راهنمای سفر به دوحه قطر

قطر و پایتخت آن یعنی شهر دوحه (Doha) به عنوان مرکز ترانزیتی بین شرق و غرب شناخته می‌شود و مسافران مسافت‌های طولانی به خوبی با آن آشنایی دارند. با این حال، در سال‌های اخیر، دوحه به مقصد گردشگری بسیار برجسته و مهمی تبدیل شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این شهر و کشور آشنا شوید.

راهنمای سفر به دوحه قطر

قطر و پایتخت آن یعنی شهر دوحه (Doha) به عنوان مرکز ترانزیتی بین شرق و غرب شناخته می‌شود و مسافران مسافت‌های طولانی به خوبی با آن آشنایی دارند. با این حال، در سال‌های اخیر، دوحه به مقصد گردشگری بسیار برجسته و مهمی تبدیل شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این شهر و کشور آشنا شوید.

شهر دوحه در کنار خلیج فارس قرار گرفته و پیرامون آن نیز بیابان‌های شنی بی‌انتها به چشم می‌خورند و بهتر است قبل از سفر به آنجا، اطلاعات کافی در مورد شرایط، زبان، آب‌وهوا و دیگر موارد آن داشته باشید.

اطلاعات کلی درباره سفر به دوحه قطر

بهترین زمان سفر: اگر به دنبال آن هستید تا تعطیلات خود را در مکانی گرم و آفتابی سپری کنید، کشور قطر می‌تواند مقصد بسیار خوبی باشد. در شهر دوحه همیشه هوا آفتابی است و حداکثر میزان بارش در کل سال حدود سه اینچ است. بارش‌های باران نیز بسیار کوتاه هستند و تنها در ماه‌های زمستانی گاهی اوقات رگبارهای سنگین دیده می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به شهر دوحه، بین ماه اکتبر تا اواخر ماه آوریل است. در این موقع از سال، خورشید در آسمان می‌درخشد اما دمای هوا قابل تحمل است. حتی در ماه‌های سردتر سال یعنی دسامبر و ژانویه نیز دمای هوا به ندرت به زیر 14 درجه سلسیوس می‌رسد. این در حالی است که در ماه‌های تابستانی، دمای هوای معمولا به 46 درجه سلسیوس نیز نزدیک می‌شود.

قطر به عنوان کشوری اسلامی شناخته می‌شود و ماه رمضان نیز به عنوان ماهی مقدس در این کشور محسوب می‌شود و باید مقررات مرتبط با آن را رعایت کرد. در این ماه که بسته به تقویم قمری تاریخ آن متغییر است، در طول روز حق خوردن یا نوشیدن در ملاء عام را ندارید. از سوی دیگر، بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها، حتی در هتل‌ها نیز در طول روز بسته هستند.

زبان: در کشور قطر، زبان رسمی عربی است اما اکثر افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند، پس به راحتی می‌توانید با افراد بومی ارتباط داشته باشید.

واحد پول: در دوحه و قطر، واحد پول رسمی، ریال قطر است و هر ریال نیز از 100 درهم تشکیل می‌شود. هر دلار آمریکا نیز معادل 3.64 ریال قطر است.

حمل و نقل عمومی: بیشترین راه حل برای حمل و نقل در کشور قطر و شهر دوحه، تاکسی و ماشین‌های اجاره‌ای است. کمپانی‌های اجاره ماشین بسیار مشهوری در نقاط مختلف شهر و همچنین فرودگاه آن به چشم می‌خورد و این در حالی است که تاکسی‌های کاروا (Karwa) نیز فراوان و ارزان هستند. اتوبوس‌های عمومی نیز همگی دارای تهویه مناسب و کاملا تمیز هستند اما امکان دارد با تاخیرهایی روبه‌رو باشند. علاوه بر تمام موارد بالا، برای گشت و گذار در دوحه می‌توان از خط متروی آن نیز استفاده کرد.

نحوه پوشش لباس: قطری‌ها مردمی متواضع هستند و زمانی که گردشگران و بازدیدکننده‌ها بر طبق سنت و فرهنگ آن‌ها لباس می‌پوشند، بسیار خوشنود می‌شوند. در کشور قطر، زنان نیازی به پوشاندن سر خود ندارند اما توصیه می‌شود که از گردن به پایین و حداقل تا روی زانوی خود را بپوشانند. مردها نیز بهتر است از شلوار کوتاه استفاده نکنند. هر چند، به هنگام ساحل‌گردی می‌توان از لباس‌های کوتاه استفاده کرد.

جاهای دیدنی دوحه قطر

دوحه به عنوان شهری درخشان و پیشرفته در میان کشوری بیابانی شناخته می‌شود و در داخل آن، جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه‌ها و گالری‌های هنری اشاره کرد. گشت و گذار در کنار ساحل، بازدید از کورنیش دوحه (Corniche) و خرید از فروشگاه‌های کوچک و مال‌های بزرگ از جمله دیگر کارهایی است که می‌توانید در سفر خود به قطر انجام بدهید. البته به هنگام سفر به قطر، علاوه بر بازدید از شهر دوحه، باید از بیابان‌های این کشور نیز دیدن کنید چراکه بیابان به عنوان بخشی جدانشدنی و مهم از زندگی روزمره قطری محسوب می‌شود.

شکم‌گردی در دوحه قطر

غذاها و خوارکی‌های قطری ترکیبی از غذاهای لبنانی، یمنی و هندی هستند و می‌توان مقدار بسیار زیادی مرغ، برنج و گوشت بره را در این غذاها مشاهده کرد. در کنار سالادهای فراوان و مختلف، ماهی‌های تازه، شیرینی‌های خوشمزه و خرمای عسلی از جمله دیگر خوراکی‌های لذیذ کشور قطر به شمار می‌روند که چشیدن آن‌ها می‎‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

رستوران‌ها نیز همانند خود غذاها در قطر از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و شما می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را در رستوران‌های لوکسی همچون Hakkasan تجربه کنید یا از خوردن وعده غذایی ساده‌تر و لذیذی در رستوران بندر عدن (Bandar Aden) لذت ببرید. برای خوردن دسرهای سنتی قطری نیز بهتر است از Al Aker Sweets سر بزنید.

اقامت در دوحه قطر

بسیاری از برندهای لوکس و برجسته هتل در سراسر جهان، شعبه‌ای در کشورهای ثروتمند عربی دارند و کشور قطر نیز از این قضیه مستثنی نیست. در حقیقت، اکثر هتل‌های لوکس و خیره‌کننده جهان را می‌توان در پایتخت قطر یعنی شهر دوحه مشاهده کرد که در مرکز شهر یا در کنار سواحل درخشان این شهر قرار گرفته‌اند.

فرودگاه دوحه قطر

جدا از راه زمینی قطر با کشور عربستان سعودی و همچنین سفر با کشتی، سفر با هواپیما بهترین گزینه برای سفر به دوحه قطر به شمار می‌رود. در حقیقت، هواپیمایی قطر (Qatar Airways) از 160 کشور مختلف جهان پرواز مستقیم دارد و برای این خدمات برجسته خودش نیز جوایز مختلفی را بدست آورده است. اکثر خطوط بین‌المللی هواپیمایی همچون آمریکن ایرلاینز (American Airlines)، هواپیمایی بریتیش (British Airways)، کی‌ال‌ام (KLM)، هواپیمایی کاتای (Cathay)، هواپیمایی لوفت‌هانزا (Lufthansa) و هواپیمایی یونایتد (United Airlines) نیز به فرودگاه بین‌المللی حمد (Hamad International Airport) پرواز دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان