اگر به این دلیل ازدواج کرده‌اید احتمال طلاق شما بیشتر است

زوج‌هایی که به دلیل فشار خانواده ازدواج می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر از آنهایی که به خاطر عشق ازدواج می‌کنند در معرض طلاق هستند.

اگر به این دلیل ازدواج کرده‌اید احتمال طلاق شما بیشتر است
 محققان دریافتند کسانی که به دلیل فشار خانواده احساس می‌کنند مجبور به ازدواج هستند به طور قابل توجهی با احتمال طلاق بالاتری مواجه هستند. این مطالعه که بر اساس پرسش از مخاطبان انجام شد نشان داد: «دلایل ازدواج افراد تاثیر نامطلوب قابل توجهی بر با هم ماندن آنها دارد.»

این مطالعه روی 2000 بزرگسال متاهل و همچنین بر روی گروهی از 905 زوج که در عصر آشنایی آنلاین ازدواج کردند، تمرکز داشت و دوازده دلیل برای ازدواج را به پرسش گذاشت. محققان دریافتند کسانی که می‌گویند «احساس می‌کنند به دلیل فشار خانواده باید ازدواج کنند»، به‌طور قابل‌ توجهی بیشتر از زوج‌هایی که این دلایل را نداشتند احتمال داشت که از هم جدا شوند.

همچنین کسانی که معتقد بودند ازدواج آنها «به نوعی اتفاق افتاده» با احتمال 29 درصد بیشتر از سایرین در معرض طلاق هستند. در این نظرسنجی جنسیت، سن ازدواج، شغل، محل ملاقات زوجین، اینکه آیا آنها نوعی آمادگی ازدواج پیدا کرده‌اند یا یک ازدواج رسمی داشته‌اند، هزینه عروسی‌شان چقدر بوده، تعداد مهمان‌هایی که داشته‌اند، و اینکه آیا یکی از آنها درآمد و تحصیلات بهتری نسبت به دیگری دارد، لحاظ شد.

بیشتربخوانید:

مراحل حقوقی اثبات ضرب‌وجرح همسر

در مقابل، آنهایی که بیشتر در مورد ازدواجشان مصمم بودند و قصد داشتند «برای اینکه زندگی مشترکمان را بسازیم» ازدواج کنند، احتمال بیشتری داشت که با هم بمانند و جدا نشوند. هری بنسون، مدیر تحقیقات بنیاد ازدواج، گفت: «آنچه این تحقیق به طور قطع نشان می‌دهد این است که دلایل ازدواج افراد تأثیر قابل توجهی بر با هم ماندن آنها دارد. این ممکن است بدیهی به نظر برسد اما هیچ‌وقت اندازه گیری نشده بود.»

وی افزود: «برای عشق و آینده مشترکتان ازدواج کنید نه به خاطر اینکه از شما انتظار می‌رود که متاهل باشید یا به خاطر فشار خانواده.». این پ‍ژوهش یک دستاورد غافلگیرکننده هم داشت و نشان داد که تقریبا یک نفر از هر سه فرد جوان ( سی ساله) معتقد است که رابطه  خارج از ازدواج اشتباه است.

سر پل کولریج، بنیانگذار بنیاد ازدواج بریتانیا نیز تایید کرد که «هرچه زوجی جدی‌تر و مصمم‌تر تصمیم به ازدواج بگیرند، احتمال اینکه در دادگاه‌های طلاق دیده شوند کمتر می‌شود. اگر با ابهام وارد ازدواج شوید، آن پیوند روانی که تعهد نامیده می‌شود تضعیف می‌شود.»

 بیشتربخوانید:

همسرآزاری عاطفی

قابلیت های زنان در رفتار با همسر

کارهای ممنوعه بعد از دعواهای زناشویی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان