حدیث در مورد سگ با محتوای ارزشمند

همانطور که می دانید سگ از حیوانات وست داشتنی و باوفا می باشد که در مورد آن احادیث زیبا با مفاهیم دلنشینی گفته شده است که در این مقاله مجموعه ای از حدیث در مورد سگ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

حدیث در مورد سگ با محتوای ارزشمند

سگ ها از حیوانات دوست داشتنی  هستند که در بین اکثر افراد این حیوان طرفداران زیادی پیدا کرده است  و جزو حیوانات باوفا شناخته شده است که بعضی از افراد علاقه زیادی به نگهداری از آن دارند و در مورد آن احادیث ناب با مفاهیم دلنشینی و همچنین متن های زیبا و  گفته شده است که بهتر است تا پایان مطلب حدیث در مورد سگ همراه ما باشید.

گلچینی از حدیث در مورد سگ

مجموعه ای از احادیث در مورد سگ

اکثر افراد تمایل زیادی به نگهداری از سگ در منزل دارند که در مورد آن احادیث زیبا و نابی گفته شده است  بنابراین اگر شما دوستان عزیز نیز از آن دسته افرادی هستید که به نگهداری از این حیوان دوست داشتنی و باوفا علاقه زیادی دارد بهتر است، احادیث در مورد سگ را مطالعه کنید به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از احادیث در مورد سگ با مفاهیم زیبا و دلنشین را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

حدیث درباره سگ

احادیث زیبا در مورد سگ با مفاهیم ناب و زیبا

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع): قَالَ یُکْرَهُ أَنْ یَکُونَ فِی دَارِ الرَّجُلِ الْمُسْلِمِ الْکَلْبُ.

امام صادق(ع) فرمود: ناپسند است در خانه مرد مسلمان سگ باشد.

*****

وَ قَالَ الصَّادِقُ(ع): لَا تُصَلِّ فِی دَارٍ فِیهَا کَلْبٌ إِلَّا أَنْ یَکُونَ کَلْبَ صَیْدٍ، وَ أَغْلَقْتَ دُونَهُ بَاباً، فَلَا بَأْسَ، وَ إِنَّ الْمَلَائِکَه لَا تَدْخُلُ بَیْتاً فِیهِ کَلْبٌ وَ لَا بَیْتاً فِیهِ تَمَاثِیلُ وَ لَا بَیْتاً فِیهِ بَوْلٌ مَجْمُوعٌ فِی آنِیَه.

امام صادق(ع) فرمود: نماز مگذار در خانه ای که در آن سگ است مگر اینکه سگ صید باشد، و دربی برویش بسته شود ، در این صورت اشکالی ندارد …

******

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): إِنَّ جَبْرَئِیلَ أَتَانِی فَقَالَ إِنَّا مَعْشَرَ الْمَلَائِکَه لَا نَدْخُلُ بَیْتاً فِیهِ کَلْبٌ وَ لَا تِمْثَالُ جَسَدٍ وَ لَا إِنَاءٌ یُبَالُ فِیه‏.

پیامبر اسلام(ص) فرمود: همانا جبرئیل بر من وارد شد و گفت: ما ملائکه بر خانه ای که در آن سگ و مجسمه و ظرفی که در آن ادرار می کنند، وجود دارد، داخل نمی شویم.

*****

احادیث زیبا در مورد سگ

احادیث در مورد سگ با مفاهیم دلنشین و ناب

عَن أَبِی رَافِع قَالَ: جَاءَ جِبرَئِیل إِلَى النَبِی(ص) فَاستَأذَن عَلَیهِ- فَأذن لَهُ، فأبطأ، فأخذ رِدَاءَه فَخرجَ- فَقَالَ: قَد أذنا لَکَ- قَالَ: أَجل وَ لَکنا لا ندخل بَیتَاً فیه کَلب و لا صوره- فَنظروا فإذا فِی بَعضِ بُیُوتِهِم جرو-.

از ابى رافع نقل‏ کرده‏اند که گفت: جبرئیل بر رسول خدا(ص) نازل شد، و اجازه ورود خواست، رسول خدا(ص) به وى اجازه داد، اما جبرئیل وارد نشد، ناگزیر رسول خدا(ص) رداى خود را گرفت و بیرون شد و فرمود: ما به تو اجازه ورود دادیم؟ جبرئیل گفت: بله، و لیکن ما فرشتگان به خانه‏اى که در آن سگ و یا مجسمه باشد داخل نمى‏شویم. رسول خدا(ص)- که گویا تا آن لحظه از وجود سگ در خانه خبر نداشت- نظر کرد و دید که در بعضى از مرافق خانه ایشان توله سگى وارد شده.

******

عَنْ زُرَارَه عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ: مَا مِنْ أَحَدٍ یَتَّخِذُ کَلْباً إِلَّا نَقَصَ فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ عَمَلِ صَاحِبِهِ قِیرَاطٌ.

زراره از امام صادق(ع) نقل می کند: کسی سگی را نگهداری نمی کند مگر اینکه هر روز از عمل او کاسته می شود.

******

قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع): لَا خَیْرَ فِی الْکَلْبِ‏ إِلَّا کَلْبَ الصَّیْدِ أَوْ کَلْبَ مَاشِیَه.

امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: خیری در نگهداری سگ نیست، به جز سگ شکاری و سگ گلّه.

*****

 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ: لَا تُمْسِکْ کَلْبَ الصَّیْدِ فِی الدَّارِ إِلَّا أَنْ یَکُونَ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ بَابٌ.

امام صادق(ع) فرمود: سگ شکاری را در خانه‌ات نگهداری مکن مگر اینکه بین تو و او دربی باشد.(محل زندگی او جدا باشد)

******

احادیث در مورد سگ

در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل با  کلیک بر روی حدیث می توانید احادیث ناب با مفاهیم دلنشینی را در مورد موضوعات مختلف مطالعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان