بهترین زمان سفر به تایلند

تایلند (Thailand) از آب‌وهوایی بهره می‌برد که تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار دارد و از همین رو، بهتر است زمانی که برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنید، شرایط آب‌وهوایی مناسبی داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند بپردازیم.

بهترین زمان سفر به تایلند

تایلند (Thailand) از آب‌وهوایی بهره می‌برد که تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار دارد و از همین رو، بهتر است زمانی که برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنید، شرایط آب‌وهوایی مناسبی داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند بپردازیم.

برای آنکه بتوانید سفری بسیار خوب به تایلند داشته باشید، بهتر است سفر در فصل خشک را انتخاب کنید. فصل خشک در تایلند نیز از ماه نوامبر تا آوریل است. ماه‌های دسامبر و فوریه نیز معمولا سردترین میزان دما و همچنین کمترین میزان رطوبت را دارند. همین نیز باعث شده تا این فصل به عنوان شلوغ‌ترین فصل گردشگری در تایلند شناخته شود و بسیاری از افراد این فصل را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

آب‌وهوای تایلند

بارش باران در فصل باران‌های موسمی در تایلند، گاهی اوقات می‌تواند یک رگبار عصرگاهی گذرا باشد یا می‌تواند چندین روز طول بکشد و باعث ایجاد سیل شود. همگی این موارد نیز به زمان حضور شما در تایلند و مکان شما بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که حتی در فصل خشک سال نیز باران به شکلی غیرمنتظره در تایلند شکل می‌گیرد. در هر صورت، یکی از مزیت‌های سفر در فصل بارانی به تایلند، دوری از جمعیت بسیار زیاد گردشگران و همچنین هزینه کمتر برای هتل‌ها و رستوران‌ها و لذت بردن از مقاصد گردشگری محبوب است.

چه زمانی برای سفر به بانکوک مناسب است؟

بانکوک (Bangkok) به عنوان پایتخت تایلند شناخته می‌شود و در تمام طول سال نیز شلوغ است و هیچ گاه نمی‌توانید در اینجا از جمعیت بسیار زیاد دوری کنید. بهترین زمان برای بازدید از این شهر از لحاظ آب‌وهوایی از ماه نوامبر تا اوایل دسامبر است. در این موقع از سال، فصل باران‌های موسمی رو به پایان است و در عین حال، هنوز تعطیلات شروع نشده‌اند.

ماه سپتامبر نیز معمولا بارانی‌ترین ماه در بانکوک است. در بخش‌های کم ارتفاع بانکوک در نزدیکی رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River) در طول فصل بارانی امکان سیلاب وجود دارد و این در حالی است که آلودگی شهر تایلند باعث می‌شود تا سطح رطوبت در تمام طول سال بالا باشد.

چه زمانی برای بازدید از مناطق شمالی تایلند مناسب است؟

مناطق شمالی تایلند که به عنوان چیانگ مای (Chiang Mai) شناخته می‌شوند، درون کوهستان‌ها قرار گرفته‌اند و آب‌وهوای آن‌ها نسبت به دیگر مناطق تایلند متفاوت است. دمای هوا در اینجا اندکی خنک‌تر و سطح رطوبت پایین‌تر است. فصل سرد سال از ماه نوامبر تا فوریه دوام دارد که در آن، بارش باران اندک است و بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود.

گردوخاک و آتش‌های کنترل نشده در مناطق شمالی تایلند در ماه مارس و آوریل باعث کاهش کیفیت هوا می‌شوند. از همین رو پیشنهاد می‌شود که افراد مبتلا به آسم یا آلرژی، زمان دیگری را برای سفر به این مناطق انتخاب کنند که هوایی تمیزتر داشته باشد.

چه زمانی برای بازدید از جزایر تایلند بهتر است؟

فصل شلوغ گردشگری غیررسمی در جزایر تایلند در ماه ژوئن رخ می‌دهد چراکه بسیاری از دانشجویان اروپایی و استرالیایی به جزیره‌های تایلند همچون کوه تائو (Koh Tao)، کوه پانگان (Koh Phangan) و کوه فی فی (Koh Phi Phi) می‌روند تا به جشن و پایکوبی مشغول شوند. البته پس از پایان تعطیلات تابستانی دانشجویان، این جزایر آرام و خلوت می‌شوند.

آب‌وهوای جزایر تایلند تحت تاثیر طوفان‌های دریایی قرار می‌گیرند و این احتمال وجود دارد که حتی در طول فصل خشک سال نیز باران‌های سنگینی ببارد. در خط ساحلی غربی و جزایر قرار گرفته در دریای آندامان (Andaman Sea) همچون کوه لانتا (Koh Lanta) و پوکت (Phuket) بارش باران از ماه آوریل شروع می‌شود و در ماه اکتبر رو به کاهش می‌رود. جزیره‌هایی همچون کوه تائو و کوه پانگان در خلیج تایلند نیز در ماه اکتبر و ژانویه بیشترین بارش باران را تجربه می‌کنند. برخی از جزیره‌ها همچون کوه لانتا نیز در طول فصل باران‌های موسمی بسته هستند.

اوج فصل گردشگری در تایلند

فصل خشک سال اصولا شلوغ‌ترین زمان در تایلند به شمار می‌رود، پس باید انتظار افزایش قیمت پروازها و هتل‌ها را در این موقع از سال داشته باشید. کریسمس و سال نوی میلادی نیز جمعیت بسیار زیادی را به شهر بانکوک می‌کشاند، پس در ژانویه نیز می‌توان شاهد افزایش گردشگرها بود. سال نوی چینی نیز که در ماه ژانویه یا فوریه است، یکی دیگر از زمان‌های شلوغ تایلند به شمار می‌رود چراکه خیل عظیمی از مردم چین به مدت 15 روز به تایلند سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را سپری کنند.

فصل بارانی در تایلند

فصل بارانی در تایلند از ماه مه شروع می‌شود و تا ماه اکتبر ادامه دارد، در این میان، اوت و سپتامبر به عنوان بارانی‌ترین ماه‌های سال شناخته می‌شوند. بارش باران ممکن است به صورت رگباری، کوتاه یا طوفانی و چند روزه باشد، پس حتما آمادگی لازم را داشته باشید. اگر باران مسئله‌ای برای شما نباشد، در این موقع از سال می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه به تایلند داشته باشید. در حقیقت، سفر در فصل بارانی یک حرکت ریسکی است، یا با بارش اندک باران از سفر خود لذت می‌برید یا اینکه با بارش‌های زیاد، سفری بد را تجربه خواهید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان