تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

در ادامه به برخی از پرکاربردترین لوازم و تجهیزات موتورخانه که بهره مندی ساختمان از آن ها ضرورت دارد، اشاره می نماییم.

تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

منظور از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان چیست؟

می دانیم که یکی از مهم ترین اجزای ساختمان ها تاسیسات آن می باشد که نیاز است با تجهیزات بسیار با کیفیت و مطمئنی هر ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و..را پوشش داد..بنابراین نیاز است که دقت فراوانی به تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان داشته و از بهره گیری از بهترین انواع تاسیسات گرمایشی ساختمان نیز غافل نگردید.

وجود هر یک از ابزارآلات و تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان بسیار مهم و حیاتی بوده و بهره گیری از آن ها جهت ساکن شدن و زندگی کردن در آن محیط نیز الزامی می باشد در غیر این صورت افراد نمی توانند در ساختمان مد نظر که فارغ از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان می باشد زندگی کنند و تامین ساده ترین نیازهای اولیه ایشان نیز مشکل می گردد.

زمانی که به تاسیسات گرمایشی اشاره می گردد منظور موتورخانه هر ساختمان می باشد که وجود تجهیزات گرمایشی در آن نیز واجب و حیاتی می باشد.لذا در ادامه به برخی از پرکاربردترین لوازم و تجهیزات موتورخانه که بهره مندی ساختمان از آن ها ضرورت دارد، اشاره می نماییم.

اهمیت بهره گیری از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان یکی از مهم ترین نیازهای موتورخانه هر نوع ساختمانی می باشد که وظیفه تامین آب گرم برای اهالی ساختمان و نیز گرم نگه داشتن ساختمان به خصوص در فصل سرما و زمستان را دارد..

بسیار مهم است که تجهیزات تاسیسات گرمایشی را با دقت و حساسیت بالایی تهیه نمود زیرا در صورت وجود کوچکترین مشکل در کیفیت کارکرد و ایمنی تجهیزات نیز ممکن است احتمال بروز مشکلات کوچک و بزرگ نیز به مراتب افزایش یابد و سبب گردد صدمات مالی و جانی بسیاری ایجاد گردد.

در نتیجه تاکید می گردد افراد جهت تهیه و خریداری تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان، حتما این تجهیزات را از مرکز فروشی مطمئن با سابقه فروش بالا که کیفیت تجهیزات گرمایشی ساختمان را تضمین می نماید نیز خریداری نمایند زیرا همانطور که اشاره شد زندگی ساکنین ساختمان نیز وابستگی زیادی به تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان دارد و نیاز است که این تجهیزات با کیفیت بالایی به عرضه رسیده و مورد استفاده قرار گیرند.

تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

برخی از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

باید اذعان داشت تمامی تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند ولیکن در ادامه قصد داریم به برخی از کلی ترین و در عین حال مهم ترین تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان اشاره کنیم..

  • دیگ یا بویلر
  • مشعل
  • منبع انبساط
  • لوله و اتصالات
  • دستگاه مبدل حرارتی

دیگ یا بویلر

از مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان، دیگ بخار می باشد. دیگ بخار یک مخزن پرفشار است که وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد.دیگ موتورخانه در دو نوع به عرضه می رسد که افراد می توانند از هر نوع این دیگ بهره گیرند..

دیگ فولادی

دیگ موتورخانه از نوع فولادی نیز دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد که بدین سبب می تواند فشار زیادی را تحمل کند..لذا افراد می توانند از این نوع دیگ حتی برای ساختمان هایی با تعداد جمعیت بالا نیز بهره گیرند.

دیگ چدنی

دیگ چدنی هم از دیگر انواع تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان می باشد که به مراتب مقاومت کمتری نسبت به دیگ فولادی دارد ولیکن این مسئله به معنای عدم کیفیت این دیگ نبوده و می توان از این نوع دیگ در ساختمان هایی که تعداد جمعیت پایینی زندگی می کنند بهره گرفت چه بسا دیگ چدنی دارای قیمت پایین تری از دیگ فولادی می باشد.

مشعل

همانطور که اذعان شد ساختمان ها نیازمند انواع تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان هستند بنابراین مشعل هم یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات گرمایشی ساختمان می باشد که وظیفه اش تولید کردن حرارت در سیستم ها و تاسیسات گرمایشی ساختمان می باشد.

مشعل از سوخت های متعددی برای احتراق بهره می گیرد که عبارتند از:

  • گاز
  • مازوت
  • گازوئیل

مهم است افراد از مشعل های با کیفیت بهره گیرند زیرا زمانی که مشعل از کیفیت بالایی برخوردار باشد می تواند تا 200 درجه حرارت تولید نموده و هوایی مطبوع در فصول سرد سال نیز ایجاد می گردد.

منبع انبساط

منبع انبساط یکی از مهم ترین تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان می باشد که وظیفه دارد فشار را در تاسیسات لوله کشی ساختمان نیز تنظیم نماید و مانع ترکیدگی تجهیزات ساختمان نیز می گردد.

از آنجایی که تجهیزات ساختمان نمی توانند به خوبی انبساط را تحمل نمایند، اگر فضای مناسبی برای تعبیه هوا وجود نداشته باشد حجم سیالات بسیار افزایش یافته و با بالا رفتن دما نیز احتمال منفجر شدن تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان بالا می رود بنابراین باید اشاره گردد منبع انبساط فضای تعبیه شده را با افزایش حجم آب فراهم نموده و از ترکیدگی و انفجار تجهیزات جلوگیری می نماید.

لوله و اتصالات

مهم است که از لوله و اتصالات در موتورخانه ساختمان استفاده گردیده و اتصالات بسیار با کیفیتی را نصب نماید، چه بسا اگر از لوله و اتصالات در موتورخانه ساختمان استفاده نگردد نمی توان از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان نیز در موتورخانه استفاده نمود.

لوله و اتصالات ساختمان نیز از پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی ساختمان می باشد که مسیر قطع و وصل شدن سیالات را تنظیم می نماید.

دستگاه مبدل حرارتی

مبدل حرارتی یکی دیگر از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان است که وقتی حرارت و دما بین یک یا چندین سیال دچار اختلاف می گردد حرارت را به سیالی دیگر انتقال داده و به طور کل تبادل حرارت بین سیالات را بر عهده دارد.

رکن های اساسی و مهم در تهیه تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

بسیار مهم است که جهت تهیه تجهیزات گرمایشی ساختمان به نکاتی اهمیت داد که بهتر است از آنها غافل نگردید:

  • تهیه تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان با کیفیت بالا و مرغوب
  • بهره گیری از تجهیزات گرمایشی دارای ضمانت نامه اصالت کیفیت
  • تهیه تجهیزاتی با ماندگاری و دوام بالا
  • نصب تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان توسط متخصصین مجرب
  • بررسی مداوم تجهیزات گرمایشی توسط متخصصین به سبب جلوگیری از خرابی و وقوع خطرات احتمالی
  • و..

تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان

برخی خطرات احتمالی تجهیزات گرمایشی در موتورخانه ساختمان

  • احتمال بروز آتش سوزی
  • احتمال تغییر میزان دما و حرارت موجود در موتورخانه ساختمان
  • احتمال جرقه زنی و انفجار
  • احتمال ساییدگی تجهیزات گرمایشی ساختمان
  • و..

بسیار مهم است که افراد جهت تهیه این تجهیزات بسیار دقت نموده و تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان را از مرکز فروشی که کیفیت تجهیزات را تضمین می نماید تهیه نمایند.

ولیکن تهیه تجهیزات با کیفیت کافی نبوده و نیاز است که سلامت ایمنی تجهیزات تاسیسات گرمایشی موتورخانه ساختمان در بازه های زمانی مشخص به صورت کاملا تخصصی بررسی شوند زیرا در صورت وجود هرگونه خرابی و مشکل در هر یک از تجهیزات گرمایشی موتورخانه، ممکن است صدمات و مشکلات بسیاری را ایجاد نماید.

در ادامه به برخی از دلایل احتمالی بروز خطر در موتورخانه ساختمان نیز اشاره می نماییم.

برخی از مهم ترین دلایل احتمالی بروز خطر در موتورخانه ساختمان

  • عدم بهره گیری از تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان با کیفیت مناسب یکی از مهم ترین دلایل احتمالی بروز حوادث خطرناک در ساختمان
  • عدم نصب تجهیزات گرمایشی به صورت صحیح
  • عدم بررسی مداوم تجهیزات گرمایشی موتورخانه
  • عدم بهره مندی از اطلاعات لازم و کافی از تجهیزات و دستکاری آن ها بدون اطلاعات لازم
  • بی توجهی به نحوه کارکرد دستگاه ها و تجهیزات گرمایشی در موتورخانه
  • و..

بسیار حائز اهمیت است که دستگاه ها و تجهیزات گرمایشی موتورخانه توسط متخصصین در این حوزه نصب شوند و علاوه بر تضمین اصالت دستگاه ها، کارکرد هر یک از تجهیزات توسط ایشان بررسی شوند زیرا در صورتی که دستگاه ها دارای کیفیت مطلوبی نبوده و دچار صدمه و آسیب شوند ممکن است علاوه بر کاهش میزان طول عمر تجهیزات، خطرات متعددی برای اهالی ساختمان نیز ایجاد نماید.

بهتر است افراد به این نکات توجه کرده و از اهمیت کیفیت دستگاه ها و تجهیزات گرمایشی غافل نگردند که کوچکترین و کم اهمیت ترین مسئله می تواند احتمال بروز تبعات جبران ناپذیر را افزایش دهد.

کیفیت و سلامت ایمنی تجهیزات تاسیسات گرمایشی ساختمان بسیار مهم و حیاتی می باشد زیرا علاوه بر پیشبرد زندگی ساکنین نیز، حفظ سلامتی اهالی ساختمان به سلامت کارکرد این دستگاه ها وابسته می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان