کانسپتی از رنو ۴ در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد

رنو ۴ یکی از موفق‌ترین مدل‌های کارخانه فرانسوی است که از دهه۶۰ تا ۹۰ میلادی تولید می‌شد. طراحان رنو با الهام از این ماشین یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی طراحی کرده‌اند که قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه پاریس نمایش داده شد

رنو در نمایشگاه خودروی پاریس از تولید یک مدل الکتریکی جدید خبر داد. این ماشین که نامش رنو 4 است، با الهام از مدلی کلاسیک با همین نام طراحی شده است. کانسپتی از رنو 4 در نمایشگاه نمایش داده شد.

رنو 4 یکی از موفق‌ترین مدل‌های کارخانه فرانسوی است که از دهه60 تا 90 میلادی تولید می‌شد. طراحان رنو با الهام از این ماشین یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی طراحی کرده‌اند که قرار است در سال 2025 به بازار عرضه شود.

رنو می‌گوید بخش بالای کانسپتی که در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، دقیقا شبیه به ماشینی است که قرار است تولید شود. شباهت ماشین به مدل کلاسیک رنو 4 بسیار زیاد است، اما طراحان به ماشین جنبه‌هایی مدرن اضافه کرده‌اند تا ماشین قدیمی به نظر نرسد.

Renault 4Ever Trophy concept

Renault 4Ever Trophy concept

اطلاعات فنی ماشین منتشر نشده، اما انتظار می‌رود رنو 4 بتواند با هر بار شارژ تا 400 کیلومتر حرکت کند. موتور الکتریکی ماشین در جلو قرار دارد و قدرتش حدود 135 اسب بخار است.

رنو امیدوار است با یادآوری مدل موفقی از گذشته، خریداران مسن‌تر را به رنو 4 جلب کند. فن‌آوری مدرن ماشین هم انگیزه‌ای برای جلب جوانان است. این کارخانه پیش از رنو 4 یک مدل الکتریکی جدید دیگر به نام رنو 5 خواهد ساخت که آن هم برگرفته از مدل کلاسیک رنو 5 است و از نظر فنی اشتراک زیادی به رنو 4 دارد.

رنو 4 در بخشی از بازار رقابت خواهد کرد که به سرعت در حال رونق گرفتن است. پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده سهم ماشین‌های الکتریکی از حدود 5 درصد بازار شاسی‌بلندهای کوچک به 45 درصد افزایش یابد. در حال حاضر پرفروش‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی در بازار اروپا توسط هیوندای ساخته می‌شود و مدل‌های الکتریکی پژو و اپل هم بسیار پرطرفدار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان