طراحی ظاهری اچ 30 کراس آور
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایرانخودرو و سایپا، ثابت میکند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را دستکاری کنید، باز هم نمیتوانید از آن خودرویی بهروز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست.
پلتفرم اصلی اچ 30 کراس آور به سالهای اولیه قرن جاری باز میگردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر اچ 30 کراس آور بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً 10- 15 سال قبل تولید میشدند، نه یک خودروی مدرن و بهروز. اما مسئله اینجاست که هیچکدام از خودروهایی که در رنج قیمتی اچ 30 کراس آور قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیسلیفت در سال 2013 بر روی H30 انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمیتوان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.
اگر توقعمان را از H30 Cross در حد یک هاچبک مرتفع پایین بیاوریم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز میشویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن بهمراتب از هاچبکی مانند پژو 206 بهتر است. با این وجود، آنقدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با اچ 30 در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.
طراحی داخلی اچ 30 کراس آور
فضای داخلی H30 ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول 4.3 متر است و اندکی از 206 صندوقدار بزرگتر است اما فاصله بین دو محور H30 حدود 20 سانت بیشتر از 206 است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.
فضای صندوق این خودرو 417 لیتر است که در قیاس با 206 صندوق دار 33 لیتر فضای کمتری دارد اما اچ 30 با خواباندن صندلی های عقب می تواند 1137 لیتردر اختیار قرار دهد.
تجهیزات اچ 30 کراس آور
H30 دارای امکاناتی چون رینگ آلومینیومی 16 اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، کامپیوتر سفری، چراغهای جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرمکن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچهای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو میباشد.
مشخصات فنی اچ 30 کراس آور
موتور اچ 30 کراس آور همان موتور TU5 است که در پژو 206 تیپ 5 و 6 و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم 1600 سیسی، توانایی تولید 105 اسب بخار و 142 نیوتنمتر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخهای جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به 171 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد.
لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و بیشینه سرعت آن 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
ایمنی اچ 30 کراس آور
H30 مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS ، ترمز EBD ، ستون فرمان جذبکننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت میباشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب می باشد.
قیمت اچ 30 کراس آور
دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران 43 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خواهد داشت. این خودرو ارزانترین کراس آور ایران خواهد بود. همچنین H30 یکی از ارزانترین گزینهها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.
کلیپ اچ 30 کراس آور
مطالب مرتبط