راهنمای بازدید از پارک ملی گریت آتوی در استرالیا

پارک ملی گریت آتوِی (Great Otway National Park) به عنوان یکی از متنوع‌ترین طبیعت‌ها در استرالیا شناخته می‌شود که در ایالت ویکتوریا قرار دارد و مکانی بسیار عالی برای گشت و گذار به همراه خانواده به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این پارک ملی در استرالیا بپردازیم.

راهنمای بازدید از پارک ملی گریت آتوی در استرالیا

پارک ملی گریت آتوِی (Great Otway National Park) به عنوان یکی از متنوع‌ترین طبیعت‌ها در استرالیا شناخته می‌شود که در ایالت ویکتوریا قرار دارد و مکانی بسیار عالی برای گشت و گذار به همراه خانواده به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این پارک ملی در استرالیا بپردازیم.

پارک ملی «گریت آتوی» از لحاظ طبیعت بسیار غنی است و بیشتر برای ماجراجویی‌های بر بالای درختان، جنگل‌های مرتفع، آبشارهای تماشایی و دره‌های پر از سرخس خود شناخته می‌شود. این پارک در نزدیکی جاده بزرگ اقیانوسی (Great Ocean Road) قرار دارد که یکی از زیباترین خطوط ساحلی استرالیا محسوب می‌شود.

در سفر به پارک ملی «گریت آتوی» شما علاوه بر اینکه می‌توانید در صخره‌های ماسه‌سنگی و سواحل شنی گشت و گذار کنید، از جاذبه‌های شهرهای ساحلی نیز لذت خواهید برد و کمپ زدن در جنگل‌های بارانی متراکم را تجربه خواهید کرد.

چرا باید از پارک ملی گریت آتوی دیدن کرد؟

برخی از بهترین جنگل‌های بارانی استرالیا را می‌توان در پارک ملی «گریت آتوی» مشاهده کرد. این جنگل‌ها، بلند، متراکم و متنوع هستند و گشت و گذار در میان آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. خط ساحلی ناهموار، سواحل شنی، صخره‌های ماسه‌سنگی و کوه‌های مرتفع نیز از دیگر بخش‌های این پارک ملی به شمار می‌رود که در کنار جنگل‌های متراکم، آبشارهای متعدد و دره‌های کوچک، مناظری بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد کرده‌اند.

تفریحات و جاذبه‌های پارک ملی گریت آتوی

جدا از مناظر بسیار زیبا، پارک ملی گریت آتوی مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از جاذبه‌های مختلف و همچنین تفریحات مهیج به شمار می‌رود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

گشت و گذار در بالای درختان (Otway Fly Treetop Adventures): این تجربه خارق‌العاده در فضای باز است و تنها 20 دقیقه از شروع جاده «گریت اوشن» فاصله دارد. در اینجا می‌توانید نمایی بسیار زیبا و از بالایی نسبت به مناطق مختلف پارک ملی «گریت آتوی» داشته باشید.

پیاده‌روی در بالای درختان (Otway Fly Treetop Walk): گشت و گذار در میان درختان انبوه و لذت بردن از طبیعت هیجان بسیار زیادی دارد اما تماشا و پیاده‌روی در ارتفاع 47 متری بر بالای این جنگل‌ها هیجان را دو چندان می‌کند. این مسیر پیاده‌روی حدود 2 کیلومتر طول دارد و سپری کردن آن حدود یک ساعت زمان می‌برد.

تماشای حیات وحش: برخی از گونه‌های بومی استرالیا در این پارک ملی زندگی می‌کنند و با بازدید از اینجا، این فرصت را خواهید داشت تا با این موجودات از نزدیک آشنا شوید. در بالای درختان می‌توانید کوالاهای خواب‌آلود و پرندگان بومی همچون کوکابورا، کاکادو یا رابین صورتی را مشاهده کنید. کانگوروها نیز از جمله دیگر حیواناتی است که در پارک ملی «گریت آتوی» به چشم می‌خورد.

بازدید از آبشارها: در میان جنگل‌های انبوه پارک ملی «گریت آتوی» می‌توان آبشارهای متعددی را مشاهده کرد که تماشای آن‌ها واقعا حس جالب‌توجهی را در شما ایجاد خواهد کرد. آبشار تریپلت (Triplet Falls)، آبشار هوپتون (Hopetoun Falls)، آبشار بیوچمپ (Beauchamp Falls)، آبشار استیونسون (Stevenson Falls) و آبشار سابین (Sabine Falls) از جمله آبشارهای این پارک ملی به شمار می‌روند.

بازدید از دریاچه الیزابت (Lake Elizabeth): دریاچه الیزابت در میان جنگل ایالتی آتوی و در نزدیکی رودخانه ایست باروون (East Barwon River) قرار دارد و حدود 50 سال قبل بر اثر سیل مصنوعی ایجاد شده است.

کمپینگ در پارک ملی گریت آتوی

 

پارک ملی «گریت آتوی» به لطف داشتن طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی، مکان بسیار خوبی برای کمپ زدن به شمار می‌رود. اگر اهل ماجراجویی در طول شب هستید، می‌توانید در یکی از کمپ‌های درون این پارک ملی، شب را سپری کنید.

اردوگاه غرب رودخانه آیری (Aire River West Campground): این اردوگاه در سواحل رودخانه آیری قرار دارد و پر از حیات وحشی جذاب و بومی است. اینجا برای تماشای پرندگان، ماهیگیری، شنا و همچنین قایق‌رانی مکانی ایدئال به شمار می‌رود.

اردوگاه بلنکت بی (Blanket Bay Campground): این اردوگاه در کنار ساحل قرار دارد و پر از مسیرهای عالی برای پیاده‌روی و همچنین مناظر زیبا و تماشایی است.

اردوگاه دریاچه الیزابت (Lake Elizabeth campground): این اردوگاه در فاصله کوتاهی از دریاچه الیزابت قرار دارد و پرندگان بومی خارق‌العاده‌ای هچمون ساتین باور در آنجا به چشم می‌خورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان