فیلم‌های ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

صنعت سینما روز به روز گسترده‌تر و بهتر می‌شود و فیلم‌های مختلفی در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها اکران می‌‌شوند

فیلم‌های ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

صنعت سینما روز به روز گسترده‌تر و بهتر می‌شود و فیلم‌های مختلفی در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها اکران می‌‌شوند. برخی از آثار نیز همچون فیلم‌های ژانر ترسناک همیشه روی پرده سینماها به چشم می‌خورند و آماده هستند تا طرفداران و بیننده‌ها را به وحشت بیاندازند. با این حال، چندین فیلم ترسناک وجود دارد که نباید آن‌ها را به تنهایی تماشا کرد. در ادامه همراه با ما باشید.

10. فیلم فعالیت فراطبیعی

Paranormal Activity Presents A Grounded Supernatural Assault

Paranormal Activity Presents A Grounded Supernatural Assault

تاکنون هفت فیلم در فرنچایز فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) ساخته شده و هر کدام از فیلم‌های تازه نیز موفق شدند تا بیننده‌های بیشتری را به این مجموعه فیلم جذب کنند. این آثار به خوبی توانستند از فرض داستانی خود بهره بگیرند و داستانی در مقیاس کوچک را با بودجه‌ای اندک برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورند. با اینکه برخی از دنباله‌های این مجموعه توانستند موفقیت بیشتری نیز کسب کنند اما باید گفت که نسخه اصلی این مجموعه همچنان آن سادگی و خوفناک بودن را دارد.

9. فیلم نزول

The Descent Is A Claustrophobic And Cathartic Meditation On Grief

The Descent Is A Claustrophobic And Cathartic Meditation On Grief

فیلم نزول (The Descent) یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک بریتانیایی به شمار می‌رود که در دهه‌های اخیرا روی پرده سینماها اکران شده است. از سوی دیگر، یکی از بهترین فیلم‌های این ژانر با شخصیت اصلی زن نیز محسوب می‌شود. این فیلم داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که سفری در زیر زمین را آغاز می‌کنند تا بتوانند به یکدیگر کمک کنند و مشکلات گذشته خودشان را پشت سر بگذرانند. با این حال، این سفر آن‌ها به مبارزه‌ای برای بقاء تبدیل می‌شود و حالا آن‌ها در حال فرار از موجودات آدم‌خوار زیر زمین هستند. فیلم اصلی در سال 2005 میلادی اکران شد و دنباله آن در سال 2009 به روی پرده آمد اما نتوانست همانند فیلم اصلی عملکرد خوبی داشته باشد.

8. فیلم بیگانه

Alien Kickstarts One Of Cinema’s Greatest Sci-Fi And Horror Hybrids

Alien Kickstarts One Of Cinema’s Greatest Sci-Fi And Horror Hybrids

دهه هفتاد و هشتاد میلادی سرشار از فیلم‌های ترسناک است که دنباله‌ها یا بازسازی‌های مدرنی از آن‌ها ساخته شده‌اند. یکی از همین آثار نیز فیلم بیگانه (Alien) به شمار می‌رود که آغازگر یکی از برجسته‌ترین فرنچایزهای سینما بوده است. در دنباله‌های ساخته شده برای فیلم اصلی «بیگانه» به جای وحشت بیشتر روی اکشن توجه شده اما باید گفت که نسخه اصلی یک اثر ترسناک تمام عیار به شمار می‌رود که به خوبی توانسته بیننده‌ها را به وحشت بیاندازد. این فیلم داستان موجودی بیگانه را روایت می‌کند که به خدمه یک سفینه حمله‌ور می‌شود.

7. فیلم ارواح خبیثه

Poltergeist Remains One Of The Most Frightening And Effective Haunted House Stories

Poltergeist Remains One Of The Most Frightening And Effective Haunted House Stories

«خانه روح‌زده» یکی از زیرژانرهای «وحشت» به شمار می‌رود که بیشتر روی نقش‌آفرینی بازیگران تکیه دارد. فیلم ارواح خبیثه (Poltergeist) یکی از همین آثار به شمار می‌رود که با تمرکز روی طراحی صحنه خلاقانه توانسته بسیار ترسناک و دلهره‌آور به نظر برسد. جلوه‌های عملی ترسناک و خوفناک فیلم «ارواح خبیثه» حتی امروزه نیز باعث به وحشت افتادن بیننده‌ها می‌شوند و یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌ها برای تماشا در خانه و به تنهایی به شمار می‌رود.

6. فیلم حلقه

The Ring Consumes Its Viewer Through Its Oppressive Premise

The Ring Consumes Its Viewer Through Its Oppressive Premise

بحث بسیار زیادی در مورد ساخت نسخه آمریکایی بر اساس فیلم‌های دیگر کشورها وجود دارد اما باید گفت که فیلم حلقه (The Ring) نیز در کنار نسخه اصلی آن یعنی فیلم Ringu محصول ژاپن جالب‌توجه است و این دو فیلم توانستند سبک‌های متفاوتی را به نمایش در بیاورند و نشان بدهند که گاهی اوقات، ساخت بازسازی از یک فیلم چندان ایده بدی نیست. فیلم «حلقه» بسیار ترسناک است و تماشای آن به تنهایی نیز بیشتر بیننده را به وحشت می‌اندازد. موفقیت بسیار زیاد این فیلم نیز سبب شده تا دنباله‌ها و نسخه‌های متعددی از آن در سال‌های بعد ساخته و اکران شود.

5. فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس

The Texas Chain Saw Massacre Locks The Audience Into A Living Nightmare

The Texas Chain Saw Massacre Locks The Audience Into A Living Nightmare

فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس (The Texas Chain Saw Massacre) سال 2022 میلادی به عنوان نهمین فیلم در این مجموعه فیلم اسلشر شناخته می‌شود اما باید گفت که هیچ کدام از این دنباله‌ها نتوانستند آن طور که باید ترس و وحشت فیلم اصلی محصول سال 1974 میلادی را بازآفرینی کنند. این فیلم داستانی برجسته و خارق‌العاده ندارد اما جلوه‌های ناخوشایند و دلهره‌آور فیلم سبب شده تا تماشای این فیلم برای بیننده اوقات ترسناکی را به ارمغان بیاورد.

4. فیلم درون

L'Interiuer Explores A Pregnant Woman’s Fight For Her Life And Her Baby’s Future

L’Interiuer Explores A Pregnant Woman’s Fight For Her Life And Her Baby’s Future

فیلم درون (L’Interiuer) که با عنوان انگلیسی Inside نیز شناخته می‌شود، اثر ترسناکی از کشور فرانسه و محصول سال 2007 میلادی است و یکی از خشن‌ترین و بی‌رحم‌ترین برداشت‌ها از زیرژانر «حمله به خانه» را به نمایش در می‌آورد. در این فیلم، ترس قابل لمسی وجود دارد که به خوبی به بیننده‌ها انتقال داده شده است و داستان زن بارداری را نشان می‌دهد که سعی در زنده ماندن در مقابل یک مهاجم مصمم را دارد که به خانه او حمله کرده است.

3. فیلم خانه شب

The Night House Is An Emotional Masterpiece That’s Anchored Through An Incredible Performance

The Night House Is An Emotional Masterpiece That’s Anchored Through An Incredible Performance

ربکا هال (Rebecca Hall) بازیگری برجسته و سرشناس است که توانسته نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خودش در فیلم خانه شب (The Night House) محصول سال 2020 میلادی ارائه کند. این اثر ابتدا داستان خود را به عنوان مدیتیشنی غم‌انگیز از سوگواری و تنهایی شروع می‌کند که در ادامه موارد فراطبیعی و شومی در آن نفوذ می‌کنند. جلوه‌های خیره‌کننده‎‌ای در اکت پایانی فیلم «خانه شب» به چشم می‌خورد اما باید گفت که داستان دلخراش فیلم است که باعث شده پایان فیلم این چنین اندوهگین و غمناک به نظر برسد.

2. فیلم موروثی

Hereditary Is An Extended Look Into Trauma, Grief, And The Unknown

Hereditary Is An Extended Look Into Trauma, Grief, And The Unknown

آری آستر (Ari Aster) تنها در دو فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده اما با همین تعداد فیلم نیز توانسته خودش را به عنوان بازیگری برجسته و نام آشنا در ژانر وحشت به مخاطبان بشناساند. این دو فیلم او نیز فیلم موروثی (Hereditary) و فیلم میدسامر (Midsommar) هستند. فیلم «موروثی» به خوبی توانسته ترس و وحشت را به بیننده منتقل کند و بسیاری از افراد نیز نمی‌توانند درون ‌مایه تیره و جلوه‌های دردآور آن را تحمل کنند. همین نیز دلیلی کافی است که نباید این اثر را به تنهایی تماشا کرد.

1. فیلم هالووین

Halloween Introduced The World To The Callous Kills Of Michael Myer’s The Shape

Halloween Introduced The World To The Callous Kills Of Michael Myer’s The Shape

فیلم هالووین (Halloween) محصول سال 1978 میلادی ساخته جان کارپنتر (John Carpenter) است که تقریبا 45 سال پیش روی پرده سینماها اکران شده و آغازگر فرنچایزی برجسته و گسترده بوده است و جزو ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود. دنباله‌ها و ریبوت‌های متعددی بر اساس داستان مایکل مایرز ساخته شده‌اند که این شخصیت را به فردی نمادین در دنیای سینما تبدیل کردند و باید اذعان کرد که اولین فیلم این مجموعه در معرفی شخصیت مایکل مایرز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان