با کمک سازمان برنامه و بودجه،

طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری اجرایی می شود

تهران- ایرنا- مدیر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری در ستاد نهایی شده و در حال پیگیری است تا با کمک سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود.

طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری اجرایی می شود
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهزاد قره‌یاضی در خصوص اقدامات سال گذشته گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری گفت: یکی از مهم ترین اقدام‌های این گروه، پروژه تقسیم کار ملی و نهایی سازی پیش نویس تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با سازمان برنامه و بودجه برای اجرای ماموریت های پیش بینی شده در پروژه تقسیم کار ملی بوده است.
وی اظهار کرد: طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری که با هدف هماهنگ سازی و افزایش بهره وری از ظرفیت های زیستی کشور و تعیین اولویت های تحقیقاتی انجام شده در حال پیگیری است تا با کمک سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود.
قره‌یاضی افزود: حمایت از پایان نامه های زیست فناوری، حمایت از پژوهشگران برتر، حمایت ار فعالیت های بین المللی و تهیه و تدوین مونوگراف علمی و برگزاری 14 هم اندیشی تخصصی زیست فناوری از دیگر اقدامات گروه در سال گذشته بوده است.
قره‌یاضی حمایت از مقالات زیست فناوری را اقدام بعدی گروه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 135 مقاله به گروه ارسال شد که 47 مقاله مورد تایید قرار گرفت و در کل 120 میلیون تومان حمایت مادی از مقالات زیست فناوری صورت گرفت.
مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، تهیه شیوه نامه های حمایت از ثبت اختراع داخلی و خارجی را نیز از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در حوزه حمایت از ثبت اختراعات بین المللی از شرکت های کارگزاری که در فرآیند ثبت اختراع بین المللی تجربه داشته و همچنین به مخترعین در این فرایند کمک کنند، حمایت خواهیم کرد.
وی یکی از اقدامات آتی گروه را انعقاد تفاهم نامه با کانون پتنت ایران ذکر کرد و گفت: پس از نهایی شدن این موضوع از ثبت اختراع داخلی و خارجی در صورتی که در مرحله تجاری سازی باشند و در اولویت ستاد قرار داشته باشند، حمایت خواهیم کرد.
وی همچنین حمایت از واحدهای پژوهشی برتر، معرفی رسانه و خبرنگار برتر حوزه زیست فناوری، تدوین الزامات توسعه محصولات ارگانیک، حمایت از فعالیت های بین المللی همچون حمایت از ماموریت ها و فرصت های مطالعاتی را از دیگر اقدامات گروه عنوان کرد و از معرفی و تشویق سه پژوهشگر برتر که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، در جشنواره آتی بیوتکنولوژی خبر داد.
علمی**9031**
دریافت کننده: عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر