آئرا؛ تازه‌وارد ایتالیایی

شاسی‌بلند آئرا توسط طراح سابق لامبورگینی، فیلیپو پرینی طراحی شده و بدنه‌اش از فیبرکربن ساخته می‌شود. آئرا که در ابتدای سال ۲۰۲۲ فعالیتش را آغاز کرد، می‌گوید قصد رقابت با شرکت خاصی را ندارد. اما با قیمت پایه ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار دلاری، ماشین در بخشی از بازار قرار می‌گیرد که فراری، لامبورگینی و آستون مارتین در آن هستند.

آئرا؛ تازه‌وارد ایتالیایی

شرکت نوپای ایتالیایی آئرا (Aehra) با رونمایی از یک شاسی‌بلند اعلام کرد که از سال 2025 محصولات الکتریکی لوکس به بازار عرضه خواهد کرد.

شاسی‌بلند آئرا توسط طراح سابق لامبورگینی، فیلیپو پرینی طراحی شده و بدنه‌اش از فیبرکربن ساخته می‌شود. آئرا که در ابتدای سال 2022 فعالیتش را آغاز کرد، می‌گوید قصد رقابت با شرکت خاصی را ندارد. اما با قیمت پایه 160 تا 180 هزار دلاری، ماشین در بخشی از بازار قرار می‌گیرد که فراری، لامبورگینی و آستون مارتین در آن هستند.

اولین مدل شرکت آئرا در سال 2025 به بازار خواهد آمد

اولین مدل شرکت آئرا در سال 2025 به بازار خواهد آمد

ظاهر ماشین شباهت چندانی به یک شاسی‌بلند متعارف ندارد و در طراحی‌اش بر آئرودینامیک و وزن سبک تاکید زیادی شده است. چهار در ماشین شبیه به ماشین‌های سوپراسپرت رو به بالا باز می‌شود و آئرو می‌گوید برای چهار سرنشین بلندقد به راحتی جا دارد.

قیمت پایه شاسی‌بلند آئرا بین 160 تا 180 هزار دلار اعلام شده است

قیمت پایه شاسی‌بلند آئرا بین 160 تا 180 هزار دلار اعلام شده است

به گفته کارخانه ایتالیایی این شاسی‌بلند می‌تواند با هر بار شارژ تا 800 کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعتش به 265 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

آئرا سه ماه دیگر یک سدان الکتریکی رونمایی خواهد کرد. این کارخانه می‌گوید قرار است هر سال 25 هزار دستگاه از این ماشین‌ها تولید کند و در اروپا و آمریکا بفروشد. آئرا بعدا ماشین را در چین هم خواهد فروخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان