بهترین زمان سفر به وین

وین (Vienna) به عنوان پایتخت اتریش شناخته می‌شود و هر کدام از فصل‌های آن نیز جذابیت‌های خاص خودشان را دارند که بازدید از این کشور در تمام سال را دلنشین و تماشایی می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به وین بپردازیم.

بهترین زمان سفر به وین

وین (Vienna) به عنوان پایتخت اتریش شناخته می‌شود و هر کدام از فصل‌های آن نیز جذابیت‌های خاص خودشان را دارند که بازدید از این کشور در تمام سال را دلنشین و تماشایی می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به وین بپردازیم.

با اینکه در چهار فصل سال می‌تواند از شهر وین دیدن کرد اما باید گفت که بهترین زمان برای سفر به اینجا احتمالا میانه تابستان تا اوایل پاییز یا در تعطیلات زمستانی است. در طول تابستان و اوایل پاییز، دمای هوا همچنان گرم و ملایم است، روزها طولانی هستند و فعالیت‌ها و تفریحات فضای باز همچون شام خوردن در محیط باز، گشت و گذار در تاکستان‌های اطراف شهر و همچنین سفرهای یک روزه برون شهری می‌توانند اقامتی لذت‌بخش را در وین برای شما رقم بزنند.

به هنگام تعطیلات زمستانی نیز چراغ‌های کریسمسی بسیار زیبا و تزیینات زمستانی بسیار دلنشینی به چشم می‌خورند و در گوشه و کنار شهر نیز جشن‌های متعددی برپا می‌شوند که می‌توانند سفر به وین را برای هر بازدیدکننده‌ای خاطره‌انگیز کنند. البته باید توجه داشت که در این موقع از سال، هوا سرد است.

اگر برای اولین بار به شهر وین سفر می‌کنید، باید تابستان یا میانه زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید چراکه با توجه به موارد ذکر شده در بالا، می‌توانید تجربه‌ای دلنشین را بدست بیاورید. با این حال، با توجه به بودجه مد نظر خود و همچنین علایق، شلوغی جمعیت و دیگر فاکتورها، می‌توانید زمان دیگری از سال را نیز برای سفر خود در نظر بگیرید.

در هر صورت، می‌توان گفت که سفر به پایتخت اتریش در هر فصل از سال، مزیت‌ها و معایب خودش را دارد که می‌تواند سفر شما را به تجربه‌ای ماندگار تبدیل کند یا اینکه با خاطراتی بد شما را بدرقه کند.

رویدادها و فستیوال‌های محبوب وین

در فصل تعطیلات زمستانی در شهر وین مجموعه زیادی از رویدادهای مهیج برگزار می‌شوند که جمعیت بسیار زیادی از گردشگران را به خودشان جلب می‌کنند. از میانه ماه نوامبر، بازارهای کریسمسی در نقاط مختلف شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و انواع وسائل همچون اسباب بازی، تزئینات و … را به فروش می‌رسانند.

در همین موقع از سال، اسکیت‌سواری روی یخ می‌تواند فعالیت بسیار خوب و سرگرم‌کننده‌ای برای بازدیدکننده‌ها با هر سنی باشد و اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند. کنسرت‌های سال نوی میلادی در شهر وین نیز در سراسر جهان شهرت دارند و ارکستر فیلارمونیک (Philharmonic) در آغاز سال نو، موزیک و رقص‌های زیبایی را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

فصل بهار نیز زمان بسیار خوبی برای چشیدن محصولات سنتی تولید شده شهر وین محسوب می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مارچوبه سفید اشاره کرد. جشنواره سه روزه غذا و نوشیدنی جنیوس (Genuss Festival) در استادتپارک و جشنواره شراب وین (Vienna Wine Fest) از جمله فستیوال‌های بهاری برگزار شده در پایتخت اتریش محسوب می‌شوند.

در فصل تابستان نیز جشنواره‌هایی همچون فستیوال آبجو وین (Vienna Beer Festival)، فستیوال موسیقی جاز وین (Vienna Jazz Festival) و تعداد فستیوال و نمایشگاه دیگر در فضای باز برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها می‌تواند اوقات بسیار دلنشینی را برای شما رقم بزند. پاییز نیز به عنوان فصل برداشت در وین شناخته می‌شود و جشنواره‌های مختلفی در این زمان دایر می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان فستیوال برداشت وین (Vienna Harvest Festival) و فستیوال Wiener Wiesn Fest را نام برد.

آب‌وهوای وین

وین آب‌وهوایی اقیانوسی دارد که شامل تابستان‌های گرم یا سوزان و زمستان‌های سرد با سطح متوسطی از بارش برف و باران است. در طول سال، روزهای بسیاری در شهر وین آفتابی هستند و می‌توان گفت که در طول سال، بیش از 1900 ساعت نور آفتاب را می‌توان در اینجا احساس کرد. بهترین زمان برای بازدید از وین از لحاظ آب‌وهوایی، ما آوریل تا اوایل ماه اکتبر است.

اواخر بهار و اوایل تابستان نیز بارش فراوانی در شهر وین مشاهده می‌شود. گرم‌ترین ماه سال نیز ژوئیه و سردترین ماه، ژانویه است. ژوئن نیز به عنوان مرطوب‌ترین ماه سال شناخته می‌شود. در طول فصل زمستان و سال‌هایی که بارش برف زیاد است، افراد علاقه‌مندان به اسکی‌سواری و اسنوبورد بسیار زیادی به دامنه‌های اطراف شهر وین هجوم می‌برند.

اوج فصل گردشگری در وین

اوج فصل گردشگری در شهر وین به دو دوره جداگانه تقسیم می‌شود. اواخر ماه مه تا اوایل سپتامبر و همچنین ماه دسامبر تا ژانویه به عنوان دو نقطه اوج فصل گردشگری در پایتخت اتریش شناخته می‌شوند. در فصل تعطیلات زمستانی، هزاران گردشگر به سمت بازارهای کریسمسی و کنسرت‎‌های سال نوی میلادی در این شهر هجوم می‌برند. پروازها در فصل زمستان و ماه‌های میانه زمستان بسیار گران هستند و این در حالی است که می‌توانید پروازها و هتل‌های مقرون به صرفه‌تری در خارج از اوج فصل گردشگری پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به شهر وین کدام است؟

در تمام طول سال می‌توان به شهر وین سفر و از جاذبه‌های مختلف آن دیدن کرد. تابستان به دلیل داشتن آب‌وهوای گرم معمولا بهترین زمان برای سفر است اما باید گفت که فستیوال‌های کریسمسی در میانه زمستان نیز توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب می‌کنند. اگر به دنبال سفری ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه هستید، بهتر است پاییز یا بهار را برای سفر خود انتخاب کنید.

اوج فصل گردشگری در وین چه زمانی است؟

اوج فصل گردشگری در شهر وین به هنگام تعطیلات تابستانی مدارس و تعطیلات کریسمس است. در این موقع از سال، پروازها و هتل‌ها به سرعت پر می‌شوند و هزینه‌های آن‌ها نیز به مراتب گران‌تر است.

پر باران‌ترین ماه در وین کدام است؟

بیشترین میزان بارش باران در طول فصل تابستان رخ می‌دهد و بارانی‌ترین ماه‌های سال را می‌توان ژوئن و ژوئیه دانست. میزان بارش در فصل زمستان کمتر است اما احتمال بارش برف در اواخر ماه نوامبر و اوایل مارس وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان