اما تعداد معدود متقاضیان تبدیل به احسن مسکن که از جنس تقاضای مصرفی در این بازار به حساب میآیند در هفتههای اخیر به دلیل عدم دسترسی به واسطههای ملکی از طریق پیامرسانهای پرکاربرد نظیر واتساپ، عملا قید جستوجو را زده و جستوجوی خود را به زمان دیگری موکول کردهاند.
کارکرد اصلی پیامرسانها در بازار مسکن جدای از ظرفیتی که برای انتشار آگهیهای ملکی در گروهها و کانالهای مجازی ایجاد میکند، این است که متقاضیان مصرفی امکان تماشای تصاویر متعدد و حتی فیلمی از ملک مورد بررسی را دارند. به طور معمول بازدیدکنندگان پیش از اینکه برای بازدید حضوری اقدام کنند، از ظرفیت بازدید مجازی استفاده میکنند و اگر مطلوبیت حداقلی را داشته باشد، آنگاه واحد را از نزدیک بازدید میکنند. اما قطعی پیامرسانهای پرکاربرد سبب شده عملا ارتباط واسطهها و متقاضیان ملکی به سهلترین شیوه ممکن برقرار نباشد و آسیب این موضوع به شکل انصراف معدود متقاضیان مصرفی از خرید ملک در بازار مسکن نمود پیدا کرده است.