ماهان شبکه ایرانیان

بهترین انیمه‌های سایبرپانک برای تازه‌واردهای دنیای انیمه

انیمه‌های سایبرپانک همیشه به لطف حس و حال منحصربه‌فرد و جذاب خود توانسته‌اند توجه بینندگان بسیار زیادی را جلب کنند

بهترین انیمه‌های سایبرپانک برای تازه‌واردهای دنیای انیمه

انیمه‌های سایبرپانک همیشه به لطف حس و حال منحصربه‌فرد و جذاب خود توانسته‌اند توجه بینندگان بسیار زیادی را جلب کنند. برخی از این آثار در فیلم‌سازی هالیوود نیز تاثیرگذار بوده‌اند و از جمله برجسته‌ترین آثار تاریخ سینما به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های سینمایی و سریالی سایبرپانک برای تازه‌واردهای دنیای انیمه بپردازیم.

انیمه سینمایی آکیرا

Akira (1988)

Akira (1988)

انیمه آکیرا (Akira) محصولی از استودیو جیبلی به شمار می‌رود که در سال 1988 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و بدون شک، یکی از شاهکارهایی است که توانست انیمه را در سراسر جهان بیشتر به مخاطبان بشناساند. این انیمه فراطبیعی و علمی-تخیلی داستانی خیالی از شهر نئو توکیو در سال 2019 میلادی را روایت می‌کند و پر از خشونت‌های گنگستری و احساسات ضد دولتی است. این انیمه داستان موتورسواری به نام شوتارو کاندا را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود دوست کودکی‌اش توانایی‌هایی بدست آورده و به دنبال نابود کردن کل شهر است و حالا این وظیفه شوتارو است که جلوی او را بگیرد.

انیمه سریالی سایکو پس

Psycho-Pass (2012)

Psycho-Pass (2012)

انیمه سایکو پس (Psycho-Pass) داستان کشور ژاپن در آینده را روایت می‌کند که تحت حاکمیت شبکه‌ای کامپیوتری به نام سیستم سایبیل قرار دارد. او با بررسی و حذف سطح تهدید هر کدام از شهروندان، وظیفه تامین امنیت شهر را برعهده دارد. ارزیابی احتمال مجرم بودن شهروندان نیز به عنوان سایکو پس شناخته می‌شود. خالقان انیمه سریالی سایکو پس که از سال 2012 میلادی در قالب سه فصل پخش شده بود، از فیلم بلید رانر (Blade Runner) و فیلم گاتاکا (Gattaca) محصول سال 1997 میلادی الهام گرفته‌اند.

انیمه سینمایی خاطرات

Memories (1995)

Memories (1995)

انیمه خاطرات (Memories) محصول سال 1995 میلادین متشکل از سه فیلم منحصربه‌فرد است که هر کدام ژانر متفاوتی دارند و موضوعات رایجی همچون حس نوستالژی نیز این سه بخش کوتاه را به یکدیگر پیوند می‌دهند. رز مغناطیسی (Magnetic Rose) یکی از بخش‌های این انیمه است که به بررسی حد نهایی واقعیت و فانتزی می‌پردازد. بمب بدبو (Stink Bomb) بخش دیگری از این اثر است که طنزی سیاسی و روشن دارد. بخش آخر نیز قربانی جنگی (Cannon Fodder) نام دارد که تفسیری از آینده‌ای آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد.

انیمه سریالی ارگو پراکسی

Ergo Proxy (2006)

Ergo Proxy (2006)

انیمه ارگو پراکسی (Ergo Proxy) محصول سال 2006 میلادی که تصاویری تاریک پادآرمانی و موضوعاتی فلسفی و عرفانی دارد و رابطه پیچیده انسان و ربات را تشریح می‌کند. در شهر عاشقانه رومدیو چندین ربات به نام اوتوریوس توسط ویروس کوگیتو آلوده شده‌اند و حالا نیز به خودآگاهی دست پیدا کرده و شروع به قتل انسان‌ها کرده‌اند. حالا بازرس ری آی مایر به دنبال آن است تا حقیقت پشت این ماجرا را کشف کند. انیمه «ارگو پراکسی» تنها یک فصل دارد.

انیمه سینمایی شبح درون پوسته

Ghost in the Shell

Ghost in the Shell

انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) محصولی از سال 1995 میلادی به شمار می‌رود و همانند انیمه «آکیرا» توانست بیننده‌های بسیار زیادی را از سراسر جهان با دنیای انیمه آشنا کند. این اثر یکی از بهترین شخصیت‌های زن نمادین دنیای انیمه یعنی میجر موتوکو کوساناگی را به تصویر می‌کشد که در تیمی متشکل از مردان به نام سکشن 9 فعالیت می‌کند، تیمی که هدفش مبارزه با فساد و تروریسم در شهر پیشرفته نیهاما است.

انیمه سریالی آزمایشات سریالی لین

Serial Experiments Lain (1998)

Serial Experiments Lain (1998)

انیمه ازمایشات سریالی لین (Serial Experiments Lain) در قالب یک فصل در سال 1998 میلادی پخش شده بود. شخصیت اصلی این اثر دختری درونگرا به نام لین ایواکورا نام دارد که یک ایمیل ناراحت‌کننده از یکی از هم‌کلاسی‌های تازه فوت شده خودش دریافت می‌کند و در همین نیز باعث می‌شود تا او حس عجیبی نسبت به اینترنت پیدا کند. او به دنیای پیچیده و عجیبی به نام Wired کشیده می‌شود و به آرامی نیز حس تمایز بین واقعیت و فضای سایبری را از دست می‌دهد.

انیمه سینمایی انیماتریکس

The Animatrix (2003)

The Animatrix (2003)

انیمه انیماتریکس (The Animatrix) محصول سال 2003 میلادی مطمئنا برای طرفداران فیلم ماتریکس (The Matrix) بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود. این انیمه نه تنها با فیلم اصلی ماتریکس ارتباط دارد بلکه دنیای این فیلم سینمایی را نیز گسترده‌تر می‌کند که شامل مبارزات با شمشیر در ژاپن فئودال تا جنگ انسان‌ها در برابر ماشین‌ها می‌شود. این انیمه سینمایی متشکل از 9 بخش کوتاه است که هر کدام از آن‌ها به موضوعات در مورد رابطه بین انسان و تکنولوژی می‌پردازند.

انیمه سریالی ترای‌گان

Trigun (1998)

Trigun (1998)

انیمه ترای‌گان (Trigun) در قالب یک فصل در سال 1998 میلادی عرضه شده بود و اتفاقات آن در سیاره‌ای بایر رخ می‌دهد و داستان وَش استمپید را دنبال می‌کند که فردی بسیار خوش اقبال است که می‌خواهد بدون هیچ گونه خونریزی‌ای، اعتقاد خودش به صلح‌طلبی و زندگی آرام را در بین مردم تبلیغ کند. با این حال، 60 میلیارد دلار برای سر او جایزه گذاشته شده است. همین نیز باعث می‌شود تا او با وجود تمام آدمکش‌ها و جایزه‌بگیرانی که به دنبالش هستند، بر اصول خود پایدار باقی بماند.

انیمه سریالی تکنولایز

Texhnolyze (2003)

Texhnolyze (2003)

انیمه تکنولایز (Texhnolyze) در قالب یک فصل در سال 2003 میلادی پخش شده بود و اثری از خالقان انیمه «آزمایشات سریالی لین» محسوب می‌شود. داستان این انیمه بر محوریت شهری مخروبه و زیرزمینی به نام لوکس است که در آن، شهروندان تحت حاکمیت گروه‌های خلافکار مختلف قرار دارند و همیشه در ترس زندگی می‎‌کنند. این انیمه یکی از آثار برجسته و کمتر مورد توجه قرار گرفته استودیو مدهاوس (Studio Madhouse) به شمار می‌رود که تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

انیمه سریالی کابوی بیباپ

Cowboy Bebop (1998)

Cowboy Bebop (1998)

انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) یکی از شناخته‌شده‌ترین و برجسته‌ترین انیمه‌ها به شمار می‌رود که در سال 1998 میلادی در قالب یک فصل پخش شده بود. این اثر داستان کابویی فضایی به نام اسپایک اسپیگل و گروهش را دنبال می‌کند که در دنیایی فضایی و وسترن به عنوان شکارچیان جایزه‎‌بگیر فعالیت می‌کنند. اخیرا نیز سرویس آنلاین نتفلیکس اقتباسی لایو اکشن بر اساس آن تولید کرده که با شکست روبه‌رو شد و اصلا به جذابیت و خوبی انیمه آن نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان