راهنمای بازدید از پارک ملی امبر ماونتین

پارک ملی امبر ماونتِین (Amber Mountain National Park) در سال ۱۹۵۸ میلادی تاسیس شده است و در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب دیه‌گو سوارز (Diego Suarez) در انتهای شمالی ماداگاسکار (Madagascar) قرار دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این پارک ملی بپردازیم.

راهنمای بازدید از پارک ملی امبر ماونتین

پارک ملی امبر ماونتِین (Amber Mountain National Park) در سال 1958 میلادی تاسیس شده است و در فاصله 30 کیلومتری از جنوب دیه‌گو سوارز (Diego Suarez) در انتهای شمالی ماداگاسکار (Madagascar) قرار دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این پارک ملی بپردازیم.

پارک ملی «امبر ماونتین» یا «کوه امبر» در بالای کوهستانی آتشفشانی قرار دارد و همین نیز باعث شده تا از لحاظ زیست محیطی نسبت به زمین‌های اطراف خود متمایز باشد. آب‌وهوای معتدل این پارک با میانگین بارندگی 141 اینچ باران در طول سال، آن را به پناهگاهی برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری تبدیل کرده است، آب‌وهوایی که در تضاد کامل با آب‌وهوای نیمه خشک مناطق زیردست قرار دارد.

مساحتی 185 کیلومتر مربعی از جنگل‌های سرسبز که توسط نهرها و رودخانه‌های مختلف به بخش‌های مختلف تقسیم شده‌اند، پارک ملی «امبر ماونتین» را تشکیل می‌دهند. آبشارها و همچنین دریاچه‌های بسیار زیبای واقع شده در دهانه آتشفشان باعث مشهور شدن این پارک ملی شده‌اند. گردشگران در اینجا علاوه بر اینکه از فضایی دلنشین و تماشایی لذت می‌برند، می‌توانند به تماشای گونه‌های مختلفی از پرنده‌های بومی و دیگر حیوانات بپردازند.

در زبان بومی، پارک ملی «امبر ماونتین» به عنوان Montagne d’Ambre National Park شناخته می‌شود و مقصدی منحصربه‌فرد در جزیره ماداگاسکار به شمار می‌رود که علاقه‌مندان به گردش را به ماجراجویی دعوت می‌کند.

جاهای دیدنی پارک ملی امبر ماونتین

اگر به دنبال آن هستید تا یک سافاری پیاده و مستقل در طبیعت داشته باشید، پارک ملی «امبر ماونتین» بهترین مکان برای انجام این کار به شمار می‌رود. با اینکه شما در اینجا پنج حیوان بزرگ آفریقا همچون شیرها یا فیل‌ها را مشاهده نخواهید کرد اما در عوض شاهد گونه‌های مختلفی دیگری از حیوانات همچون انواع گونه‌های لمور، مونگوس، خزندگان و پروانه‌ها خواهید بود.

در مسیرهای بسیار زیاد و زیبای پارک می‌توانید به پیاده‌روی و کوهنوردی بپردازید و به تماشای آبشارهای مختلف، گیاهان متنوع و همچنین دریاچه‌های قرار گرفته در دهانه آتشفشان بنشینید و لذت ببرید. علاقه‌مندان به کوهنوردی نیز می‌توانند در مسیرهای داخل پارک برای چندین روز پیمایش کنند و ماجراجویی مهیجی را پشت سر بگذرانند.

در داخل پارک ملی «امبر ماونتین» دو اردوگاه تعبیه شده که در آنجا می‌توانید چادر خود را برپا کنید و شب را در دل طبیعت بگذرانید. علاوه بر این، می‌توانید در کنار مسیرهای داخل پارک نیز به شکل ساده کمپ بزنید تا تجربه‌ای بکرتر داشته باشید. البته حتما توجه داشته باشید که وسایل مورد نیاز خود همچون کیسه خواب، چادر، کوله پشتی و همچنین آب و غذای کافی به همراه خود بیاورید.

در فاصله سه کیلومتری از درب ورودی پارک ملی «امبر ماونتین» نیز شهر جافرویل (Joffreville) قرار دارد که در آنجا می‌توانید اقامت کنید. این شهر استعماری فرانسوی شامل معماری‌های قدیمی و حس و حالی آرامش‌بخش و ساده است. چندین رستوران نیز در داخل شهر وجود دارند که در آنجا می‌توانید از غذاهای خوشمزه مالاگاسی بخورید و لذت ببرید.

پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی امبر ماونتین

در پارک ملی «امبر ماونتین» سه اکوسیستم متفاوت به چشم می‌خورد که شامل جنگل‌های بارانی کوهستانی، جنگل‌های بارانی در ارتفاع متوسط و جنگل‌های برگ‌ریز و خشک است. همین تفاوت زیست محیطی سبب شده تا این پارک یکی از متنوع‌ترنی مکان‌ها در ماداگاسکار از لحاظ زیست محیطی باشد.

25 گونه پستاندار از جمله مانگوس بومی دم حلقوی، گربه زباد مالاگاسی و هشت گونه مختلف لمور در این پارک ملی ساکن هستند. از جمله گونه‌های لمور اینجا نیز می‌توان به لمور تاج‌دار و لمور قهوه‌ای سندفورد اشاره کرد که همگی آن‌ها در خطر انقراض قرار دارند. این در حالی است که لمور بومی شمال در سال‌های اخیر از همه بیشتر در معرض خطر نابودی قرار گرفته است. با گشت و گذار در میان جنگل‌های متراکم احتمال شانس مشاهده این حیوانات را خواهید داشت.

جدای از پستانداران،‌ بیش از 59 گونه مختلف خزندگان از جمله قورباغه‌ها، مارها، مارمولک‌ها و آفتاب‌پرست‌ها در پارک ملی «امبر ماونتین» زندگی می‌کنند. آفتاب‌پرست برگی این پارک ملی جزو کوچک‌ترین آفتاب‌پرستان در سراسر جهان است. بیش از 75 گونه پرنده که 35 گونه آن‌ها در خطر انقراض قرار دارند، نیز از جمله حیواناتی هستند که در این پارک ملی دیده می‌شوند.

کمپینگ در پارک ملی امبر ماونتین

اگر به دنبال آن هستید تا بیشتر از یک روز در پارک ملی «امبر ماونتین» حضور داشته باشید، بهتر است در یکی از دو اردوگاه موجود در داخل پارک شب را سپری کنید. اردوگاه آنیلوترا (Campement Anilotra) و اردوگاه داندرافیابه (Campement d’Andrafiabe) هر دو از امکانات پایه‌ای برخوردار هستند که شامل سرویس بهداشتی، میز پیکنیک و آب سرد است.

هیچ برقی در این اردوگاه‌ها وجود ندارد و همین کمبود امکانات رفاهی نیز سبب شده تا محیط بسیار زیبا و بکر و در عین حال اجاره آن ارزان باشد. اقامت در طول شب در داخل پارک این فرصت را نیز برای شما فراهم می‌آورد تا برخی از حیوانات شبگرد را مشاهده کنید. البته همه وسایل مورد نیاز خود همچون چوب برای آتش و غذا را قبل از ورود به داخل پارک تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان