزیره اسپیتسبرگن (Spitsbergen) دارای چندین سکونتگاه کوچک است.

1. جزایر لوفوتن

Lofoten Islands

Lofoten Islands

جزایر لوفوتن (Lofoten Islands) به خاطر مناظر دراماتیک و متمایز خودش در سراسر جهان شناخته شده‌اند و مقصد بسیار خوبی برای سفر به شمار می‌روند. این جزایر در خارج از خط ساحلی شمال غربی نروژ قرار دارند و از طریق تونل‌ها و پل‌هایی به سرزمین اصلی نروژ متصل شده‌اند. مناظر تماشایی و خیره‌کننده‌ای که در جزایر لوفوتن به چشم می‌خورند، مطمئنا هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارند. در کنار سواحل و خلیج‌های زیبای جزایر لوفوتن، کوهستان‌های مرتفع و آبدره‌های شگفت‌انگیز آن نیز سرشار از زیبایی هستند و انواع فعالیت‌ها و تفریحات فضای باز را می‌توان در آنجا انجام داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان