دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

به سبب بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان، محیط گلخانه دارای دمای مناسب و مورد نیاز گیاهان می گردد تا به خوبی رشد نمایند.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

منظور از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان چیست؟

یکی از مهم ترین ساخت و سازها در راستای رسیدگی به گیاهان و پرورش صحیح آن ها نیز، دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان می باشد.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان همانطور که از نامش مشخص است دستگاهی است که رطوبت مورد نیاز گیاهان را تامین می کند. لذا این دستگاه کاربرد بسیار فراوانی در گلخانه ها چه گلخانه های کوچک چه بزرگ دارد و با تبدیل آب به ذرات قطره ای ریز که به نوعی پودری شکل هستند فضای گلخانه را نیز مرطوب نگه می دارد تا گیاهان به سبب گرمای موجود در گلخانه نیز دچار کاهش اکسیژن و نیز پژمردگی و از دست دادن طراوت خویش نگردند.

به سبب بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان، محیط گلخانه دارای دمای مناسب و مورد نیاز گیاهان می گردد تا به خوبی رشد نمایند، به طور کل بستر مورد نیاز جهت گل دهی و رشد و پرورش گیاهان با تامین دمای مناسب در محیط گلخانه به سبب دستگاه بخار ساز و رطوبت ساز صنعتی نیز فراهم می گردد.

مزایای بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان دارای مزایای بسیاری است که سبب گشته محبوبیت این دستگاه بسیار افزایش یافته و افراد زیادی جویای تهیه این دستگاه باشند..لذا بدین سبب در ادامه به برخی از مزایای این دستگاه اشاره می نماییم:

  • دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان تاثیر بسیار زیادی بر رشد و پرورش گیاهان دارد.
  • به سبب تامین دمای مورد نظر میزان نیاز آبدهی گیاهان کاهش می یابد.
  • این دستگاه با ایجاد دمای مطلوب نیز ذرات معلق و گرد و خاک و هر آنچه برای سلامت و رشد گیاه مضر است از بین می برد.
  • به سبب حفظ طراوت و شادابی گیاهان از پژمردگی آن ها جلوگیری می نماید.
  • با بهره گیری از این دستگاه می توان به خوبی محیط را ضد عفونی نمود.
  • دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان میزان رطوبت مناسبی را فراهم می آورد.
  • سلامتی گیاهان به دلیل دمای مطلوب محیط حفظ می گردد.
  • و..

به همین سبب استفاده از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان بسیار پر کاربرد می باشد، لذا این دستگاه سبب می گردد افراد از بابت دمای مطلوب محیط خاطر جمع بوده و نگران پژمردگی گیاهان نیز نباشند.

رطوبت ساز صنعتی ایران سان لایت

کاربردهای دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

تا به اینجا از مزایای دستگاه بخار ساز و رطوبت ساز برای گیاهان صحبت شد..حال نیاز است با برخی از کاربردهای مفید و موثر این دستگاه آشنا گردید..

  • امکان پرورش دادن گیاهان زینتی
  • امکان پرورش دادن گیاهان خوراکی
  • امکان پرورش دادن درخت های گلخانه ای یا درختچه و..

فراهم بودن امکان پرورش گیاه زینتی

از آنجا که برای رشد و پرورش گیاهان زینتی بسیار مهم است که هوا خنک باشد بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان به خوبی می تواند رطوبت مورد نیاز برای گیاهان را در محیط فرا آورد. زیرا بهتر است یادآور شویم در صورتی که گیاهان زینتی در آب و هوای خشک قرار گیرند در سریع ترین زمان ممکن دچار پژمردگی می شوند.

فراهم بودن امکان پرورش گیاهان خوراکی

پرورش گیاهان خوراکی در گلخانه ها نیاز دائم و مستمر به هوای مرطوب و خنک دارند چرا که در صورت وجود آب و هوای خشک گیاهان خوراکی آسیب می بینند..

به همین سبب نیاز است که جهت پرورش محصولات یا گیاهان خوراکی نیز محیط از هوایی مرطوب برخوردار باشد بنابراین بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان به خوبی می تواند سبب حفظ رطوبت محیط شده و گیاهان خوراکی بدین سبب به خوبی پرورش یابند.

فراهم بودن امکان پرورش درخت و درختچه

از آنجایی که اغلب در گلخانه ها درختچه ها و درخت های متعددی پرورش می یابند نیاز است که برای افزایش میزان رشد و گل دهی درخت ها نیز محیط سرشار از هوایی خنک و مرطوب باشد بنابراین دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان به خوبی می تواند بر رشد درختچه ها و درخت ها نیز نقش موثری داشته باشد.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

علل اهمیت بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

تا به اینجا به مزایا و کاربرهای این دستگاه اشاره شد..حال، نیاز است به علت مهم بودن استفاده از این دستگاه را بیان داریم.

گل ها و گیاهان نیاز بسیاری به بهره مندی از رطوبت و هوای خنک دارند و نیز در صورتی که این رطوبت در محیط تامین نگردد گیاهان به اجبار روزنه هایی که بر روی سطح شان قرار دارد را می بندند تا آب میان بافتی خود را از دست ندهند..

زیرا در صورتی که گیاهان برای تامین رطوبت در هوا مجبور به بستن روزنه های سطحی خود شوند به مرور در صورت کاهش و از دست دادن آب میان بافتی خود نیز در طی مدت زمانی سریع دچار از دست دادن طراوت و پژمردگی می شوند.

بنابراین با وجود دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان می توان به راحتی هوای محیطی که گیاهان در آن قرار دارند را مرطوب ساخت و سبب گردید که گیاهان به خوبی در هوایی خنک و مرطوب رشد کرده و فرایند گل دهی نیز به خوبی طی گردد.

این نیز سبب می گردد به اهمیت استفاده از این دستگاه تاکید گردد زیرا اصلی ترین و حیاتی ترین مرحله رشد گیاهان نیز فراهم بودن اکسیژن و هوای مرطوب مورد نیاز می باشد.

اگر تمامی نیاز های گیاهان اعم از نور، آب کافی و..به خوبی و مستمر انجام گیرند ولیکن گیاهان در محیطی که هوای خشکی دارد قرار گیرند به مرور و سریع ترین حالت دچار پژمردگی می شوند.

مشکلات ناشی از عدم بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

اشاره نمودیم در صورتی که هوای مورد نیاز گیاهان تامین نگردد و همزمان از این دستگاه هم برای حفظ رطوبت گیاهان استفاده نگردد مشکلاتی ممکن است رخ دهد که لازم دانستیم به برخی از آن ها اشاره نماییم:

  • در صورت عدم بهره مندی گیاهان از رطوبت کافی، برگ های گیاهان دچار ریزش می گردد.
  • برگ های گیاهان به سبب خشک بودن هوا و عدم بهره مندی کافی از رطوبت دچار سوختگی می شوند.
  • رنگ برگ ها تغییر می نماید.
  • مهم ترین تاثیر عدم استفاده از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان، پژمرده شدن آن ها می باشد.
  • گیاهان دیگر به سبب عدم وجود هوای مرطوب در محیط نیز نمی توانند فرایند گل دهی را طی کنند.
  • برخلاف زمانی که از این دستگاه استفاده می شد و گیاه رشد می کرد، به سبب عدم بهره گیری از این دستگاه و مرطوب نبودن هوای محیط نیز گیاه دیگر به مانند قبل رشد نمی کند.
  • و نیز ممکن است گیاه به سبب عدم وجود رطوبت در هوا نیز دچار کم آبی شده و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکند و بدین سبب از بین رود.
  • و..

در می یابیم بسیار مهم است که میزان رطوبت کافی توسط دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان تامین گردد تا گیاهان دچار این مشکلات نشده و بتوانند به خوبی و در طی زمان رشد کنند.

نکته ای بر استفاده از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان

همانطور که رطوبت نا کافی می تواند سبب آسیب رسی به گیاهان شود باید توجه داشت رطوبت بیش از حد هم می تواند برای گیاهان مشکل آفرین باشد..

بسیار مهم است که از کمک های تخصصی متخصصین امر جهت استفاده از این دستگاه برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان بهره گرفت تا بتوان در طی زمان به خوبی و به اندازه میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان را با بهره گیری از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان تامین نمود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر