نقد و معرفی نیسان جوک ۲۰۱۶ توربو ( Nissan Juke ۲۰۱۶)

خودرویی که قصد معرفی آن را داریم یک مینی کراس اور تازه به ایران رسیده با نام جوک است که یکی از محصولات محبوب نیسان در سراسر جهان به شمار می‌رود نیسان جوک با سه مدل به ایران می آید که ما در این مقاله به بررسی مدل توربو یا همان اسپرت جوک می پردازیم پس با کاربلد همراه باشید...

نیسان جوک شیک و کم مصرف

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_10

 

جوک ایران، ساخت انگلستان است

جالب است بدانید نیسان جوک های وارداتی از ژاپن نمی‌آیند بلکه همگی ساخت انگلیس است و به قول بازاری‌ها، سفارش اروپاست. البته قرار است تمامی نیسان جوک ‌های وارداتی با شماره شناسایی (VIN) اختصاصی ایران تحویل مشتریان شود. 

 

طراحی ظاهری نیسان جوک توربو

طراحی نیسان جوک، چکیده‌ای از طراحی چند کلاس مختلف است؛ گلگیرهای عضلانی، درب‌های کوچک، شیب تند سقف در قسمت انتهایی خودرو و جلوپنجره‌ای کشیده که در بالا و پایین آن چراغ‌هایی با طراحی نامتقارن قرار دارند همه و همه یعنی اینکه به طراحی جوک نباید ایرادی گرفت چون حتی در هر بی‌نظمی هم نظمی نهفته است. و شاید همین موضوع ساده است که باعث شده وقتی نیسان جوک در کنار همکلاسانش می‌ایستد چشم‌ها بیشتر به او خیره شود.

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_2

 

چراغ‌های جلوی بزرگ و گرد چندین دهه است که از روی خودروها محو شده‌اند، اما نیسان برای جوک دو چراغ گرد و بزرگ قرار داده است تا آن را کاملاً متفاوت با سایر خودروها نماید. در فضای بین دو چراغ، ورودی هوای مشبک سیاه رنگی دیده می‌شود که آرم نیسان را در مرکز خود احاطه کرده و چهره‌ای خندان به جوک داده است.

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_3

 

در بخش عقب نیز شاهد همان طراحی سیال با خطوط منحنی‌وار هستیم که کاملاً در تعادل با سایر بخش‌های نیسان جوک قرار دارد و همچنان کاملاً متفاوت با خودروهایی است که عادت به دیدن آنها داریم.

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_4

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_5

 

طراحی داخلی نیسان جوک توربو

داخل کابین نیسان جوک همانند ظاهرش طراحی ای اسپرت و جوان پسند دارد و در عین سادگی بسیار جذاب شکل گرفته است و خود را ماشینی نشان میدهد. فضای کابین نیسان جوک گسترده و راحت می باشد و در عین حال در کنسول مرکزی ماشین میتوان به خوبی الهام گرفتن طراحی از موتور سیکلت های مسابقه ای را مشاهده کرد ، صندلی ها نرم و راحت هستند و بدن را به خوبی در بر میگیرند و پشتی با طراحی خاصی دارند که در هنگام مانور های سنگین به خوبی از شما محافظت میکند.

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_6

 

امکانات رفاهی و ایمنی کامل و خوبی هم در نظر گرفته شده است تا خیال شما از همه لحاظ راحت باشد و درون خودرو آرامش کامل را تجربه کنید و بسیار هم سرگرم باشید . طراحی درون کابین نیسان جوک  به گونه ای است که دسترسی به همه این امکانات تجهیزات کاملا راحت است و همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و به راحتی هر چه تمام تر به همه چیز دسترسی کامل در داخل نیسان جوک دارید . طراحی داشبورد جوک بیشتر از جنس پلاستیک مرغوب است که کیفیت کاملا مطلوبی دارد و شما را  بسیار راضی میکند. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش رنگی چند کاره خود نمایی می کند که سیستم مولتی مدیا و شرایط داخل و خارج ماشین را به خوبی توسط آن میتوانید کنترل کنید و با توجه به اینکشه نیسان جوک از سیستم I-CON بهره میبرد امکان کنترل همه شرایط ماشین بسیار راحت تر میگردد .

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_7

 

مشخصات فنی نیسان جوک

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_9

 

 مشخصات فنی جوک 2016
حجم انجین 1.6L 1.62L-Turbo
قدرت 117hp 190hp
گشتاور 158nm 240nm
گیربکس CVT
 
شتاب 11.5sec 8.4sec
سرعت 171km/h 200km/h
 
مصرف شهری 8.3L 10.2L
مصرف جاده‌ای 5.2L 6.0L
مصرف ترکیبی 6.3L 7.6L
     
حجم باک 52L
حجم صندوق 249L

 

 

امکانات و تجهیزات نیسان جوک توربو

 

 

Nissan_Juke_2016_Carbalad_8

 

ABS , EBD, ESP

کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای

سیستم هشدار فشار باد تایرها

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)

هندزفری بلوتوث / پخش موسیقی با بلوتوث، USB و  AUX

سیستم Stop/Start  (متناسب با وضعیت اهرم تعویض گیربکس)

سیستم هشداردهنده خروج از خط

سیستم هشداردهنده برای نقاط کور

سیستم شناسایی اشیاء متحرک

سیستم مانیتور دید 360 درجه (AVM)

سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)

سیستم تهویه هوای اتوماتیک

کروز کنترل و محدودکننده سرعت

سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه فشاری استارت

صندلی و دسته صندلی‌های چرم

صندلی‌های جلو گرم‌شونده

سانروف پانارومیک

چراغ‌های روشن در روز LED

آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی و دارای چراغ راهنما

لامپ‌های جلو اتوماتیک (خودکار) و برف‌پاک‌کن با سنسور باران

چراغ‌های زنون جلو مجهز به چراغ‌شوی

رینگ آلومینیومی 18 اینچ اسپورت

 

ایمنی نیسان جوک توربو

 

نیسان جوک مدل 2016 چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است. این خودرو در تست برخورد از جلو سه ستاره، در تست برخورد از کنار پنج ستاره و در تست واژگونی چهار ستاره کسب کرده است. همچنین، نیسان جوک در موسسه IIHS در تست‌های برخورد از روبرو، کنار، عقب و مقاومت سقف امتیاز “خوب” و در تست همپوشانی کوچک امتیاز “ضعیف” را کسب کرده است.

 

قیمت نیسان جوک توربو

 

قیمت نیسان جوک توربو در ایران 175 میلیون تومان ، نیسان جوک اسکای پک 125 میلیون تومان و نیسان جوک پلاتینیوم 145 ملیون تومان خواهد بود .

 

کلیپ نیسان جوک توربو

 

 

 

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر