۵ علت برای خرید دنا

چند سالی بیشتر از تیزرهای خوش رنگ و لعاب ایران خودرو نمی‌گذرد که در آن خبر از یک خودرو ملی جدید داده شد

1-  طراحی ظاهری قابل قبول

ما همیشه به این نکته اشاره کرده‌ایم که در ارتباط با طراحی ظاهری خودروها سلیقه‌ها متفاوت است و شاید خودرویی که برای یک نفر زیبا به‌نظر می‌رسد برای فرد دیگری زشت و غیرقابل قبول باشد. ما در این پست راجع به خودروی کمپانی پورشه یا بنز صحبت نمی‌کنیم، راجع به شرکتی بحث می‌کنیم که پیش از این سمند تولید می‌کرده و بیشتر فعالیت خود راصرف مونتاژ خودروهای خارجی کرده است. دنا از شکل و شمایل خوبی برخوردار است و می‌توان گفت به عنوان یک خودرویی با پلتفرم سمند بسیار بهتر از قبل طراحی شده مخصوصا قسمت چراغ‌های جلو و خطوط تیز بدنه که یکنواختی را از چهره این محصول دور می‌کنند. قسمت عقب دنا نیز با یک طرح ساده و چراغ‌های LED قابل قبول طراحی شده است که سادگی آن دلنشین است. طراحان ایران‌خودرو سعی کرده‌اند که با عضلانی طراحی کردن بخش‌های جلویی خودرو یک چهره اسپرت و خشن را به این خودرو ببخشند که باید گفت موفق بوده‌اند. جلوپنجره این خودرو شباهت زیادی به میتسوبیشی لنسر دارد که با فرم کلی هماهنگ است.

DenaOverView

2-  هندلینک و فرمان‌پذیری خوب

نکته‌ای که در دنا به‌خوبی نمایان است قابلیت هندلینگ بسیارعالی این خودرو است و باید بگوییم کار مهندسان ایران‌خودرو در این بخش عالی بوده چرا که بر روی این بخش به‌نظر می‌رسد بسیار تمرکز کرده‌اند و زمانی که شما با این خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم حاضر می‌شوید دیگر استرس عدم کنترل خودرو وجود ندارد. همچنین کیفیت سواری دنا بسیار خوب است و به‌خوبی می‌تواند با برلیانس H330 و جک j5 رقابت کند. نباید فراموش کنیم که این سطح از کیفیت فنی برای وضع آشفته تولیدات داخلی بسیار خوب محسوب می شود و واقعا قابلیت تعریف و تمجید را نیز دارد.

DenaHandeling

3- طراحی داخلی

ما به این بخش ماجرا که بخش داشبورد دنا شبیه به سوناتا و یا حتی هایما S7 هست یا خیر کاری نداریم، ولی باید بپذیریم انصافا خوب طراحی شده و اگر بخواهیم با سمند مقایسه کنیم بسیار رشد خوبی داشته است. شما به بخش‌های کنترل کننده روی داشبورد به راحتی دسترسی دارید و تریم چوبی رنگ به‌کار رفته در داشبورد شکل خوبی به کابین بخشیده است و در بخش عقب نیز درست در قسمت انتهایی کنسول دریچه هوا تعبیه شده که مشکل گردش هوا در قسمت عقب خودرو وجود نداشته باشد.

DenaInDesign

4- تجهیزات رفاهی مناسب

دنا با امکانات خوبی عرضه شده است، و پیشرفت چشمگیری نسبت به سایر محصولات هم کلاس ایران‌خودرو دارد، چرا که در خودروهایی مانند سمند و پارس جای تعبیه شده برای لیوان آپشن محسوب می‌شد ولی در این خودرو تجهیزات رفاهی خوبی وجود دارد که بعضی از آنها در خودروهای هم قیمت چینی هم وجود ندارد. برخی از این تجهیزات عبارتند از:

 

مجهز به سامانه کروز کنترل

رادیوپخش با مانیتور تصویری بزرگ و قابلیت پخش فایلهای صوتی و تصویری

دارای قابلیت استفاده از سیستم ناوبری (رهیاب)

غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل سیستم صوتی، هندزفی موبایل و کروز کنترل

آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک

سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل(

جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی

مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک

سامانه کمک پارک عقب

قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق

برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس

کیفیت متریال داخلی دنا نزدیک به محصولات چینی است پس در این بخش نه ضعیف است و نه قوی، نمره متوسطی دریافت می‌کند.

DenaBack

5- ایمنی قابل قبول 

دنا از لحاظ ایمنی یک سر و گردن بالاتر از خودروهای داخلی است و همچنین نسبت به خودرویی مانند برلیانس H330 بسیار برتر است و قابلیت رقابت با جک j5 را نیز دارد. اکثر خودروهای هم کلاس موجود با 2 کیسه هوا عرضه شده‌اند و دنا نیز 2 کیسه هوا دارد. ولی در قسمت ترمز این خودرو بسیار قوی است و از ترمزهای قابل اعتمادی تشکیل شده است. همچنین سیستم عیب یابی دنا بسیار کارآمد است.

دنا به عنوان یک خودروی داخلی کیفیت قابل قبولی دارد و البته نقاط ضعفی هم دارد که آنها را بررسی خواهیم کرد. حمایت از تولیدات داخلی بخش مهمی است اما هدف ما حمایت از مصرف کنندگان است به همین دلیل نقاط قوت و ضعف همه محصولات را بررسی خواهیم کرد.

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر