نقد و بررسی تخصصی جک اس ۳ ( JAC S۳ )

همین چندی پیش بود که مدل S۵ روانه بازار کشورمان شد و به سبب ویژگی‌های درخوری که از آن برخوردار بود، سخت مورد توجه خرد و کلان جامعه قرار گرفت و توجهات بسیاری را هم به سمت خویش جلب نمود. حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برادر کوچک‌تر این خودرو به نام S۳ در حال گذراندن آزمایش‌های فنی مربوطه می‌باشد و قرار هم است که در آینده، روانه خط تولید گردد.

طراح ظاهری جک اس 3

جک اس 3با ابعاد کوچکی که دارد در رده مینی کراس اورها قرار میگیرد و برای تردد در فضای پر ترافیک شهری گزینه ای ارزنده محسوب میشود که نکته مثبت جک اس 3 در صورت ارائه به بازار ایران است.

  jacs3_1_carbalad

  ابعاد جک اس 3 از لحاظ طولی برابر 4325 میلی‌متر بوده و عرض آن 1765 میلی‌متر است. ارتفاع این شاسی بلند چینی نیز برابر 1660 میلی‌متر است. سایز لاستیک‌های J3 در نسخه اصلی 185/65 و از نوع R15 بوده و از رینگ‌هایی آلومینیمی نیز برای جک اس 3 استفاده شده است.

  jacs3_2_carbalad

  می توان گفت جک اس 3 نزدیک ترین کپی به محصولات هیوندا می باشد. طراحی جلو پنجره مشبک بروز شده با سه خط موازی برجسته شفاف کرومی است که در کنار چراغ های کشیده جلوی جدید  نمای بسیار خوب و خشنی به جک اس 3 بخشیده است. 

jacs3_4_carbalad

  مه شکن‌های جلوی جک اس 3 در نگاه اول کمی بزرگ‌تر از سایر خودروها به نظر می‌آید و همین نشان از طراحی متفاوت این کمپانی چینی دارد. البته اگر JAC با کمی سلیقه چراغ‌های مه شکن را از نوع زنون انتخاب می‌کرد، زیبایی جک اس 3 دو چندان می‌شد. چراغ های جدید عقب، ضربه گیر جدید از دیگر تغییرات ظاهری جک اس 3 است.

jacs3_3_carbalad

  طراح داخلی جک اس 3

راحتی درون کابین، چیزی شبیه به سایر تولیدات این کمپانی است و از یک زبان مشابه بهره گرفته است. استفاده از یک مانیتور بزرگ در وسط کنسول، فرمان چرم و البته زیبای آن همانند سایر محصولات و امکاناتی فراوان، نشان از سلیقه این کمپانی برای جلب رضایت مشتریان دارد. موضوعی که شاید برای ما ایرانیان مهم‌ترین عنصر به شمار می‌رود.

  jacs3_6_carbalad

  

البته تحلیلگران چینی معتقدند که طراحی درون کابین جک اس 3 کمی بیش از حد شلوغ بوده و نمی‌توان آن را در سطحی زیبا طبقه بندی کرد.

  jacs3_7_carbalad

  

جنس به کار رفته مواد برای روکش‌های صندلی، بدنه داخلی، درب‌ها و داشبورد خوب بوده و به سختی می‌توان از آن‌ها و طراحی‌اش ایراد گرفت.

  jacs3_8_carbalad

  

مشخصات فنی جک اس 3

پیشرانه به‌کاررفته در جک اس 3 ، 1.5 لیتر حجم دارد و از توانی معادل 111 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 146 نیوتن‌متر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسب‌بخار را در نظر بگیرم می‌شود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه 2 لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که به‌تنهایی 174 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد. در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.

  jacs3_11_carbalad

  جک اس 3  از پلت فرمی مشابه با سدان HEYUE A30 و یا همان J4 بهره می‌برد. معرفی این خودرو، بخشی از حمله سنگین جک به بازار خودروهای SUV  محسوب می‌شود که قرار است با عرضه کراس‌اوورهای دیگری همچون S1 و S2 تکمیل گردد. نکته بارزی که در طراحی جک اس 3 جلب نظر می‌کند نمای جلوپنجره آن است که از سبکی پویا و جسورانه‌ای بهره برده و جای‌جای آن را هم نوارهای کرومی پوشانده است. برخی از وب‌سایت‌های چینی جهت توصیف طرح به‌کاررفته در این بخش از واژه‌هایی همچون غول‌پیکر و یا وحشی بهره گرفته‌اند! بخش عقب این خودرو نسبت به نمای جلوی آن کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده است. ستون C به‌کاررفته در بدنه این خودرو تااندازه‌ای پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچون اغلب خودروهای چینی، سایز چرخ‌های جک اس 3 نسبت به ابعاد بدنه، قدری کوچک می‌باشد.

  jacs3_12_carbalad

  

ایمنی جک اس 3

6 عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ‌های فول، سفارشی) – 2 عدد به‌صورت استاندارد

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HSA

سیستم‌های کمکی ترمز BOS

jacs3_9_carbalad

  

تجهیزات جک اس 3

جک اس 3 در بازار چین در تیپ‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در اینجا دو نمونه پایه (COMFORT) و فول (SMART) آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدل پایه (COMFORT): آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED بر روی آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های 15 اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – 4 عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…

مدل فول (SMART): این مدل علاوه بر تجهیزات موجود در مدل پایه از اقلام اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل) – رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر 7 اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – 6 عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) و….

  jacs3_10_carbalad

 

قیمت جک اس 3

قیمت در ایران: قیمت این خودرو هنوز به‌طور قطعی در کشورمان مشخص نشده است.

قیمت در چین: 65,800 یوآن (دنده دستی- نمونه پایه یا COMFORT) – 74,800 یوآن (دنده دستی – نمونه فول یا SMART)

کلیپ جک اس 3

 

 

 

مطالب مرتبط :

مشخصات فنی خودرو جک اس 5 (JACK S5) + تصاویر

مشخصات کامل جک اس 5 اتوماتیک (JAC s5 automatic) + تصاویر

مشخصات فنی خودرو جک اس 2 ( JAC S2 ) + تصاویر + قیمت و فیلم

معرفی جک S1

7 پیشنهاد قبل از خرید خودرو چینی

 


مطالب مرتبط


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر