در سفر به تایوان کجا بریم؟

تایوان (Taiwan) کشوری جزیره‌ای در جنوب شرقی چین است و یکی از کشورهای پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش تایوان پر از معابد بسیار زیبا، موزه‌های خارق‌العاده و بازارهای شبانه سرزنده هستند. جدا از خیابان‌های شلوغ شهرهای تایوان، می‌توان از زیبایی‌های طبیعت آن نیز دیدن کرد. در ادامه همراه با ما باشید.

در سفر به تایوان کجا بریم؟

تایوان (Taiwan) کشوری جزیره‌ای در جنوب شرقی چین است و یکی از کشورهای پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش تایوان پر از معابد بسیار زیبا، موزه‌های خارق‌العاده و بازارهای شبانه سرزنده هستند. جدا از خیابان‌های شلوغ شهرهای تایوان، می‌توان از زیبایی‌های طبیعت آن نیز دیدن کرد. در ادامه همراه با ما باشید.

10. شهر کاوهسیونگ

Kaohsiung

Kaohsiung

شهر کاوهسیونگ (Kaohsiung) شهری بسیار زیبا و پر از انرژی و زندگی است که به عنوان مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران داخلی و خارجی شناخته می‌شود. این شهر به عنوان مرکزی صنعتی و بندری برای تایوان شهرت دارد و سومین شهر پرجمعیت این کشور به شمار می‌رود.

تجارت زیاد این شهر با دیگر مناطق نیز سبب شده تا مردمان آن از فرهنگ‌ها و جوامع مختلف باشند. آب‌وهوای بسیار خوب در طول سال و همچنین مناطق بسیار زیبا سبب شده تا شهر کاوهسیونگ مکان خوبی برای انجام تفریحات در فضای باز همچون دوچرخه‌سواری و کوهنوردی باشد.

9. شهر وولای

Wulai

Wulai

شهر وولای (Wulai) در جنوب شهر نیو تایپه قرار دارد و بیشتر برای چشمه‌های آبگرمش در سراسر تایوان مشهور است. در این شهر، مردمان آتایال زندگی می‌کنند و مقصد گردشگری محبوبی است و مردم به اینجا سفر می‌کنند تا در آب‌های گرم آن غوطه‌ور شوند، در مورد فرهنگ بومی غنی اطلاعات بیشتری کسب کنند و از طبیعت اطراف لذت ببرند. گشت و گذار درون جنگل، ماهیگیری در رودخانه، کمپ زدن در حیات وحش و لذت بردن از مناظر طبیعی زیبا از جمله کارهایی است که در سفر به شهر وولای می‌توان انجام داد.

8. جزایر کینمن

Kinmen Islands

Kinmen Islands

مجمع الجزایر کینمن (Kinmen Islands) در بین تایوان و چین قرار گرفته‌اند و بیشتر به عنوان محل نبرد بین ملی‌گراها و کمونیست‌ها در سال 1949 میلادی شهرت دارند. هر چند، این جزیره‌ها امروزه به مقاصد گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شدند. مناظر طبیعی بسیار زیبای این جزیره‌ها سبب شده تا از آن‌ها به عنوان پارکی در میان دریا یاد کنند.

گل و گیاهان بسیار متنوع، جنگل‌های متراکم و حیات وحشی بکر را می‌توان در پارک ملی کینمن (Kinmen National Park) در میان این جزایر مشاهده کرد. جدا از طبیعت زیبا، می‌توان از ساختمان‌های قدیمی و سازه‌های تاریخی موجود در جزایر نیز دیدن کرد.

7. پارک ملی کنتینگ

Kenting National Park

Kenting National Park

بسیاری از افراد پارک ملی کنتینگ (Kenting National Park) را به عنوان قدیمی‌ترین پارک ملی تایوان می‌شناسند، پارکی که در جنوب تایوان و در شبه جزیره هنگچون (Hengchun Peninsula) قرار گرفته است. مناظر طبیعی بسیار زیبا از جمله سواحلی خارق‌العاده و همچنین آب‌وهوایی گرمسیری و دلپذیر سبب شده تا گشت و گذار در این پارک ملی بسیار دلنشین و ماندگار باشد. یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های این پارک ملی نیز فانوس دریایی الونبی (Eluanbi Lighthouse) است که مشرف به مناطق اطراف خود قرار دارد.

6. منطقه دیدنی ملی آلیشان

Alishan National Scenic Area

Alishan National Scenic Area

منطقه دیدنی ملی آلیشان (Alishan National Scenic Area) منطقه کوهستانی، وحشی و خارق‌العاده است که 25 کوه را در خود جای داده است، کوه‌هایی که ارتفاع آن‌ها به بیشتر از 2000 متر می‌رسد. گشت و گذار در میان تپه‌ها، دره‌ها، آبشارها و جنگل‌های این منطقه بسیار تماشایی مطمئنا تجربه‌ای ماندگار را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم خواهد زد. روستای فنکیهو (Fenqihu) در دل جنگل‌ها و کوهستان‌های این منطقه قرار گرفته و روستایی بسیار زیبا است که در آنجا می‌توان از ویرانه‌های یک معبد شینتو نیز دیدن کرد.

5. شهر لوکانگ

Lukang

Lukang

شهر لوکانگ (Lukang) به عنوان دومین شهر قدیمی در تایوان شناخته می‌شود که مکانی خارق‌العاده و تماشایی به شمار می‌رود و حتما باید از آن دیدن کنید. امروزه این شهر فوق‌العاده برای معماری خیره‌کننده و غذاهای محلی خوشمزه خودش شهرت دارد.

برای بازدید از این شهر باید به شمال غربی جزیره تایوان بروید، جایی که این شهر قبلا یک بندر و مرکز تجاری بسیار مهم بوده است اما همچنان پس از افول خودش، پابرجا باقی مانده است. ساختمان‌های تاریخی شهر لوکانگ تقریبا دست‎‌نخورده هستند و بیش از 200 معبد نیز در آن به چشم می‌خورد که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان لانگشان (Longshan) و ماتزو (Matzu) را نام برد.

4. شهر تاینان

Tainan

Tainan

شهر تاینان (Tainan) قبلا پایتخت امپراتوری تایوان بوده و شهری باستانی محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن کرد. جاذبه‌های جالب‌توجه و فرهنگی مختلفی در این شهر به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزند.

یکی از مشهورترین بخش‌های شهر نیز منطقه آنپینگ (Anping District) است که به عنوان قلب تاریخی شهر شناخته می‌شود. در این منطقه، معابد قدیمی مختلفی به چشم می‌خورد و یکی از جاذبه‌های برجسته آن نیز قلعه زیلاندیا (Fort Zeelandia) است که توسط کمپانی هند شرقی هلند در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است.

3. پارک ملی تاروکو

Taroko National Park

Taroko National Park

پارک ملی تاروکو (Taroko National Park) طبیعتی زیبا و مناظری خارق‌العاده دارد. این پارک ملی نام خود را از دره‌ای شگفت‌انگیز در داخل خود گرفته و از جمله جاهای دیدنی تایوان به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کرد. دره تاروکو برای قرن‌های مختلف توسط رودخانه لیوو (Liwu River) فرسایش پیدا کرده و به شکل امروزی خودش درآمده است.

قایق‌سواری در رودخانه لیوو، کوهنوردی در میان دره‌ها و تپه‌های بسیار زیبا یا شنا در آبشارهای بایانگ (Baiyang Waterfalls) از جمله تفریحات و فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که می‌توانید در پارک ملی تاروکو تجربه کنید. بازدید از این پارک ملی به هنگام برگزاری فستیوال موسیقی تاروکو (Taroko Music Festival) می‌تواند سفر شما را بسیار جذاب‌تر و مهیج‌تر کند.

2. دریاچه سان مون

Sun Moon Lake

Sun Moon Lake

دریاچه سان مون (Sun Moon Lake) بزرگترین دریاچه در جزیره تایوان به شمار می‌رود و از محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است. همین نیز باعث شده تا هتل‌ها و تفرجگاه‌های متعددی در سواحل دریاچه به چشم بخورد. رستوران‌ها، بارها و فروشگاه‌ها نیز دیگر نیازهای بازدیدکننده‌ها را تامین می‌کنند.

قایق‌سواری در دریاچه،‌ پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در تپه‌های اطراف و تماشای مناظر بسیار زیبا و عکاسی از آن‌ها از جمله فعالیت‌ها و تفریحاتی هستند که می‌توانید در سفر به دریاچه سان مون تجربه کنید. در اطراف این دریاچه، معابدی بسیار زیبا و خارق‌العاده‌ای نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد.

1. شهر تایپه

Taipei

Taipei

شهر تایپه (Taipei) پایتخت تایوان است و در آن، فعالیت‌ها و جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزنند. تایپه فقط مرکز سیاسی و اقتصادی تایوان نیست بلکه مرکز فرهنگی آن نیز محسوب می‌شود که سرشار از آثار هنری سرزنده و زیبا است. معماری شهر ترکیبی از سنتی و مدرن است و این ترکیب را می‌توان در غذاهای خوشمزه شهر نیز مشاهده کرد.

در شهر تایپه می‌توان معابد قدیمی را در کنار آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده مشاهده کرد، آسمان‌خراش‌هایی که مشهورترین آن‌ها برج تایپه 101 (Taipei 101) است و قبلا بلندترین ساختمان جهان بوده است. باغ وحش تایپه، باغ‌های گیاه‌شناسی و معبد سینگ تیان کونگ (Hsing Tian Kong) نیز از جمله دیگر جاذبه‌های شهر تایپه به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان