CLA سدان جمع و جوری است که سال 2013 برای آن دسته از مشتریانی به بازار آمد که توانایی خریدن CLS را نداشتند. همین موضوع باعث شد تا CLA تنها در سال نخست آمدنش به فروش 100 هزار دستگاهی برسد که طبق گفته مرسدس، بهترین فروش این کمپانی در 20 سال اخیر بود. این سدان، که هم در مجارستان و هم در هندوستان تولید میشود، نسخه تیونشدهای با نام CLA45 هم دارد که در 2014 به بازار آمد. مرسدس برای این نسخه از همان پیشرانه هاچبک 51000 یورویی A45 بهره گرفته است و قدرتش با سیستم محرکه استاندارد 4MATIC به هر چهار چرخ منتقل میشود.
داشتن حالت جدید SPORT برای سیستم ESP ، فرمان الکترومکانیکی حساس به سرعت، تعلیق بهبودیافته، خروجی دوبل اگزوز با روکش کرومی، کیت بدنه و جلوپنجره اختصاصی AMG که با داشتن یک خط افقی قابل تشخیص است، از مهمترین ویژگیهای این سدان آلمانی است. سال جاری میلادی برای این خودرو دو اتفاق مهم رخ داد؛ اول اینکه مرسدس نام CLA45 AMG را به AMG CLA45 تغییر داد و دیگر اینکه با اندکی دستکاری پیشرانه به قدرت و گشتاور خروجی جدیدی برای آن رسید.
پیشرانه |
قدرت |
گشتاور |
شتاب |
سرعت (محدودشده) |
مصرف ترکیبی |
حجم باک |
وزن |
2.0L-Turbo |
381hp |
475nm |
4.2sec |
250-270km/h |
6.9-7.3L/100km |
56L |
1,585kg |
از آنجایی که وجود برخی آپشنها مثل 4MATIC از سال گذشته برای CLA45 اجباری شد قیمت پایهای 48 هزار دلاری CLA45 در مدل 2015 حالا به حدود 52 هزار دلار در مدل 2016 رسیده است. نسخههای فولآپشن این خودرو نیز قیمتی کمتر از 80 هزار دلار دارند که با احتساب پکیج (احتمالی!) مک دیزاین احتمالا با قیمتی فراتر از 600 میلیون تومان در ایران فروخته میشوند. جالب است که در وبسایت رسمی مک دیزاین هیچ پکیجی برای CLA45 وجود ندارد و همچنان نمیدانیم این مدل چه تفاوتهایی با CLA45 استاندارد دارد.