انواع ریموور رنگ مو چه کاربردی دارند؟ ریموور های خانگی چطور؟

ریموور رنگ مو یک راه بازگشت از رنگ مویی است که به هر علتی می خواهید پاک یا عوض نمایید. برای اطلاع بیشتر از کاربرد ریموور رنگ مو و انواع ریموور رنگ موی خانگی با این مطلب همراه ما باشید.

انواع ریموور رنگ مو چه کاربردی دارند؟ ریموور های خانگی چطور؟

ریموور رنگ مو برای پاک کردن انواع رنگ مو کاربرد دارد. با توجه به جنس مو و توناژ رنگ موی ناخواسته می توانید یکی از انواع ریموورهای مو را تهیه و استفاده نمایید. در این مطلب با ریموور رنگ مو بیشتر آشنا می شوید.

کاربرد ریموور رنگ مو و انواع خانگی آن

وقتی از رنگ مویی که برای موهای خود انتخاب کرده اید، پشیمان شده و یا مو رنگ دلخواه شما را نگرفته می توانید از ریموور یا پاک کننده رنگ مو کمک بگیرید. به عبارتی ریموور رنگ مو یک روش بازگشت از رنگ مویی است که به هر علتی می خواهید آن را پاک کنید. پاک کننده های رنگ مو انواع مختلفی دارند که با توجه به جنس مو و توناژ رنگ موی ناخواسته خود، می توانید دست به انتخاب بزنید.

         

حتما برای شما نیز پیش آمده که موهای تان را رنگ نموده ولی از نتیجه کار راضی نبوده اید، در اکثر این موارد می توان رنگ مو را با روش هایی مانند دکلره و … پاک نمود و مجددا رنگ کرد. ولی وقتی موها به رنگ هایی مانند رنگ شرابی، مشکی پرکلاغی یا و … در می آید پاک کردن آن خیلی سخت است.

در این مواقع محصول جدیدی به اسم ریموور رنگ مو راهگشای شما خواهد بود. این ریموور ها برای پاک کردن رنگ موهایی مانند رنگ مشکی پر کلاغی کاربرد دارند. در ادامه بیشتر با کاربرد این محصول و ساخت انواع خانگی آن آشنا می شوید.

محصول پاک کننده رنگ مو چه کاربردی دارد؟

ریموور یا پاک کننده رنگ مو همانطور که اسمش بر می آید نوعی محصول برای حذف و از بین بردن رنگ مو است. برخی رنگ موها به شدت در پولک های مو نفوذ می یابند از جمله رنگ شرابی، مشکی پر کلاغی و قرمز که به آن ها رنگ های لجباز هم اطلاق می شود. زیرا این رنگ ها ماندگاری بالایی داشته و خیلی سخت پاک می شوند.

برای این نوع رنگ موها استفاده از پودر دکلره موثر نیست. در این شرایط پاک کننده رنگ مو به سادگی رنگ های سرسخت را از مو حذف کرده و همه رنگ مو پاک می شود. پاک کننده رنگ مو برعکس دکلره تنها رنگ مصنوعی را از مو خارج کرده و رنگدانه های طبیعی تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

محصول پاک کننده رنگ مو در شرایط زیر کاربرد دارد:

وقتی موها را حنا کرده باشید. چه به خاطر رنگ و چه به خاطر خواص فراوان حنا مانند جلوگیری از سفیدی مو، رشد سریع مو و … می توانید از پاک کننده رنگ مو بهره برده تا قرمزی ناشی از آن را از بین ببرد.

هنگامی که موهای خود را رنگ مشکی پرکلاغی، شرابی یا قرمز کرده باشید و از این رنگ پشیمان شوید و دوست ندارید صبر کنید تا موهای شما بلند شود، می توانید از محصول پاک کننده رنگ مو برای حذف رنگ موی قبلی بهره بگیرید.

انواع محصول پاک کننده رنگ مو

پاک کننده رنگ مو انواع مختلفی دارد که می توانید بسته به جنس مو و توناژ رنگ موی خود به انتخاب پرداخته و از آن استفاده نمایید. از جمله :

1. ریموور پودری

ریموور پودری دقیقا مانند پودر دکلره است و برای استفاده از آن باید، آن را با اکسیدان مخلوط کرده و مدت نیم ساعت روی موها قرار دهید و بعد موها را شستشو دهید. دقت کنید که بعضی شرکت های سازنده ریموور پودری به همراه آن مایع مخصوصی ارائه می دهند که دیگر نیازی به اکسیدان نیست.

برای استفاده از ریموور پودری باید از میزان اکسیدان یا زمان مکث اطلاع کافی داشته باشید. که در ادامه به چند مورد اشاره می شود:

  • اگر می خواهید توسط پاک کننده، رنگ مو را به پایه دو برسانید، تنها به 50 گرم پودر ریموور و 120 میلی لیتر آب داغ نیاز است که با هم ترکیب کرده و روی موها اعمال شود. بعد مدتی بین 1-1.30 ساعت صبر نموده موها را بشویید.
  • برای رسیدن به پایه سه مو باید 50 گرم پودر ریموور را با 150 میلی لیتر اکسیدان نیم یا سه درصد مخلوط کرده و آن را حدود 45 دقیقه الی یک ساعت روی موها قرار داده بعد موها را بشویید.

  • برای این که مو به پایه 4 برسد باید 50 گرم پودر ریموور و 150 میلی لیتر اکسیدان 1-6 درصد را با هم مخلوط نمایید. بعد به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت روی موها قرار دهید و بعد موها را بشویید.
  • برای رساندن مو به پایه 5 باید 50 گرم پودر ریموور با با 150 میلی لیتر اکسیدان 2-9 درصد مخلوط نمایید و آن را 45 دقیقه تا یک ساعت روی مو اعمال کنید و بعد موها را بشویید.

2. ریموور مایع

نوع دیگر پاک کننده رنگ مو، نوع مایع است که معمولا به اسم ریموور رنگ موی مشکی در بین افراد شناخته می شود. این ریموور در دو ظرف ارائه شده و به همراه آن یک عدد شامپوی قلیایی هم برای شستشوی موها قرار دارد. ریموور های مایع نسبت به نوع پودری بهتر، راحت تر و کم ضرر تر می باشند.

برای استفاده از ریموور مایع قبل از هر کاری اول باید موها را با شامپوی قلیایی بشویید. این کار سبب باز شدن پولک های مو می شود. حدود 5 دقیقه شامپو را روی موها ماساژ دهید. بعد از آن به موها فرصت داده تا در معرض هوا خشک شوند. البته برای تسریع خشک شدن از سشوار هم می توانید استفاده کنید. ولی پیشنهاد می شود موها در هوای آزاد خشک شده تا به آن ها فشاری وارد نشود.

بعد از خشک شدن موها به طور کامل، موها را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. در ادامه دو ظرف تهیه و از مواد ریموور به اندازه مساوی درون هر ظرف بریزید. بعد از آن مواد ریموور را خوب مخلوط نموده و به فاصله سه سانتی متری به موها بمالید. 20 دقیقه ای صبر کرده سپس ریموور را به ریشه مو بزنید.

وقتی تمام قسمت های مو به ریموور آغشته شد، کلاه رنگ مو را روی سر قرار داده و هنگامی که متوجه بی رنگ شدن موها شدید، موها را با آب گرم شستشو دهید. البته دقت کنید که مدت زمان لازم برای پاک شدن رنگ مو روی بروشور جعبه هر محصول درج شده است. توصیه می شود قبل از استفاده از پاک کننده رنگ مو ابتدا بروشور آن را کاملا مطالعه کنید.

نکات کاربردی برای استفاده از پاک کننده رنگ مو

برای کسب نتیجه بهتر در استفاده از انواع ریموور خوب است یک سری نکات کاربردی را هم بدانید. که شامل موارد زیر است:

  • بهتر است پیش از استفاده از ریموور ، موها را با شامپوی قلیایی 5 دقیقه خوب شستشو داده و بعد از خشک شدن موها از ریموور مو بهره بگیرید.
  • برای استفاده از انواع ریموور، ابتدا ساقه مو را آغشته کرده و بعد از 20-30 دقیقه ریشه موها را نیز ریموور بزنید.
  • بعد از استفاده از ریموور، تنها موها را آبکشی کرده و به هیچ وجه شامپوی نرم کننده مو استفاده نکنید.
  • برای استفاده از ریموور پودری بهتر است پیش از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم پودر ریموور را با 5 میلی لیتر روغن آرگان ترکیب کرده تا از خشکی موها جلوگیری شود.

  • دقت کنید که بعد از ریموور رنگ های شرابی، مشکی و قرمز ، ممکن است به توناژ نارنجی قرمز یا نارنجی زرد تغییر یابند. برای رهایی از این رنگ ها کافی است رنگ های توناژ دودی استفاده نمایید.
  • همواره سعی کنید از ریموورهایی بهره بگیرید که مارک معتبر و قابل اعتمادی دارند. تا موها آسیب کمتری ببینند.
  • دقت کنید برای استفاده از پاک کننده رنگ مو باید دو هفته ای از زمان رنگ کردن موها طی شده باشد.
  • به خاطر داشته باشید هرگز قسمت هایی از مو که رنگ نشده را ریموور نزنید.

  • بعد از استفاده از هر ریمووری، بهتر است برای تقویت مو از انواع ماسک مو یا روغن های تقویتی نظیر روغن زیتون، نارگیل و .. بهره بگیرید.
  • پس از استفاده از پاک کننده رنگ مو، در صورتی که می خواهید رنگ بعدی را روی موها اعمال نمایید باید حداقل سه روز گذشته باشد. در غیر این صورت موها در معرض آسیب هایی مانند خشکی و شکنندگی قرار می گیرند.
  • برای ریموور کردن موها اول موها را تقسیم بندی کرده و فقط بخش هایی که رنگ نامطلوب دارند را به آن آغشته نمایید.
  • به یاد داشته باشید هرگز نمی توان از ریموور ها برای موهای طلایی استفاده نمود.

انواع ریموور های موی خانگی

علاوه بر راه هایی که در بخش بالا برای استفاده از پاک کننده رنگ مو ارائه شد، می توانید با مواد و لوازمی که در منزل دارید نیز ریموور خانگی درست کنید. ریموورهای خانگی مسلما عارضه ای نداشته و آسیب کمتری به مو می زنند. از جمله:

1. روغن نارگیل

بعد از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ ترکیب کرده و روی موها بمالید. سپس موها را با حوله خشک یک ساعتی بپوشانید. در نهایت موها را شستشو داده و پاک شدن رنگ مو را مشاهده کنید.

2. پودر لباسشویی

پودر لباسشویی می تواند مویی که رنگ مشکی پر کلاغی دارد را پاک نماید. البته نباید این پودر مواد سفید کننده داشته باشد. برای استفاده از پودر لباسشویی به جای ریموور باید اول موها را خیس کرده و یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی ساده را با کمی شامپو مخلوط نمایید. بعد آن را روی موها اعمال نمایید و اندکی ماساژ داده و چند دقیقه ای فرصت داده تا روی موها باقی بماند.

در نهایت موها را با آب و شامپو بشویید. دقت کنید که نتیجه این کار سریعا بعد از شستشو مشاهده نمی شود و بعد از دو الی سه روز مشخص می گردد. جالب است بدانید که در صورت استفاده از این روش به مدت 5 بار، رنگ موها به بلوند تغییر می یابد.

3. قرص ویتامین ث

در صورتی که عمر رنگ مو زیاد است بعد از 30 بار شستشو پاک می شود. می توانید یک قرص ویتامین ث را با آب مخلوط کرده و خمیر به دست آورید و روی کف سر و موها اعمال نمایید. بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کرده و تکرار این راه سبب شده رنگ مویی که عمر طولانی دارد ، زودتر پاک شود. برای پیشگیری از شکنندگی مو از نرم کننده استفاده و موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

4. مایع ظرفشویی

برای بی رنگ کردن مو توسط مایع ظرفشویی، چند قطره از این مایع را با شامپو مخلوط کرده و موها را با آن بشویید. دقت کنید که این محلول با ریشه موها تماس پیدا نکند. ضمنا جهت عدم خشکی موها توسط مایع ظرفشویی، از هر برندی استفاده نکرده و میزان آن نیز زیاد نباشد.

برای این کار فقط باید 5 قطره مایع ظرفشویی را با1/4 لیتر شامپو مخلوط نمایید. توصیه می شود بعد از هربار استفاده از این روش یک نرم کننده موی عمیق هم اعمال نموده تا سطح موها مرطوب شده و به خاطر تماس با مایع ظرفشویی خشک و شکننده نشود.

5. جوش شیرین

ترکیبی از جوش شیرین و شامپوی ضد شوره یک روش خانگی خوب برای پاک کردن رنگ مو است. چند مرتبه موها را با این مخلوط آغشته و بعد شستشو دهید. به دلیل فرمولاسیون قوی ، بهترین پاک کننده برای رنگ های موقت می باشد. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که همچون دکلره سبب روشن شدن مو شده و آسیب کمتری هم به دنبال دارد.

6. نوشابه

نوشابه نیز یکی دیگر از پاک کننده های رنگ موی خانگی است. این ماده در ترکیب خود حاوی اسید سیتریک می باشد که به خوبی رنگ مو را تا میزان مطلوبی روشن تر می نماید. بهتر است برای این کار از نوشابه های گاز دار کمک بگیرید. این نوشابه ها پاک کننده عالی بوده که روی رنگ تیره موها هم اثر مثبت دارند. به این ترتیب کمی نوشابه را روی موها ریخته و چند دقیقه ای آن را ماساژ بدهید و بعد موها را خوب بشویید.

7. لیمو ترش

لیمو ترش به دلیل وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خون می باشد، جهت پاک کردن رنگ موی ناخواسته، گزینه مناسبی خواهد بود. به این ترتیب آب لیمو ترش تازه را گرفته و پوست سر و موها را با آن ماساژ دهید. دقت کنید که پوست سر را زیاد چنگ نزده زیرا ممکن است اسیدسیتریک لیمو پوست سر را زخمی کند.

صبر کنید آب لیمو ترش نیم ساعتی روی موها و کف سر باقی مانده و بعد با شامپوی ملایم شستشو دهید. برای پیشگیری از شکنندگی موها از نرم کننده و برای آبکشی از آب ولرم کمک بگیرید.

8. سرکه سفید

اکثر رنگ های مو حاوی مواد قلیایی بوده و فاقد مواد اسیدی هستند. به این ترتیب سرکه سفید که خاصیت اسیدی دارد می تواند به خوبی رنگ موها را پاک کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه حتما از سرکه سفید خالص بهره بگیرید. کافی است مقدار مساوی سرکه سفید و آب گرم را مخلوط کرده بعد موها را به آن آغشته نمایید.

سپس 15-20 دقیقه ای صبر کرده تا در موها خوب نفوذ کند. در نهایت به کمک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید. همچنین برای آشنایی با انواع رنگ مو بدون دکلره و مراقبت از موی رنگ شده روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان