شرایط خرید خودرو از بورس کالا

اولین قدم برای خرید خودرو از بورس کالا چیست؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۸/۹ ۱۸:۲۰ ۳۹۱۲۸۴۱

 برای ورود به بازار سرمایه دلایل مختلفی وجود دارد که در هر حال اولین قدم ثبت نام در سامانه سجام است. ما سعی داریم تا در این مطلب شما را با شرایط خرید خودرو در بورس بیشتر آشنا کنیم.

شرایط خرید خودرو از بورس کالا

در چند ماه اخیر خبرهای خوشی برای خریداران خودرو به گوش رسید و آن هم امکان خرید خودرو از بورس بود. کاملا بدیهی است که در این روش باید اطلاعات کاملی از بورس داشته باشید. با عرضه شدن برخی از خودروهای پرطرفدار در بازار سرمایه، کمی از تنش‌های موجود در بازار کاسته شد. اگر حساب کاربری در بورس ندارید، باید برای ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت اقدامات لازم را انجام دهید. انجام این کارها ضروری است و می‌توانید اولین گام را به کمک اپلیکیشن تاپ در خانه و با تلفن همراه خود بردارید، اپلیکیشنی که با خدمات کاملی هم‌چون سامانه چک صیاد مراتب مراجعات حضوری به دفاتر مربوطه را کاهش می‌دهد.

احراز هویت

ثبت نام در سامانه سجام

اولین مرحله برای ورود به بازار سرمایه و خرید خودرو در این بازار ثبت نام در سجام است. در گذشته برای این کار هر فرد باید زمان طولانی در صف می‌ماند، اما این روزها به کمک سوپراپلیکیشن تاپ ثبت نام و احراز هویت به راحتی آب خوردن قابل انجام است. دیگر نیازی نیست که شما برای ورود به بورس به صورت حضوری به مراجع مربوطه مراجعه کنید؛ چرا که در هر زمان و مکانی این کار را با تاپ می‌توانید عملی کنید.

با وارد کردن کدملی و شماره موبایلی که به نام خودتان فعال است، فرم ثبت نام برای شما ارسال می‌شود که هزینه آن تنها 10 هزار تومان است. با پر کردن فرم و تایید نهایی آن کار ثبت نام تمام می‌شود.

احراز هویت

در گام بعدی باید شما احراز هویتtop.ir/sejam  شوید که خوشبختانه این کار نیز به صورت غیرحضوری می‌تواند انجام شود. در این مرحله شما ابتدا شماره موبایل را وارد می‌کنید و یک کد تایید می‌گیرید. پس از آن باید کد ملی خود را وارد کنید. اگر کد ملی شما نیز تایید شود باید یک عکس تمام چهره، شفاف و بدون ماسک برای سامانه آپلود کنید.

توجه داشته باشید که آپلود نمونه امضا نیز لازم است و یکی از مراحل احراز هویت است. در آخرین مرحله ویدئوی احراز هویت سجام را طبق دستورات ضبط و ارسال می‌کنید. تمام این کارها را در اپلیکیشن تاپ و در خانه می‌توانید انجام دهید.

افتتاح حساب وکالتی

یکی از الزامات شرکت در خرید خودرو در بورس، افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های سپه، ملت، ملی، صادرات، تجارت یا کشاورزی است. این حساب، همان حسابی است که شما باید پیش‌پرداخت خرید ماشین را به آن واریز کنید، به طوری که کارگزاری مربوطه امکان دسترسی و برداشت آن را دارد.

برای افتتاح چنین حسابی باید معرفی‌نامه خود را از کارگزاری بگیرید و به یکی از شعب بانک‌های نام‌برده مراجعه کنید.

کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا

برخی از افراد گمان می‌کنند که کد بورسی برای شرکت در رقابت خرید خودرو در بورس کافی است، در حالی که لازم و ضروری است که کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا را نیز دریافت کنید. این کار باید پس از ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت انجام شود. کارگزاری‌های مختلف روش‌های گوناگونی برای ارائه این نوع کد معاملاتی ارائه می‌دهند که شما نیز می‌توانید به روش‌های دلخواه این کار را انجام دهید.

نکات خرید خودرو از بورس کالا

در این مجال می‌خواهیم به نکات مهمی در مورد این شیوه خرید خودرو اشاره کنیم تا با نگرش وسیعی به سراغ این کار بروید. اولین توصیه ما این است که حتما ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت را انجام دهید، چرا که شاید در روزهای آتی اتفاقات جالبی رخ دهد و شما بلافاصله از فرصت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هر فرد باید مبلغ پایه اعلام شده برای خرید خودرو در بورس را در حساب وکالتی واریز کند. این مبلغ تا اعلام نتایج مسدود می‌شود. اگر شما سفارش خود را ارسال کردید، به‌منزله برنده شدن شما نیست و تنها در اعلام نتایج این مسئله معلوم می‌شود.

متقاضیان قیمت‌های پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند. افرادی که قصد انصراف داشته باشند، باید 5 درصد از ارزش کل معامله را به عنوان فسخ قرارداد و نیم درصد به عنوان کارمزد پرداخت نمایند. پس از انتخاب و برنده شدن افراد تنها 3 روز کاری برای پرداخت مابقی هزینه فرصت خواهند داشت. تاخیر در پرداخت در هرروز جریمه دارد و اگر فردی تا 6 روز کاری این مبلغ را واریز نکند، 5.5 درصد از ارزش کل معامله از او کسر می‌شود و معامله فسخ می‌شود.

تاپ؛ مجموعه‌ای کامل

تاپ؛ مجموعه‌ای کامل

در دنیای امروز تلفن همراه یک وسیله بسیار کاربردی است که اگر از ما بگیرند، بسیاری از کارهایمان ناقص می‌مانند. شما برای انجام کارهایی نظیر کارت به کارت، پرداخت خلافی، ثبت چک صیادی، خرید بلیط، رزرو تور و ... چندین برنامه در گوشی خود دارید. شما می‌توانید با پاک کردن اکثر آن‌ها و نصب سوپراپلیکیشن تاپ بیش از 70 سرویس کاربردی را در گوشی خود داشته باشید.

تاپ قدرت خود را از بانک پارسیان گرفته و زیر نظر بانک مرکزی و تحت نظارت پلیس فتا فعالیت می‌کند. شما نیز با نصب این برنامه می‌توانید در سامانه صیاد ثبت نام کنید و از دیگر سرویس‌ها بهره‌مند شوید.

جمع بندی

خرید و فروش خودرو در ایران یکی از مسائل پرالتهاب است که هرروز یک تصمیم در مورد آن اتخاذ می‌شود. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر فروش خودروهای خاص در بورس کالا پخش شد که واکنش‌های زیادی داشت. اگر شما نیز برای این نوع خرید می‌خواهید اقدام کنید، می‌توانید اولین گام را به کمک برنامه تاپ بردارید و در سامانه سجام ثبت نام کنید. در این مطلب در مورد نکات خرید خودرو در بورس کالا ارائه شد تا شما با اطلاعات کامل برای خرید اقدام کنید. با سوپراپلیکیشن تاپ می‌توانید از خدماتی همچون ثبت نام در سجام، احراز هویت، ثبت چک صیادی، کارت به کارت، پرداخت خلافی و ... بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان