معرفی ، نقد و بررسی هاوال اچ ۸ (Haval H۸) به همراه تصاویر و قیمت

مدل هاوال H۸ یکی از بزرگ‌ترین محصولات تولیدی لوکس شرکت گریت وال موتورز در سگمت شاسی بلندهای لوکس است که حرف‌های زیادی برای پیشکش کردن دارد که مدرک آن برای ثابت کردن این ادعا ، ورود رسمی به رالی داکار با همین مدل قدرتمند است

هاوال H8 در راه بازار ایران

عظیم‌خودرو به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این برند هاوال در ایران می باشد.

اولین خودروی چینی که به لحاظ کیفی در ایران با شاسی بلند های لوکس کره ای و ژاپنی رقابت به نظر تنگاتنگی خواهد داشت. البته این نکته قابل ذکر است مردم ایران به قیمت زیر 100 میلیون تومان خودروهای چینی عادت کرده اند و شاید قیمت بالای این خودرو موجب شکستش در بازار ایران شود ولی در هر صورت باید منتظر ماند و شاهد اتفاقات آینده بود.

Haval H8 Main

وضعیت ظاهری هاوال H8

طراحی هاوال H8 دنبال کردن سبکی محافظه کارانه دربرگیرنده کمترین خطوط شکسته در طراحی بدنه و استفاده هرچه بیشتر از قوس‌های نرم و دلپذیر در هماهنگی کامل با شکل کلی بدنه است. نمای جانبی خودرو نشان دهنده یک جعبه بزرگ است که با در نظر گرفتن تناسبات کلی اتاق در جلو کاملاً صاف است و با رسیدن به انتهای اتاق 4806 میلی متری فقط اندکی قوس می‌گیرد تا باعث القای یکرنگی و خستگی در نمای جانبی نشود. نمای رو به رویی هاوال H8 در برگیرنده جلوپنجره بزرگ پوشیده از پره‌های افقی کرومی است که در پهن‌تر نشان دادن عرض 1975 میلی متری آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. کامل کننده این جلوپنجره غول‌پیکر ورودی‌های هوای مخصوص تهویه و خنک کاری سیسیتم ترمز دقیقاً در پایین چراغ‌های دوکی شکل زیبای جلو است که به یک سری سیستم روشنایی در روز LED مجهز است و جلوه مدرنی به نمای جلویی خودرو داده است. نمای انتهایی خودرو برای حفظ سبک کلی طراحی به چراغ‌های دوتکه ساده با گرافیک زیبا و نورپردازی کامل LED ختم می‌شود که با یک خط کرومی و نوشته بزرگ هاوال به یکدیگر مرتبط شده‌اند. بطور خلاصه باید بیان کرد که سادگی و وقار نمای ظاهری هاوال بیننده را به یاد سبک طراحی مرسوم محصولات شاسی بلند فولکس‌واگن می‌اندازد. هاوال H8 در هفت رنگ متنوع به تولید می‌شود که دست مشتری را برای انتخاب رنگ دلخواه بسیار باز می‌گذارد.

Haval H8 Front

Haval H8 Back

کابین هاوال H8

نخستین برداشت و تأثیری که از کابین این خودرو صورت می‌پذیرد نویددهنده و امیدبخش هستند، کابینی که از صندلی‌های چرمی و نیز حجم زیادی از تریم چوبی بهره می‌برد؛ اما بازدیدی نزدیک‌تر، این نکته را بر بیننده آشکار می‌سازد که پوشش‌های چرمی از کیفیت متوسطی برخوردارند و چوب‌ها نیز مصنوعی هستند. پلاستیک‌های استفاده شده در کلید دنده (SWITCHGEAR) نیز قدری ارزان به نظر می‌آیند. طراحی این کابین فاقد آن میزان از پویایی است که در رقبای این خودرو مشاهده می‌شود و روی هم رفته، از طرح ساده‌ای برخوردار است و در عین حال نیز، بهره‌گیری از ادوات آن هم به راحتی صورت می‌پذیرد. در میانه کنسول نیز یک صفحه نمایشگر لمسی به سایز 8 اینچ جای گرفته است.

Haval H8 Inside 1

Haval H8 Inside 2

Haval H8 Inside 3

ایمنی هاوال H8

هاوال H8 پنج ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین و دارای تجهیزاتی از جمله سیستم TPMS، ترمز ABS،EBD، سیستم ESC، سیستم HAC و DAC ، فول ایربگ دو مرحله ایی، بسته شدن اتوماتیک دربها هنگام حرکت کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع  و سیستم پیش کشنده، باز شدن دربها به صورت اتوماتیک در مواقع ضروری، سامانه قطع سوخت در تصادف، کلید هوشمند و ایموبلایزر ، قفل مرکزی  داخل کابین و ریموت کنترل، ایزوفیکس، کمربند سقفی، باک تقویت شده می باشد.

Haval H8 Safety

وضعیت موتور و فنی هاوال H8

نوع موتور GW4C20 TURBO Charge

حجم موتور 2 لیتر

حداکثر توان موتور:  Hp-kw/rpm215-160/5500

حداکثر گشتاور:  N.m/rpm324/2000-4000

تعداد سوپاپ: 16

تعداد سیلندر: 4

استاندارد آلایندگی:  +Euro 5- Euro 5

سیستم تغذیه سوخت:انژکتور با پاشش چند نقطه ای

نوع سوخت: بنزین

گیربکس تیپ ترونیک: 6AT

ظرفیت باک 85 لیتر

ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

محور متحرک: 2WD- 4WD TOD

فاصله طولی محور چرخها: mm 2915

سیستم تعلیق جلو: جناغی دوبل

سیستم تعلیق عقب: NIVOMT- مستقل چند اتصالی

وزن: 2750  کیلوگرم

طول*عرض*ارتفاع: 4806*1975*1794

Haval H8 Engine

 

امکانات رفاهی هاوال H8

از جمله امکانات هاوال H8 می توان، فرمان  هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع ، جاذب ضربه به همراه مولتی فانکشن، فرمان چرمی، مانیتور لمسی مولتی مدیا7 اینچی با ورودی AUX,USB,Ipod, بلوتوث با قابلیت پخش MP5، دوربین دینامیکی عقب، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو، رادار جانبی، آینه های جانبی تاشو برقی همرنگ بدنه  به همراه چراغ راهنما ،گرمکن ضد بخار، چراغ پیشواز راننده، صندلی  عقب  تاشو، صندلی راننده قابل تنظیم8حالته ، صندلی شاگرد 4 حالته برقی به همراه گودی کمر، کارکیت موبایل، چراغهای جلو مجهز به سیستم مشایعت و سیستم شستشو، کروز کنترل، چراغ های جلو مجهز به سنسور نور محیط  و DAY LIGHT با تنظیم ارتفاع به همراه مه شکن جلو ، عقب، آینه داخل الکتروکرومیک ،سنسور باران ، چراغ مطالعه، کیلس و استارتر، رادار پارک جلو و عقب، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی دوگانه با فیلتر تصفیه هوا، کنسول مرکزی و سرنشینان عقب، برف پاکن عقب، صفحه پوشش محافظ بار عقب، سیستم صوتی دالبی سوراند  7 کانال، آنتن کوسه ای، ریل حمل بار بر روی سقف، سان روف برقی دو حالته ،صندلی ها چرمی / پارچه ای، فلاپ عقب، دما سنج، زه استیل دور شیشه ها، تنظیم ارتفاع خودرو ALS، پوشش رنگ بدنه مقاوم آن نام برد.

 

نقاط قوت هاوال H8

فضای جادار داخل، حجم فراوانی از تجهیزات

نقاط ضعف هاوال H8

کیفیت ساخت پرسش‌برانگیز (در اینجا منظور در قیاس با استانداردهای بین‌المللی و خودروهای همچون تویوتا، هیوندای و… است)، بازار دست‌دوم نامعلوم، دینامیک ضعیف (رانندگی)

 

قیمت هاوال H8

160 میلیون تومان (قیمت اصلی هاوال H8 معادل 196 میلیون تومان می‌باشد که با 22 درصد تخفیف از طرف نمایندگی، به این مبلغ فروخته می‌شود)

ویدیو نگاهی سریع به هاوال H8



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان