طراحی ظاهری
جگوار چندی پیش با معرفی شاسیبلند جذاب خود یعنی جگوار F-Pace، گام بزرگی را در جهت موفقیت در این حوزه برداشت و حالا ارائه مدلی کوپه از این شرکت که بهطور ویژه برروی طراحی یک شاسیبلند زیبا متمرکز شده، این موفقیت را دوچندان خواهد کرد. با وجود اینکه در هنگام تست ظاهر خودرو کاملا پوشانده شده بود ولی پرواضح است که در این خودرو سبک ظاهری جدید و دینامیک رانندگی به مواردی همچون عملیاتی بودن و تطبیق پذیری آن میچربد.
طراحی سقف خودرو و ایجاد شیبی که تا شیشه عقب ادامه دارد خبر از فضای بار کمتر در قسمت انتهایی خودرو میدهد. در بخش جلویی استفاده از همان سبک معروف و آشنای رنجروور را شاهد هستیم با این تفاوت که پایین کاپوت جلو، نسخه بهروز شدهتری از چراغهای جلو و جلوپنجره مشبک به کار برده شده است. طراحی داخلی درمقایسه با مدل فعلی رنجروور و نسخه اسپرت آن تغییر زیادی نکرده و فقط سیستم لمسی InControl با دکمههای کنترلی مرتبط با آن ارتقاء یافتهاند.
موتور و فنی
به گزارش خبرنگار حاضر در محل تست این خودروی جدید، یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی در نمونه اولیه مورد استفاده قرار گرفته بود که پیشبینی میشود مدل چهار و شش سیلندر دیزلی درکنار نوع هیبریدی آن هم عرضه شود. احتمال دیگر تولید نسخه اسپرت SVR از این مدل و مجهز شدن آن به یک پیشرانه حجیم 5 لیتری 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژر است.
اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی بین این مدل جدید با F-Pace داشته باشیم باید به جز موارد ظاهری به لذت رانندگی اشاره کنیم بهطوریکه رنجروور با ایجاد یک مرکز ثقل پایینتر برروی فرمانپذیری بهتر تمرکز کرده و با طراحی خاص فنربندی خودرو و سیستم تعادلی، به چابکتر شدن آن افزوده است. همینطور قابلیت آفرود بینظیر این خودرو برگ برندهای دیگر برای آن محسوب میشود که از نسلهای قبلی به ارث رسیده مثل استفاده از سیستم تعلیق بادی پیشرفته قابل تنظیم که امکان رانندگی در هر سطحی را فراهم میکند. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده اما باتوجه به قیمت رقبای دیگر و همینطور مدل فعلی، مبلغی در حدود 65 هزار پوند برای آن پیش بینی میشود.